den der SU Bacon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Loggidut

Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan det så passe at et hjemmeboende barn max kan få ca 2600 kr. i SU som hjemmeboende, og her mener jeg før skat.

Bare lige for at vide om jeg læser det rigtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Lise

Ja, det er korrekt.

Anmeld

28. januar 2010

Loggidut

ok...så er jeg da helt paf, har sådan et hjemmeboende barn, så en anden skattesats, eller kan han evt. bruge sit frikort færdigt? jeg er lidt rundforvirret, for der står under kolonnen med skat, at man kan benytte oplysninger (mener jeg at jeg læste) fra frikortet.

men frafalder frikortet ikke når han bliver 18?

Anmeld

29. januar 2010

Lise

Han har jo et fradrag ligesom alle andre, dvs. at den skat han skal betale - hvis han kun modtager su og ikke arbejder ved siden af - er minimal.

Anmeld

29. januar 2010

Stumpen

Lise skriver:

Ja, det er korrekt.

Indtil han er 20 er det så ikke afhængig af forældrenes indkomst hvor meget han får eller er det lavet om?

Anmeld

29. januar 2010

Lise

Stumpen skriver:

Indtil han er 20 er det så ikke afhængig af forældrenes indkomst hvor meget han får eller er det lavet om?

JO, det er det - men nu spurgte hun jo om MAX

http://www.su.dk/SU/satserSU/ungdomsuddannelse/foraeldreindkomst/Sider/default.aspx

Anmeld

29. januar 2010

Lise

Loggidut skriver:

ok...så er jeg da helt paf, har sådan et hjemmeboende barn, så en anden skattesats, eller kan han evt. bruge sit frikort færdigt? jeg er lidt rundforvirret, for der står under kolonnen med skat, at man kan benytte oplysninger (mener jeg at jeg læste) fra frikortet.

men frafalder frikortet ikke når han bliver 18?

Jeg mener i øvrigt at det er sådan at man får et frikort og et bi-kort, og så afleverer (eller også henter de det vist selv nu) man frikortet til su-styrelsen - og hvis man tjener penge ved siden af sin SU, så kan man vælge om man vil have bi-kortet hos sin arbejdsgiver eller hos su-styrelsen, og så frikortet det andet sted. Det giver det samme i sidste ende, men så får man det fulde fradrag hos f.eks. SU-styrelsen og betaler alm. skat uden fradrag af sin løn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.