Ny autostol.. Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2010

Findusinde

Mammi ,,, skriver:

Jeg havde slet ikke regnet med at han kunne bruge den så længe da han jo er en kæmpe gut   Men jo længre jo bedre , de sidder meget bedre beskyttet i den og bagudvendt   Så længe som muligt ,,,

Jeg kan sagtens se at de sidder meget mere beskyttet når de sidder bagudvendt.. Men synes inden for de sidste dage at Laura sidder elendigt og klemt i sin autostol..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Mca<3

Findusinde skriver:

Jeg kan sagtens se at de sidder meget mere beskyttet når de sidder bagudvendt.. Men synes inden for de sidste dage at Laura sidder elendigt og klemt i sin autostol..

Hva er det for en autostol ??  Babysam udlejer rømer og dem kan de sidde i længe ,, måske det var en ide ???  Det varer jo noget før hendes nakke er stærk nok til at sidde forudvendt

Anmeld

27. januar 2010

Findusinde

Mammi ,,, skriver:

Hva er det for en autostol ??  Babysam udlejer rømer og dem kan de sidde i længe ,, måske det var en ide ???  Det varer jo noget før hendes nakke er stærk nok til at sidde forudvendt

Ja, der går noget stykke tid.. Hmm, ja.. Det var self en mulighed af leje en i babysam de sidste måneder.. For synes godt nok ikke at hun sidder super i den hun har nu... Jeg ved ikke hvad det er for en, jeg har fået den af en veninde.. Men det er ikke sådan en fancy en.,.. Den er bare helt sort.. Ikke noget vildt..Og den virker faktisk egentlig ikke særlig blød og behagelig nu hvor jeg kommer til at mærke i den.. (Har sindsyg dårlig samvittighed overofr lillepigen nu.. )

Anmeld

27. januar 2010

Mca<3

Findusinde skriver:

Ja, der går noget stykke tid.. Hmm, ja.. Det var self en mulighed af leje en i babysam de sidste måneder.. For synes godt nok ikke at hun sidder super i den hun har nu... Jeg ved ikke hvad det er for en, jeg har fået den af en veninde.. Men det er ikke sådan en fancy en.,.. Den er bare helt sort.. Ikke noget vildt..Og den virker faktisk egentlig ikke særlig blød og behagelig nu hvor jeg kommer til at mærke i den.. (Har sindsyg dårlig samvittighed overofr lillepigen nu.. )

Smut ned og lej en rømer , det koster næsten intet ,, Den er bedst i test og de sidder godt  

Anmeld

27. januar 2010

Findusinde

Mammi ,,, skriver:

Smut ned og lej en rømer , det koster næsten intet ,, Den er bedst i test og de sidder godt  

Har lige snakket med manden, og det er det vi gør... Kan se det koster ikk ret meget at leje den, når man lejer i min 3 mrd..

TUSIND TAK for råd! Så langt havde jeg slet ikke tænkt..

Anmeld

27. januar 2010

Mca<3

Findusinde skriver:

Har lige snakket med manden, og det er det vi gør... Kan se det koster ikk ret meget at leje den, når man lejer i min 3 mrd..

TUSIND TAK for råd! Så langt havde jeg slet ikke tænkt..

Hi hi ,,,   det var godt ,, og det var så lidt

Anmeld

27. januar 2010

Majbriteriksen

Hej

Det vigtigste er selvfølgelig kilo, men også længde. Vores ældste søn sad i "babyautostolen" til han var 9 mdr, men vores søn der lige er blevet 4 mdr er vokset ud af den nu. han vejer kun 7,5 kilo, men er 71 cm, og han er meget lang fra skulder til numse (korte ben) hvor Rasmus (den store) havde meget lange ben. Så da vi kiggede på bettemanden i autostolen som 2 mdr, kunne vi se at han ikke kunne sidde ret langt tid i den. Selerne er i øverste hul og de begynder at komme ud fra nu, næsten nede fra, og det må de ikke. det er en recaro vi har, så nu er vi på herrens mark, for de næste stole vi har er fra 9 kilo, men også 9 mdr pga at de ikke kan bagudvendes. vi har forhørt os i nærmeste ønskebørn og babysam, og de lejer ikke den type ud vi mangler nu.  Så jeg har sagt til manden at nu må han gå eller tage busseen når vi skal i byen

