Grafisk Hjaelp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. maj 2008

3rollinger

Hej toeser Jeg har ikke vaeret her et stykke tid da jeg slider med at faa de sidste detaljer iorden inden butiksaabning. Men nu sidder jeg lige med et problem. :'( Jeg skal have printet noget brevpapir og har aendret en ganske lille smule paa et oprindeligt design i InDesign. Nu skal det printes og jeg skal have gemt designet i en PDF fil med beskaeringspunkter. Det gaar saadan set ogsaa fint, hvis det ikke er fordi at filen bliver gemt Venstrecentreret og jeg vil gerne have den er centreret midt paa siden. Er der nogen der har forstand paa InDesign, som gider og hjaelpe og kan gemme filen for mig i det rigtig format klar til trykning? Knus Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2008

Doktor Doolittle

Hej søde

UHA jeg ville gerne hjælpe men aner intet om det. Ville bare lige skrive, at jeg håber, du har fundet ud af det i mellemtiden :)
(H) fra Tina

Anmeld

11. maj 2008

Sandie

Hej Trine

Jeg mener selv at jeg har rimeligt styr på InDesign (er grafiker) :)
Vil gerne prøve at hjælpe, men forstår ikke helt hvad du gerne vil. Placerer den filen med skæremærker i venstre side istedet for midt på siden?

:) Sandie

Anmeld

12. maj 2008

3rollinger

Hej Sandie

Ja, hvis du har grafiker har du nok en mio. gange mere forstand paa InDesign end mig . :D

Foerst vil jeg lige sige at trykkeren heldigvis alligevel har fundet ud af at trykke dokumentet. Taenker at de nok selv har lavet pdf filen naar de saa hvilken uduelig person de stod overfor ;)

Men jeg vil nu alligevel gerne laere det da jeg elsker at laere saadanne nogle ting.

Det som jeg ikke kan er det omvendte af hvad du siger. Naar jeg gemmer i en pdf med beskaeringspunkter kommer det hele til at staa ud mod venstre, og toppen forsvinder ud af filen. Jeg har i InDesign lavet stoerrelsen paa dokumentet saa der er plads rundt om og til beskaeringpunkterne. Men naar jeg laver pdf ser det ud som om at den fortsat er str A4 ark, saa det er jo ogsaa grunden til at jeg mister noget af dokumentet. Det er nok et problem med at indstille alle vaerdierne helt korrekt, men da jeg gemmer i en PostScript synes jeg slet ikke den giver mig mulighed for at aendre de vaerdier jeg gerne vil.

Det er nok lidt svaert at vejlede mig hvis du ikke kan se programmet, og du kommer vel ikke forbi Madrid her én af de naeste dage :P

Noget helt andet, Sandie, er at jeg kommer til at bruge denne slags hjaelp nogen gange i den naermeste fremtid. Kan du evt sende mig priser osv. Jeg er nemlig ikke saerlig tilfreds med den grafiker jeg har lige nu. Du kan evt goere det her eller i min postkasse.

Knus
Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.