Kejsersnit/Sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Blev du tilbudt sterilisation, da du skulle have kejsersnit og sagde du JA eller NEJ (uddyb gerne:-)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.694 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

3drenge

Er lidt nysgerrig mht. om I blev tilbudt en sterilisation, da I skulle ha lavet kejsersnit og hvad I valgte.

Da jeg skulle ind på sygehuset og snakke kejsersnit, spurgte lægen om jeg så ville steriliseres, nu hvor maven alligevel var åben hun sagde det tilbød de alle over 30 der havde børn i forvejen. Følte mig pludselig lidt gammel

Skulle give besked til næste gang jeg kom derind og skulle have datoen og underskrive papirene.

Jeg valgte at sige Ja tak, da vi nu har 3 drenge og mit helbred ikke er særligt godt. Er førtidspensionist pga et par dumme skuldre og har meget svært ved at lave noget med mine arme. Min mand har fået min barsel, så han har kunne tage over herhjemme med den lille, har svært ved at løfte/give flaske osv.

Det var slet ikke meningen vi skulle have flere, men nu er han her og ville jo ikke undvære ham for noget, så prøver bare at gøre det så godt som jeg kan.

Derfor valgte jeg at blive steriliseret, men hvad valgte I???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Honningblomst

Hej..

Ja, jeg blev tilbudt og var endda kun lige 30 år da jeg fik nummer tre...de spurgte endda IGEN da jeg lå og var åben.

Jeg tror ikke jeg skal have flere børn, men jeg ved det ikke...der kan ske så meget og jeg ser de værste ting for mig, derfor ville jeg ALDRIg nogensinde lukke for muligheden og har en virkelig skrækhistorie siddende i mig...så nej tak, jeg har hormonspiral, den kan sidde fem år, den er lige så sikker som at blive steriliseret. Og så er muligheden der, hvis nu....

Knus Eva

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

29. januar 2010

3drenge

Eva skriver:

Hej..

Ja, jeg blev tilbudt og var endda kun lige 30 år da jeg fik nummer tre...de spurgte endda IGEN da jeg lå og var åben.

Jeg tror ikke jeg skal have flere børn, men jeg ved det ikke...der kan ske så meget og jeg ser de værste ting for mig, derfor ville jeg ALDRIg nogensinde lukke for muligheden og har en virkelig skrækhistorie siddende i mig...så nej tak, jeg har hormonspiral, den kan sidde fem år, den er lige så sikker som at blive steriliseret. Og så er muligheden der, hvis nu....

Knus Eva

Ja synes også jeg er "ung" endnu og det er også mærkeligt, at der nu bare er lukket der, for tænk nu hvis man fik en trang til en baby igen. Men ved også at det bare ikke er realistisk med alle mine skavanker, så nyder ekstra meget vores lille "efternøler" 

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

3drenge skriver:

Ja synes også jeg er "ung" endnu og det er også mærkeligt, at der nu bare er lukket der, for tænk nu hvis man fik en trang til en baby igen. Men ved også at det bare ikke er realistisk med alle mine skavanker, så nyder ekstra meget vores lille "efternøler" 

Jeg frygter ikke så meget lysten som feks ulykker eller sygdom...tænk hvis der skete et eller flere at mine børn noget, forfærdeligt at tænke på, men så tror jeg faktisk mange ønsker at få et barn eller to mere.

Så jeg ville aldrig kunne se en god grund til at lukke af.

Knus..

Anmeld

4. februar 2010

Tiina

Jeg venter nummer 3 - og er 40 år, så jeg bad selv om at blive steriliseret, når nu jeg er åben alligevel. Efter 3 børn og 3 kejsersnit føler jeg at tiden er inde til at få det gjort.

Det sjove er, at min læge ikke var så meget for det, for som han sagde 'hvad nu hvis det ikke bliver et godt barn?' - men jeg er nu ret sikker på at vi ikke skal have flere uanset hvordan vores baby bliver.

