Melon mos...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.084 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

grube1984

Lige et lille (måske dumt) spørgsmål

Jeg har en dejlig dreng på 6½ mdr, som er vild med honning melon.. Jeg plejer at give ham små stykker, idet han elsker at sutte og gumle på det..
Så har tænkt på, om man kan lave melon-mos og fryse det ned? Nogen som har erfaringer med det?

For når vi tager hul på sådan en honningmelon, så er det ikke altid at vi får sådan en hel en spist..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Sulajma

Umiddelbart ville jeg aldrig fryse frugt ned, hvis det ikke er i en kage, som æblerkage, som man vil varme op.

Ville ALDRIG varme en melon. AD AD!

Det er nok at foretrække frisk!

Anmeld

26. januar 2010

Helle30

Altså umiddelbart ser F.eks. Frikodan ikke noget problem i at fryse frugt ned og derudover tage penge for det.

Frugt (og bær) holder sig friskere, hvis det fryses - fremfor at ligge og vente i køleskabet. Du kan sagtens fryse melonen ned. Jeg vil foreslå, du skærer den i tern, så du nemt kan tage den mængde op, du skal bruge til en gang mos.

Forøvrigt, Lokke, så var der vist ikke tale om at varme noget op?

- Helle

Anmeld

26. januar 2010

Sulajma

Nej, men jeg ville personligt ikke synes om at skulle have sådan en gammel melon fra fyserne, den bliver da træls inden den er tøet op.

Det jeg mente var, at de frugt jeg fryser ned i min fryser - det er kun noget jeg skal bruge opvarmet bagefter eller som frosne bær til desserter. Aldrig optøet frugt, som ikke skal tilberedes.

Anmeld

26. januar 2010

grube1984

Helle30 skriver:

Altså umiddelbart ser F.eks. Frikodan ikke noget problem i at fryse frugt ned og derudover tage penge for det.

Frugt (og bær) holder sig friskere, hvis det fryses - fremfor at ligge og vente i køleskabet. Du kan sagtens fryse melonen ned. Jeg vil foreslå, du skærer den i tern, så du nemt kan tage den mængde op, du skal bruge til en gang mos.

Forøvrigt, Lokke, så var der vist ikke tale om at varme noget op?

- Helle

Hmm.. Jeg tænkte noget i retning af at fryse det i små tern eller som mos..
Han spiser nemlig ikke frugtmos varmt

Anmeld

26. januar 2010

grube1984

Lokke skriver:

Nej, men jeg ville personligt ikke synes om at skulle have sådan en gammel melon fra fyserne, den bliver da træls inden den er tøet op.

Det jeg mente var, at de frugt jeg fryser ned i min fryser - det er kun noget jeg skal bruge opvarmet bagefter eller som frosne bær til desserter. Aldrig optøet frugt, som ikke skal tilberedes.

Det sys jeg er en meget fair mening at have..
Men jeg kan nu ikke se noget problem i at fryse æble- eller pæremos ned.. Så er lidt nysgerrig efter meninger eller erfaringer med melon

Anmeld

26. januar 2010

Sulajma

Det er jo forskellige meninger!

Hvis det er æble -eller pæregrød, kan man jo også sagtens varme det, uden at bliver ulækkert!

Anmeld

27. januar 2010

grube1984

Lige præcis.. Der er forskellige meninger og det skal der selvfølgelig også være
Nu varmer jeg heller ikke pæremos eller æblemosen op her.. Han vil ha det som det er, når det er tøet op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.