Lise??? Kan du hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

262 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Loggidut

Hmmm, nu har vi tit set Luxusfælden, og sidder hver eneste gang med en smag af fattigdom i vores mund!

Vi er totalt rystet over at høre den indkomst nogle af de Sjællandske familier har, christ...

Michael fortalte om et par, hvor hun studerede, og han ...ja lavede noget andet, men hun fik over 15.000 udbetalt, som studerende...

og til sammen havde de over 30.000 kr.

hvordan hænger det sammen?

er der stor forskel på udbetalingen hvis man bor på Sjælland vs. nordjylland?

Jeg ved ihvertfald at jeg skal knokle meget lang tid for at få udbetalt 15.000 kr. og det er som arbejdende individ.

nu begynder det bare at undre os...

så info please, er der forskel på lønningerne...

(tænkte du jo har et ben på begge sider af bæltet, og sikkert kunne fortælle lidt )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Lise

Hmm... Hun har vel arbejdet fuld tid så..

Jeg er jo også studerende, og arbejder fuld tid. Jeg mener selv jeg får en håbløs latterlig løn, og har fornemmelsen af at de griner bag min ryg på mit arbejde, men ikke udbetalt meget mindre end hende...

Der er vist en forskel på lønningerne, men ved ikke hvor stor den er. Tror ikke den er stor nok til at udligne forskellen på udgifterne vi bruger på at bo dog (så reallønnen i Jylland er højere vil jeg mene)... hmm, ved det ikke helt Slogs. Ved bare at jeg altid er på røven

Anmeld

25. januar 2010

Tut

Har sendt dig en PB, om vores egen økonomi, som kjøbenhawnere vi nu er 

Anmeld

25. januar 2010

Lise

Mht. udbetalinger, så er der vel ingen forskel - skatten er vel den samme. Så er der kommuneskatten, hvor det vist ofte er lidt dyrere at bo herovre (mindre udbetalt til os). Men på den anden side har man måske herovre større lån i fast ejendom, hvilket betyder højere renter, hvilket betyder større fradrag...

Men tror sgu ikke helt man kan sige noget generelt. Jeg skriver bare hvad jeg tænker nu... (intet hold i det).

Anmeld

26. januar 2010

Anja

Tror vi har set samme program, vi undrede os nemlig også over at man studerende havde 15.000 udbetalt

Nåh, men jeg tænker, at mange af dem man ser i Luksusfælden jo har mega gæld og ofte dyr gæld, så de har mange renteudgifter og dermed også store fradrag. Jeg tror, at det må være noget af det.

Men generelt synes jeg, at de lønninger man ser i Luksusfælden er meget gængse, undre mig i al fald ikke generelt over, hvor meget folk har udbetalt.

Anmeld

26. januar 2010

..

Ved ikke helt hvordan de regner det ud i luksusfælden men noget er der galt.. Måske det er lønnen inden der er trukket skat osv de nævner? En af Martins folk var med i det program og det beløb der blev nævnt at han tjener var helt hen i hegnet..

Anmeld

26. januar 2010

Loggidut

hmmm...tusind tak alle sammen, så er jeg altså ikke den eneste som sidder og tænker mit

well...jeg lader den ligge igen, men tak for input...og nu gider jeg ihvertfald aldrig mere undre mig, for er det ikke helt efter bogen, så er det da et lamt program!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.