Jeg ville nu nok blive lidt fornærmet hvis jeg kun var 30 og blev tilbudt at blive steriliseret. Jeg mener ikke læger og andre velmenende personer i sygehusvæsenet skal stille sig til doms overfor hvor mange børn vi skal have.

Læger skal vejlede og fortælle om mulighederne for prævention, og måske især hvis der er saglige begrundelser for at det vil være farligt for kvinden at blive gravid igen (gentagne kejsersnit er en risiko i sig selv).

I øvrigt tror jeg der er en regel om at papirerne til sterilisation skal være underskrevet senest i graviditetens uge 25, for at være sikker på at moderen faktisk ønsker det – og det ikke bare er en panik beslutning, når nu man ligger på briksen alligevel. Det var i hvert fald hvad jeg fik at vide, da jeg fik barn nr. 2 ved kejsersnit, og under operationen spurgte om de ikke lige kunne lukke af.

Link til gældende regler: http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=87

Nå, det var mine tanker om emnet. Nu vil jeg glæde mig til min datter kommer til verden om 6 uger J

Anmeld

4. februar 2010

anna-jonas

3drenge skriver:

Er lidt nysgerrig mht. om I blev tilbudt en sterilisation, da I skulle ha lavet kejsersnit og hvad I valgte.

Da jeg skulle ind på sygehuset og snakke kejsersnit, spurgte lægen om jeg så ville steriliseres, nu hvor maven alligevel var åben hun sagde det tilbød de alle over 30 der havde børn i forvejen. Følte mig pludselig lidt gammel

Skulle give besked til næste gang jeg kom derind og skulle have datoen og underskrive papirene.

Jeg valgte at sige Ja tak, da vi nu har 3 drenge og mit helbred ikke er særligt godt. Er førtidspensionist pga et par dumme skuldre og har meget svært ved at lave noget med mine arme. Min mand har fået min barsel, så han har kunne tage over herhjemme med den lille, har svært ved at løfte/give flaske osv.

Det var slet ikke meningen vi skulle have flere, men nu er han her og ville jo ikke undvære ham for noget, så prøver bare at gøre det så godt som jeg kan.

Derfor valgte jeg at blive steriliseret, men hvad valgte I???? 

Bad selv om det, da der skulle laves et halv-akut kejsersnit 5 uger før tid. Har 2 børn i forvejen...................og vidste at Ida skulle være det sidste barn. Mit helbred og alder taler IKKE for at jeg får flere...................HULK...............desværre. For jeg elsker mine børn, og ville gerne ha' haft et helt fodboldhold......................hmmmm, eller ihvertilfælde 4-5 stk.

Men er glad for min beslutning, selvom den også er lidt vemodig..................for det er uigenkaldeligt slut med at få en lille bebs.

Mette

Anmeld

4. februar 2010

3drenge

Tak for jeres kommentar Ja synes også det er lidt vemodigt, men på den anden side, hvis man har besluttet med sig selv, man ikke skal have flere er det jo også rart nok ikke at skulle tænke over det mere.

Jeg fik syet min livmoder op sidste år og skal i næste uge ind og snakke inkotinensoperation, har tænkt mig at spørge om muligheden om at få fjernet min livmoder helt. da jeg har så mange gener. Så er det da ihvertfald fuldstændig slut med flere babyer herfra

Anmeld

4. februar 2010

Moar'en

Jeg blev ikke tilbudt, men det er jo også kun vores første og jeg var kun 25 år.

Anmeld

4. februar 2010

3drenge

Moar'en skriver:

Jeg blev ikke tilbudt, men det er jo også kun vores første og jeg var kun 25 år.

Ja så er det da også for tidlig, at tænke på ikke at skulle ha flere. Der kan jo nå at komme mange til de næste 20 år

Anmeld

4. februar 2010

Moar'en

3drenge skriver:

Ja så er det da også for tidlig, at tænke på ikke at skulle ha flere. Der kan jo nå at komme mange til de næste 20 år

Ha ha, tror nu kun der når at komme en til, men nu må vi se.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.