Graviditet efter medisinsk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.843 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Anonym trådstarter

Hvis man får en medisinsk abort, bløder ca tre uger også har sex derefter kan man så blive gravid igen med det samme ?

Kan det passe at man har graviditets symptomer allerede efter 1-1½måned efter medisinsk abort?

Har aldrig fået en abort, men en veninde spurgte mig idag om dette og aner det virkelig ikke, så tænkte om nogen herinde måske vidste det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

oo

man kan blive gravid så snart man får ægløsning igen efter en abort - og det er der ingen der ved hvornår er! det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvor lag tid kroppen skal komme sig, men der går som regel ikke mere end en måneds tid. når man har haft første almindelige menstruation efter aborten, har man også haft første ægløsning efter aborten (ægløsning kommer jo altid før en menstruation).

dog kan det også ske, at det ikke er det hele der kommer med ud ved aborten og man derfor stadig producerer HCG (graviditetshormon) og derfor har man graviditetssymptomer. hvis hun ikke er blevet tjekket efter aborten for at se at alt er ude, ville jeg, hvis jeg var hende, ringe til lægen og fortælle at min almindelige menstruation ikke er kommet endnu og at jeg har graviditetssymptomer, så må de lige scanne hende eller følge op med blodprøver for at måle HCG.

Men hun kan altså også sagtens være gravid på ny

Anmeld

26. januar 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

man kan blive gravid så snart man får ægløsning igen efter en abort - og det er der ingen der ved hvornår er! det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvor lag tid kroppen skal komme sig, men der går som regel ikke mere end en måneds tid. når man har haft første almindelige menstruation efter aborten, har man også haft første ægløsning efter aborten (ægløsning kommer jo altid før en menstruation).

dog kan det også ske, at det ikke er det hele der kommer med ud ved aborten og man derfor stadig producerer HCG (graviditetshormon) og derfor har man graviditetssymptomer. hvis hun ikke er blevet tjekket efter aborten for at se at alt er ude, ville jeg, hvis jeg var hende, ringe til lægen og fortælle at min almindelige menstruation ikke er kommet endnu og at jeg har graviditetssymptomer, så må de lige scanne hende eller følge op med blodprøver for at måle HCG.

Men hun kan altså også sagtens være gravid på ny

Okay. Tak for svar.

Men hun skal altså have haft menstruation efter abort for at være gravid igen ?

Siger til hende at hun hellere må ringe til lægen imorgen.

Anmeld

26. januar 2010

oo

Anonym skriver:

Okay. Tak for svar.

Men hun skal altså have haft menstruation efter abort for at være gravid igen ?

Siger til hende at hun hellere må ringe til lægen imorgen.

nej, det skal hun ikke, hendes første ægløsning efter aborten kommer før hendes første menstruation efter aborten.

Anmeld

26. januar 2010

Anonym trådstarter

Ja okay. Hun må vidst bare til lægen.

Tak

Anmeld

26. januar 2010

LRJ

Anonym skriver:

Hvis man får en medisinsk abort, bløder ca tre uger også har sex derefter kan man så blive gravid igen med det samme ?

Kan det passe at man har graviditets symptomer allerede efter 1-1½måned efter medisinsk abort?

Har aldrig fået en abort, men en veninde spurgte mig idag om dette og aner det virkelig ikke, så tænkte om nogen herinde måske vidste det.

vil bare li sige jeg var gravid 6 uger efter jeg havde fået en, så det kan lade sige gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.