Jeg vil have min lille dreng igen !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

Anja

Det er simpelthen en ufattelig forandring vi har oplevet med Elias de sidste par uger.

Han er blevet blefri og ikke nok med at han kommer og siger, når han skal tisse eller lave puuh, nej han går sgu også selv der ud nu ! Det er sket flere gange de sidst 3 - 4 dage, at han pludselig kommer og siger, at han skal have hjælp til at knappe bukserne, når man så spørger ham hvorfor, så siger han, at han har været ude og tisse   - så skal man lige have fart på, for hvor Elias er er Esther også og hun har godt fanget den med at potten tømmes i toilettet, så det har hun været ved et par gange .

For lidt siden gjorde jeg ham klar til natten, nattøj, børste tænder, tisse af  - og så plejer han at få ble på, men i aften nægtede ham fuldstændig. "Moar, mig bruger IKKE ble!" , det var hvad jeg fik at vide. Jeg kunne altså ikke få mig selv til at tvinge ham, da han i forvejen hver morgen har tør ble, men nu får vi se om det er godt.

Han er tilmed også kommet over i juniorseng for 2 dage siden og det er gået helt problemfrit. Vi prøvede det jo for et par mdr siden, men han stod op konstant både aften og nat, så vi droppede det igen og fandt tremmesengen frem.

Kan simpelthen ikke forstå, hvor min lille dreng er blevet af, men tror faktisk, at jeg efterhånden ser frem til at han skal i børnehave, for han trænger snart til nye udfordringer.

Det blev vist lidt langt, sorry ..... keder mig nok lidt og bliver lidt nostalgisk, af at være alene med ungerne samtidigt med vi er syge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Kaufie

Vildt Anja - han lyder godt nok meget ældre end de 2½! I hvert fald meget mere moden end min egen lille knægt, der lystigt benægter at han har lavet noget som helst i bleen..., sagtens kan være i både tremmeseng og barnevogn og gladeligt lod sig made, hvis vi ellers ville gøre det!

Jeg kan godt forstå du ser frem til at få ham i børnehave, så han kommer op blandt børn, der udviklingsmæssigt ligger mere på niveau med ham end de gør i vs.

Anmeld

29. januar 2010

Anja

Vildt Anja - han lyder godt nok meget ældre end de 2½! I hvert fald meget mere moden end min egen lille knægt, der lystigt benægter at han har lavet noget som helst i bleen..., sagtens kan være i både tremmeseng og barnevogn og gladeligt lod sig made, hvis vi ellers ville gøre det!

Jeg kan godt forstå du ser frem til at få ham i børnehave, så han kommer op blandt børn, der udviklingsmæssigt ligger mere på niveau med ham end de gør i vs.

Tror han lærer vildt meget af at være sammen med Jonas, så ja, på nogle punkter er han langt i sin udvikling. Sproget synes jeg dog ikke han er så hurtig med, men mon ikke han bare er som alle andre 2½ årige  - han snakker dagen lang og vi her hjemme forstår det hele men må nogle gange "oversætte"  for folk uden for familien  

Barnevognen har han droppet for et par mdr siden, han kunne simpelthen ikke pakkes ned i den længere og han sagde også at han hellere ville sove i sin seng ....

Anmeld

29. januar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Det lyder så meget som Caroline. Hun er siden jul blevet blefri (dog kun i dagtimerne, da der stadig er våde bleer om morgenen), hun gårselv på toilettet, og skal kun bruge hjælp til at blive tørret, når hun har lavet stort - og til at få strømpebukser på, og hun har fået juniorseng som hun sover i uden problemer.

Til den noget forsinkede 2-års undersøgelse for godt 2 uger siden, fik vi at vide, at hun motorisk og sprogligt lå mellem 3 og 4 år, hun tæller til 10, kan kende forskel på højre og venstre og mange andre ting - det eneste der pt. halter lidt er farverne, som hun nægter at lære. Hun har ingen store søskende og er den ældste i dagplejen, men der er ingen tvivl om, at vores DP har været rigtig god til at stimulere hende på de rigtige tidspunkter.

Jeg er på den ene side selvfølgelig stolt af min dygtige pige, men samtidig er jeg også lidt vemodig, for hvor er min lille pige lige blevet af??? Hun får nok stor glæde af børnehaven, men jeg føler mig som mor slet ikke klar Hun er på trods af sine færdigheder, en meget stille pige rent socialt, og jeg er så bange for at hun slet ikke formår at blande sig i de andre børns leg, så hun ender på sidelinien... Så her glæder jeg mig ikke til børnehaven - men kan absolut godt forstå at du er vemodig/nostalgisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.