Hvornår gravid efter en MA ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.540 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

malene.christiansen

Jeg var til nakkefoldscanning i sidste uge og der var intet hjerte der slog.

Jeg burde være 12+?, men fostret blev målt til 10+2.

Var igennem en udskrabning i mandags og tænker SKAL man have 1. mens inden man bliver gravid ?

Hvad er jeres erfaring ?

Hilsen Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

LRJ

malene.christiansen skriver:

Jeg var til nakkefoldscanning i sidste uge og der var intet hjerte der slog.

Jeg burde være 12+?, men fostret blev målt til 10+2.

Var igennem en udskrabning i mandags og tænker SKAL man have 1. mens inden man bliver gravid ?

Hvad er jeres erfaring ?

Hilsen Malene

jeg blev gravid 6 uger efter en abort, og er nu i uge 30 

Og nej du behøver ikk have mens en gang før du blver gravid (men lægerene råder dig til det ) du skal bare have en Æggeløsning efter det

Anmeld

28. januar 2010

blomst84

Hej Malene

Stakkels dig føler virkelig med dig  havde selv en spontan abort i lørdags og fik resten fjernet mandag... min læge sagde at det kunne være svært at beregne ægløsningen, men at man sagtens kunne blive gravid... hvis man bliver gravid inden sin første mens, skal man hurtigt til scanning for at fastlægge en termin   det var hvad lægen sagde til mig

Håber det lykkedes for dig.... 

Anmeld

28. januar 2010

LinLin

De "anbefaler det", men den grund jeg fik var "at så kunne de bedre udregne termin!

Linda, der stod med positiv test 5 uger efter SA!

Anmeld

28. januar 2010

LinLin

blomst84 skriver:

Hej Malene

Stakkels dig føler virkelig med dig  havde selv en spontan abort i lørdags og fik resten fjernet mandag... min læge sagde at det kunne være svært at beregne ægløsningen, men at man sagtens kunne blive gravid... hvis man bliver gravid inden sin første mens, skal man hurtigt til scanning for at fastlægge en termin   det var hvad lægen sagde til mig

Håber det lykkedes for dig.... 

Jeg har ikke fået noget at vide om at jeg skal "hurtigt til scanning", men det kunne da være rart!!!

Anmeld

28. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Min læge frarådede at blive gravid inden 1.mens, da det er sundest for kroppen lige at være ikke gravid før den bliver gravid igen

Knus

Anmeld

28. januar 2010

Ansemusen

Først og fremmest er jeg ked af at du har mistet dit barn i maven! Jeg håber det snart lykkes for jer igen!

Jeg har også hørt at man skal have en menstruation for at slimhinden bliver fornyet og der dermed er bedre vilkår for et nyt foster!

Anmeld

28. januar 2010

blomst84

Jeg fik at vide at på Hvidovre i mandags at hvis jeg blev gravid igen, skulle jeg komme og få en scanning så de kunne fastsætte termin.. Min veninde som havde en abort den 23 dec. er lige blevet testet positiv og skal til scanning i næste uge.. så hør lægen  

Anmeld

29. januar 2010

Lunae

Jeg havde en missed abortion 9 okt! Lægen anbefalede tre måneder, men sagde også, at kroppen bliver gravid, når den er klar til at være gravid igen!

Jeg blev gravid efter 1 menstruation og er nu 10 uger henne!

Jeg har erfaret, at det oftest går temmelig hurtigt med at blive gravid igen, så jeg krydser fingre for dig!!

Venligst Luna

Anmeld

1. februar 2010

lotte32

Hvor er det bare synd for dig at du har mistet, så sender lige et trøste  jeg fik selv besked den 24.januar om at vores baby var gået til 4 uger før. og vi fik den besked at man oftes anbefaler at vente et par måneder med at prøve igen, men at det er for at man psykisk er klar igen, rent medicinsk var der ingen grund til at vente, så vores læge sagde at hvis vi kunne  klare det, skulle vi bare prøve igen  hurtigst muligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.