Gode råd er dyre - Hvordan starter jeg så småt op flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

ditte_kk

Hej

Min søn er godt 6 uger, og amning går ok, han tager på som han skal - de 150 gram om ugen, men ikke mere - dog ammer jeg konstant, 10 15 timer i døgnet og er alligevel i tvivl om han bliver mæt, for han vil ikke sove om dagen og er meget ked om aftenen. Overvejer at starte meget lidt med en flaske MME, så brysterne og mig kan få en lille pause.

Hvornår syntes i jeg skal indlægge dette flaske måltid på dagen?

Hvor mange ml skal jeg starte op med til dette måltid?

Og hvad slags MME syntes i jeg skal bruge?

Håber på gode råd !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Mumto3

Det lyder helt normalt i mine øre, men prøv at ring til en ammerådgiver (det er gratis og anonymt) Du kan finde deres telefonnummer på www.fogf.dk

De rådgiver både om amning OG om flaske

Anmeld

28. januar 2010

millesofie

Jeg synes at så længe du bliver ved med at amme så er det ok at give en flaske om dagen

Min lille pige er godt 7 uger og jeg har lavet en mælk til hende selv, som hun får hvis vi køre bil eller laver andet hvor jeg ikke kan amme

Men jeg synes du skulle give ham en flaske om aften så du kan sove roligt

Hvis du vil give rigtig mme så synes jeg du skulle købe profylak (kan fås på apoteket) det indeholder ikke ko mælk og giver derfor ikke allergi

det mælk jeg laver er af hirseflager og mandler

12 g hirseflager koges i en gryde med ½L vand under låg til grynene er kogt ud. si flagerne fra og behold væsken

30 g mandler smuttes og blendtes med 3 dl kogt vand

bland de to afkog sammen og put 4 g gylden rørsukker i.

Giver ca 6 dl MME

det kan holde sig 24 timer i køleskabet (varm i mikro i 16 sek)

Håber det kan hjælpe, hvis du stadig er i tvilv så ring til din sundhedsplejske eller amme rådgivningen

Mvh Mille-Sofie

Anmeld

29. januar 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Hvad siger din sundhedsplejerske?

I starten ammede jeg 10-15 minutter og så gav jeg en flaske. Først 30 ml og så mere og mere så det fulgte hans behov.

Grunden til jeg startede på dette var at vi blev indlagt da han var 4 dage gammel fordi jeg ikke kunne få ham til at sutte. Grunden var at mine bryster var overspændte så han ikke kunne sutte, samt forkert sutteteknik. Sutteteknikken viste sig for nyligt at skyldes for kort tungebånd.

Langsomt fandt vi rytmen med amning alene og jeg trappede ud af flaskerne.

Det fungerede rigtig fint for os, men som sagt ville jeg drøfte det med fagpersonale.

Held og lykke med det.

Anmeld

29. januar 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Skulle måske lige tilføje at det var modermælk han fik i flasken og ikke erstatning, så han fik også rigtig tit mad, da modermælk jo er så let fordøjeligt.

Anmeld

29. januar 2010

ditte_kk

Mange tak for svarene, de er udbytterige. Han startede også hans liv på neonatal, og vi har derfor noget en stor dåse Nutramigen stående, nåede aldrig at bruge den da mælken løb til lige inden vi ville til og igang -  den giver heller ikke allergi. Den ville vel være fin at bruge?

Jeg vil kontakte min SP og spørge hende til råds, da jeg har ikke drøftet det med hende endnu. Mit store problem er det med at han ikke sover om dagen. Altså i løbet af dagen at jeg er itvivl om han bliver mæt nok.. Så tænker at det er der jeg vil prøve - inden han skal have en lur - så kunne det være han ville sove mere end 10 min af gangen.

Endnu engang tak. Hvis der er flere der har stået i noget lignende, eller bare har råd herom -  høre jeg gerne mere.

Ditte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.