Er nysgerrig, hvorfor dåb/navngivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.487 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Sasja77

Hej alle skønne forældre / kommende forældre.

Jeg er ganske enkelt bare nysgerrig så jeg håber ikke at nogen vil tage det ilde op at jeg spørger!

Hvorfor har I valgt at døbe / ikke døbe Jeres guldklumper? Hvem holder dåb p.g.a religion og tro og hvem holder dåb p.g.a tradition? Og er der nogen der udelukkende døber for at holde freden i familien altså for Bedsteforældrenes skyld?

Og dem som ikke holder dåb men navngivningsgfest, hvorfor dette?

Jeg vil selvfølgelig gerne selv lige sige at når Olivia kommer til verden (forhåbentlig lige om lidt) -så holder vi navngivningsfest og ikke dåb.

KH

Sasja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

vatten

Mathias er døbt, da jeg er kristen og gerne vil videregive det til ham

Anmeld

25. januar 2010

LRJ

Min datter bliver døbt fordi jeg er Kristen

Anmeld

25. januar 2010

oo

denne debat kommer op med jævne mellemrum og her er svaret at vi navngiver vores evt børn da vi på ingen måde er troende. og navngivningen eller fejringen af et barns ankomst til verden er  ikke oprindeligt en religiøs fest, ligesom jul, påske osv heller ikke er det.

Anmeld

25. januar 2010

Elizabeth Nuñez

Vi navngav også Ameli. Uden fest! Vi er begge ateister så dåb ville ikke være aktuelt for os. Vi syntes ikke at der var grund for at holde navngivningsfest da de ikke har tradition for det på Cuba, og det intet betyder for mig og Ameli alligevel aldrig vil kunne huske det. Så det ville udelukkende have været for andre end os selv.

Tilgengæld holder vi en stor 1 års fødselsdag da det vil Tovias rigtig gerne

Anmeld

25. januar 2010

mafalck

Navngivning eller dåb, for mig er det det samme..

Jeg vil gerne døbe min pige, fordi jeg selv er døbt og konfirmeret.. så lader jeg valget være op til hende om hun vil konfirmeres når den tid kommer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.