Trine Spanien - vedr dobbelt statsborgerskab.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. januar 2008

rlyn

Vi har egentlig ikke tænkt over det, før vi læste et indlæg fra dig, at jeres børn har dobbelt statsborgerskab.
Det vil vi egentlig også gerne have at Tristan får, men hvordan gør vi det?
Hvor skal vi søge om det?

Håber du kan hjælpe :)

Knus
Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2008

Truttenberg

Hej Rikke

Håber jeg også må svarer da vi også har dobbelt .. Eller rettere Frigg har. Så vidt jeg er orienteret så fölger barnet moderen så länge hun lever (Så foräldet er det stadigväk) Så hvis han er födt i DK og i er bosat i DK, så kan han så vidt jeg orienteret ikke få Engelsk statsborgerskab. Så = Frigg er födt i Sverige og bosat her, men jeg er dansk statsborger, ergo er hun både dansk og svensk.

Men ring til ambassaden og hör dem ad :) (ALtså den engelske)

Knus Camilla

Anmeld

16. januar 2008

3rollinger

Hej Rikke

Som dansker kan man have dobbelt statsborgerskab naar man bare er foedt ind i det. Dvs hvis du er foedt med en dansk foraeldre og en udenlandsk foraeldre. Hvis man som jeg er foedt af to danske foraeldre, kan jeg ikke senere faa dobbelt statsborgerskab men maa vaelge.

Det vi gjorde da vi fik boern var at soege baade om spansk og dansk pas og med passene faar de samtidig nationalitet. For vores vedkommende, altsaa som dansker bosat i udlandet skal boernene senere (inden de bliver 22) bevise at de har et forhold til Danmark. Dvs besoeg, sprog evt laengerevarende ophold osv.

Men problemet ved at jeg skal vejlede dig er at for jer er det jo de engelske regler der er gaeldende for om I kan faa dobbelt nationaliteter. Maaske kan englaendere uden videre have to nationaliteter og saa skal I ikke bevise nogenting senere hen. Saa jeg tror det rigtige er, som Trut ogsaa naevner at kontakte den engelske ambassade.

Held og lykke.

Knus
Trine

Anmeld

16. januar 2008

3rollinger

Hej Rikke

Her er et par artikler om statsborgerskab. Der staar at UK tillader dobblet statsborgerskab, saa Tristan skal hoest sandsynligt ikke "bevise" sit tilhoersforhold.

http://www.dk-mor-i-udlandet.com/dobbelt_statsborg erskab.htm

http://www.dk-mor-i-udlandet.com/statsborgerskab.h tm

Knus
Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.