Sidder lige og reflekterer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Rasmine

-ELSKER det ord! -Reflektere!!!

Nå, men skulle vi have en bebe igen, skal alting bare være så nemt, så nemt...

Vi SKAL have en hjælp til rengøring. For at være alene med 3 unger i hverdagen OG skulle gøre rent, gider jeg bare ikke.

Tænker så lige om man kunne hyre én eller anden til at komme og lave mad et par aftener om ugen?

Altså, det tager vel en times tid at lave maden, ik?

-Tror I nogen gider sådan noget, eller er man (jeg) for langt ude så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

ka li ja

næ vi har da snakket om at hvis vi nogensinde flytter sammen, så skal vi da ha sådan en huang, som skal lave mad til os.....

og vi skal ikke engang ha flere børn

jeg gad ikke 3 børn, rengøring og madlavning. så jeg kan sgu godt forstå dig

Anmeld

26. januar 2010

Rasmine

ka li ja skriver:

næ vi har da snakket om at hvis vi nogensinde flytter sammen, så skal vi da ha sådan en huang, som skal lave mad til os.....

og vi skal ikke engang ha flere børn

jeg gad ikke 3 børn, rengøring og madlavning. så jeg kan sgu godt forstå dig

Nåeh, altså en "maid"?

DET gad jeg fanme også godt, men det er da ikke så ligetil, når man bor i DK!? -Eller?

Anmeld

26. januar 2010

Monica

Hvad med en au pair? Der er også danske piger der er au pair...

Moni - der godt gad at have en maid eller au pair

Anmeld

26. januar 2010

ka li ja

i vores tilfælde ikke en maid. bare en der lavede lækker aftensmad til os. det med rengøringen ville jeg nok få en kone til at gøre et par gange om ugen.

men man kan jo få en ung pige i huset. enten en der bor på et værelse, som også spiser hos jer. men også henter unger leger med dem når i arb, laver mad, handler evt ind.      i kan også finde en som bor i nærheden så hun ikke skal sove og spise hos hjer. men så kunne hun handle og gøre maden klar for jer. og gøre rent.

noget af det kan trækkes fra i skat. det er jeg helt sikker på

Anmeld

26. januar 2010

Rasmine

Monica skriver:

Hvad med en au pair? Der er også danske piger der er au pair...

Moni - der godt gad at have en maid eller au pair

Gad vide om sådan én kan ansættes på det timeantal man selv har brug for. For at være helt ærlig, så gider jeg ikke have én til at bo i vores kælder.

Gid man kunne finde én, som man kunne beuge "ad hoc". Altså en barnepige hvis man lige skulle på aftenvagt, eller i bio. Og så skulle vedkommende også lave mad og gøre rent.

Det er nok lidt au pair agtigt, men vi har ikke brug for en fulltime au pair. Ungerne er jo i børnehave/vs.

Anmeld

26. januar 2010

Rasmine

Nu med underlig skrift i ovenstående indlæg?

Anmeld

26. januar 2010

Anja

Forstår dig godt.

Min søster havde au pair da hendes børn var mindre, det var en stor succes. Det var gennem et au pair bureau, kan huske en af dem hun havde længe var halv fransk halv dansk. Aner dog ikke hvad det kostede, men er sikker på at det var med tilskud fra kommunen.

Hos os går det fint, og vi regner da med at vil have barn nr 4 på et tidspunkt. Vi har en til at gøre rent et par timer om ugen og så har vi en, der ordner haven. Maden har jeg manden til at lave 9 ud af 10 dage, så det er helt fint med mig

Tror ikke jeg gad have en au pair (har heller ikke et ekstra værelse), men hvis man kunne finde en dansk pige, som gerne vil være ung pige i huset, men stadig bo hjemme hos sine forældre, så ville jeg stærkt overveje det, så kunne hun gøre rent, vaske tøj, forberede aftensmad og hente ungerne til man selv kommer hjem fra job ..... det gad jeg sgu godt

Anmeld

26. januar 2010

Nadi

Anja skriver:

Tror ikke jeg gad have en au pair (har heller ikke et ekstra værelse), men hvis man kunne finde en dansk pige, som gerne vil være ung pige i huset, men stadig bo hjemme hos sine forældre, så ville jeg stærkt overveje det, så kunne hun gøre rent, vaske tøj, forberede aftensmad og hente ungerne til man selv kommer hjem fra job ..... det gad jeg sgu godt

Total drømme-senarie!

Det gad jeg skisme godt, men synes nu også det ville være lidt hyggeligt at have en ung pige i huset, hvi sman fandt en man stolede 100% på.

Vi var engang ved at overveje at "ansætte" min svigerinde til at gøre rent for os. Hun gik hjemme pga at hun ikke kan holde til at arbejde så mange timer om dagen og det helt rigtige job var bare ikke at finde. Men nu har hun fundet et job, så det bliver ikke til noget.

Ville ellers gerne komme hjem til et rengjort hus, så kunne jeg godt selv overskue at lave maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.