MØB og dræn, hvordan er det nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Henri84

Elias' øre løber på 2. dag... Han vågnede skrigende natten mellem tirsdag og onsdag, og der var øret så begyndt at løbe... I går løb det slet ikke i løbet af dagen, men i dag løber det igen... Vi plejer at sige 3 dage og så skal ørelægen kontaktes, og vi skal i gang med antibiotika, men de andre gange har hans øre løbet konstant, så er lidt i tvivl om samme 'regel' gælder når det kun løber nogle gange?
Måske et dumt spørgsmål, men jeg kommer i tvivl ;o)
Hvordan har jeres det når øret løber? De andre gange har han ikke virket påvirket, men denne gang har jeg måtte holde ham hjemme da han er pyller og ikke rigtig spiser...
Er i tvivl om om det er pga. øret, da han ikke har været sådan ved MØB efter drænene er kommet i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Mca<3

Henri84 skriver:

Elias' øre løber på 2. dag... Han vågnede skrigende natten mellem tirsdag og onsdag, og der var øret så begyndt at løbe... I går løb det slet ikke i løbet af dagen, men i dag løber det igen... Vi plejer at sige 3 dage og så skal ørelægen kontaktes, og vi skal i gang med antibiotika, men de andre gange har hans øre løbet konstant, så er lidt i tvivl om samme 'regel' gælder når det kun løber nogle gange?
Måske et dumt spørgsmål, men jeg kommer i tvivl ;o)
Hvordan har jeres det når øret løber? De andre gange har han ikke virket påvirket, men denne gang har jeg måtte holde ham hjemme da han er pyller og ikke rigtig spiser...
Er i tvivl om om det er pga. øret, da han ikke har været sådan ved MØB efter drænene er kommet i...

Altså jeg vile kontakte lægen med det samme ,,  Som regel er det bare øre dråber der skal til så hvorfor vente til han skal have antibiotika ??

Tanja - Mor til Alexander 09- Casper 95- Michelle 93,,

Anmeld

28. januar 2010

Henri84

Mammi ,,, skriver:

Altså jeg vile kontakte lægen med det samme ,,  Som regel er det bare øre dråber der skal til så hvorfor vente til han skal have antibiotika ??

Det er også øredråber jeg mener... Der er jo også antibiotika i

Anmeld

28. januar 2010

Mca<3

Henri84 skriver:

Det er også øredråber jeg mener... Der er jo også antibiotika i

Nårh godt så :0)

Anmeld

29. januar 2010

Henri84

Og selvfølgelig har ørelægen lukket pga operationer i dag...
Hvad gør man så? Egen læge?
Han har være vågen fra 22-3.30 i nat, og skreg hver gang han blev lagt ned, så han har jo tydeligvis ondt...

Anmeld

29. januar 2010

Corn

Henri84 skriver:

Og selvfølgelig har ørelægen lukket pga operationer i dag...
Hvad gør man så? Egen læge?
Han har være vågen fra 22-3.30 i nat, og skreg hver gang han blev lagt ned, så han har jo tydeligvis ondt...

Jeg ville ringe egen læge.

Da Anton var hårdest ramt, fik han en ny omgang møb hver 14. dag, og så gik der hul og 14 dage senere var den gal igen.

Så efter et rend til læge, som intet gjorde, én ørelæge som intet gjorde, fik jeg fundet ud af, at ørelægen var ved at lulkke og derfor var ret ligeglad med nye patienter.

Jeg fandt en ny ørelæge i Randers, fik nummeret tirsdag eftermiddag, ringede onsdag formiddag, tid til us onsdag eftermiddag og tid til dræn torsdag formiddag....

Normalt ville han observere et møb-barn i 3 mdr for at se om det vendte tilbage, men de 3 mdr. var allerede gået for os, uden nogen havde gjort noget til trods for at vi havde opsøgt masser af hjælp, så derfor fik han dræn så hurtigt.

Iøvrigt var der gået hul og det havde løbet fra øret fredag/lørdag inden han fik dræn, men alligevel var der væske at suge fra begge ører, da han fik lagt dræn i torsdag.

Det ene dræn lukkede til, men det blev klaret med øre-dråber i nogen få dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.