Anmeld

27. januar 2010

Findusinde

Majbriteriksen skriver:

Hej

Det vigtigste er selvfølgelig kilo, men også længde. Vores ældste søn sad i "babyautostolen" til han var 9 mdr, men vores søn der lige er blevet 4 mdr er vokset ud af den nu. han vejer kun 7,5 kilo, men er 71 cm, og han er meget lang fra skulder til numse (korte ben) hvor Rasmus (den store) havde meget lange ben. Så da vi kiggede på bettemanden i autostolen som 2 mdr, kunne vi se at han ikke kunne sidde ret langt tid i den. Selerne er i øverste hul og de begynder at komme ud fra nu, næsten nede fra, og det må de ikke. det er en recaro vi har, så nu er vi på herrens mark, for de næste stole vi har er fra 9 kilo, men også 9 mdr pga at de ikke kan bagudvendes. vi har forhørt os i nærmeste ønskebørn og babysam, og de lejer ikke den type ud vi mangler nu.  Så jeg har sagt til manden at nu må han gå eller tage busseen når vi skal i byen

Hihi, så må manden sku med bussen. Hmm, det er en træls situation i står i.. Jeg skal i babysam i morgen, der håber jeg godt nok de har en der passer til lillepigen.. Hun skal jo ha det bedste af det bedste..

Anmeld

27. januar 2010

Klumpe-dumpe

Findusinde skriver:

`Hej piger..

Laura er 4.5 mrd og vejer godt 7 kg... Hvornår skal jeg ud og have fat i en ny autostol... Har forsøgt at finde information omkring den jeg har, jeg har fået den af en veninde.. Der står 0-13 kg på den, men kan slet ikke forestille mig at hun skal sidde i den når hun vejer 6 kg mere end hun gør nu.. Jeg ved godt at jeg ikke skal have den lige nu og her.. Men hvornår købte I ny autostol?

Knus Annemette

Der er faktisk 3 kritere før man flytter sit barn over i stol nr. 2.

*1          9 kg.

*2          9 mdr.

*3          og kan sidde stabilit selv.

De kloge siger så man kan sløjfe et af dem, hvis der er meget nødvendigt.

Men hvis i ligger stolen mere ned, når i spænder den fast, så kan børnene være der i meget længere, da der bliver mere benplads.

og efter min personlig holdning er: hellere ha´et barn med et brækket ben, end et barn med en brækket nakke pga. de er flyttet fortidligt....

Men stol nr. 2 kan man jo også med stor fordel få som bagudvendt, som stadig er det mest sikre.... (Ja det er fatisk det mest sikre frem til barnet er 4 år)

Men her kan du læse mere.

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen.aspx

Anmeld

27. januar 2010

Findusinde

malucca09 skriver:

Der er faktisk 3 kritere før man flytter sit barn over i stol nr. 2.

*1         9 kg.

*2          9 mdr.

*3         og kan sidde stabilit selv.

De kloge siger så man kan sløjfe et af dem, hvis der er meget nødvendigt.

Men hvis i ligger stolen mere ned, når i spænder den fast, så kan børnene være der i meget længere, da der bliver mere benplads.

og efter min personlig holdning er: hellere ha´et barn med et brækket ben, end et barn med en brækket nakke pga. de er flyttet fortidligt....

Men stol nr. 2 kan man jo også med stor fordel få som bagudvendt, som stadig er det mest sikre.... (Ja det er fatisk det mest sikre frem til barnet er 4 år)

Men her kan du læse mere.

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen.aspx

Vi er blevet enige om at leje en autostol i babysam, indtil hun kan komme over i en større..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.