Rådighedsbeløb på kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.214 visninger
47 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

Honningblomst

nu der så tit er debatter om kontanthjælp, så har jeg da lige prøvet at regne ud hvad jeg ville have at leve for hvis jeg modtog kh...og jeg ville da ikke blive så fattig igen....7.500kr at leve for, ikke en formue men da ok som enlig og især hvis jeg lige smider børnepenge oveni, så ville jeg have 12.000kr til mad hver måned og det er endda med bil og alt hvad det koster...

Men hvad siger I...er jeg en fattig enlig mor på kh så når jeg har 12.000kr til rådighed hver måned? hvad siger I?

Knus Eva

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

29. januar 2010

Mira0911

Eva skriver:

nu der så tit er debatter om kontanthjælp, så har jeg da lige prøvet at regne ud hvad jeg ville have at leve for hvis jeg modtog kh...og jeg ville da ikke blive så fattig igen....7.500kr at leve for, ikke en formue men da ok som enlig og især hvis jeg lige smider børnepenge oveni, så ville jeg have 12.000kr til mad hver måned og det er endda med bil og alt hvad det koster...

Men hvad siger I...er jeg en fattig enlig mor på kh så når jeg har 12.000kr til rådighed hver måned? hvad siger I?

Knus Eva

Nej du ville da ikke være fattig hvis du var på kh... Jeg får ca. mellem 9000 - 10000 pr mdr... hver 3. mdr vil jeg så have omkring de 12 - 13000... Så vil da slet ikke sige man er fattig...

Sig hvad du selv mener - Ikke hvad andre mener - Hav din egen mening og hold fast i den.

Dorthe og Julie Mira 100209

Anmeld

29. januar 2010

9510

Jeg vil ikke kalde dig fattig lige frem,, det er da et godt rådighedsbeløb,,

Det er ca det samme som vi har tilbage når alt er betalt, 2  voksne og 2 børn

Cecilie 120501 & Oliver 070909

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

mynord skriver:

Jeg vil ikke kalde dig fattig lige frem,, det er da et godt rådighedsbeløb,,

Det er ca det samme som vi har tilbage når alt er betalt, 2  voksne og 2 børn

Nemlig...det er altså lidt skævt...men tænker at mange enlige måske også har færre og mindre faste udgifter end samboende med eget hus, lån, biler osv...

Knus..

Anmeld

29. januar 2010

9510

Eva skriver:

Nemlig...det er altså lidt skævt...men tænker at mange enlige måske også har færre og mindre faste udgifter end samboende med eget hus, lån, biler osv...

Knus..

Nemlig

Anmeld

29. januar 2010

oo

joe, det tror jeg jeg ville sige du var, for det er jo ikke dit rådighedsbeløb efter ALT er betalt, men det du har til at betale ALT med! der er ikke plads til uforudsete udgifter osv.

medregner du så ikke også at du har dine børns fædre/far til at træde til hvis det virkelig kniber...eller dine forældre? og at dine børn kommer på weekend/ferier hos disse?

min mor var alene med fire børn på en pædagog løn og det var STRAMT. vi levede under fattigdomsgrænsen. det kan ikke anbefales! hun kunne ikke regne med nogen som helst og børnepengene fra min far kom ikke bare automatisk. han tog os desuden ikke med på weekend eller ferier og hendes egne forældre nægtede at hjælpe - selv med børnepasning når hun skulle til møde om aftenen!

jo, jeg ville syntes du var en fattig mor - og her tager jeg udgangspunkt i hvordan VI havde det (ligesom du vist tager udgangspunkt i dit eget liv i dette spørgsmål) og hvis man er HELT ALENE med 12000 før noget som helst er betalt (husleje, vand og el, mad, bleer, institutioner, transport osv osv) så syntes jeg det er meget lidt for en voksen og tre børn.

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

joe, det tror jeg jeg ville sige du var, for det er jo ikke dit rådighedsbeløb efter ALT er betalt, men det du har til at betale ALT med! der er ikke plads til uforudsete udgifter osv.

medregner du så ikke også at du har dine børns fædre/far til at træde til hvis det virkelig kniber...eller dine forældre? og at dine børn kommer på weekend/ferier hos disse?

min mor var alene med fire børn på en pædagog løn og det var STRAMT. vi levede under fattigdomsgrænsen. det kan ikke anbefales! hun kunne ikke regne med nogen som helst og børnepengene fra min far kom ikke bare automatisk. han tog os desuden ikke med på weekend eller ferier og hendes egne forældre nægtede at hjælpe - selv med børnepasning når hun skulle til møde om aftenen!

jo, jeg ville syntes du var en fattig mor - og her tager jeg udgangspunkt i hvordan VI havde det (ligesom du vist tager udgangspunkt i dit eget liv i dette spørgsmål) og hvis man er HELT ALENE med 12000 før noget som helst er betalt (husleje, vand og el, mad, bleer, institutioner, transport osv osv) så syntes jeg det er meget lidt for en voksen og tre børn.

Det er når alt er betalt...12.000kr pr. måned KUN til mad og hygge...når jeg får en løn så ryger der en del tilskud, så jeg får ikke mere og nok mindre når jeg er uddannet end nu.

Men altså på kh ville jeg have 12000kr når alt er betalt...

Knus

Anmeld

29. januar 2010

oo

Eva skriver:

Det er når alt er betalt...12.000kr pr. måned KUN til mad og hygge...når jeg får en løn så ryger der en del tilskud, så jeg får ikke mere og nok mindre når jeg er uddannet end nu.

Men altså på kh ville jeg have 12000kr når alt er betalt...

Knus

jeg forstår ikke at KH skulle være "så højt"?! hvad regner du med at få I ALT på KH da?

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

Eva skriver:

Knus Eva

Altså 12.000 kr som rådighedsbeløb?? nej så er man vist langt fra fattig. Men hvis det er  12.000 kr til at betalte sine faste udgifter, mad og fornøjelser med, tja så er det ikke så meget igen. Men fattig vil jeg stadig ikke kalde det. Men så igen; hvornår er man fattig?

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

jeg forstår ikke at KH skulle være "så højt"?! hvad regner du med at få I ALT på KH da?

13.000 kr får man som forsørger...så det er det jeg ville have at leve for...lydre det ikke vildt og jeg har jo endda tre unger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.