Søvnen:´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

mor_sabina

Hej Alle i supermødre

Nu er Phillip godt 8,5 måned, og han mosler sig frem (kravler indimellem, men det er stadig hurtigst med armene), og han er lige begyndt at gå med sin gåvogn HELT SELV

Men det er skam ikke lutter lagkage, for han er ikke til at få til at falde til ro om aftenen.

Jeg har overgivet mig, og giver ham en flaske inden han kommer over i sin seng (har ellers ikke villet have den skulle forbindes med at sove), og han falder også godt til ro, men når han kommer over i sin seng så mosler han rundt og kan slet ikke finde ro.

Han pylrer og ingenting hjælper, heller ikke mere flaske, mor ved hånden, sutter, sang, sagte tale eller nogetsom helst.

Er det bare alle indtrykkene der skal lægge sig, og endnu et udviklingsspring?

Han sover i øvrigt fint om dagen og tager gerne to gange 2 timer (hvis han sover mindre er det endnu værre om aftenen).

Håber på et par gode ideer for vi er groet lidt fast og kan ikke rigtig komme videre, andet end at frustationen bliver vendt til irritation.

Stort kram en træt mor sabina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

JustAnotherName

Har desværre ingen fif eller råd, men vil bare sige at Celina (8 måneder) også er lidt af en rod når det kommer til aftenputning.
Og jeg har læst om flere andre med børn på samme alder, hvor der pludselig er bøvl om aftenen. Så jeg tror faktisk, at det er meget almindeligt på dette tidspunkt ....den alder de har, det sted de er i deres udvikling.

Jeg ved ikke hvad der kan hjælpe... Desværre. For det kan være opslidende!
Men mon ikke vi må trøste os ved troen på, at det bare er (endnu) en fase, som nok skal gå over igen.... Det håber jeg!

Anmeld

25. januar 2010

mor_sabina

JustAnotherName skriver:

Har desværre ingen fif eller råd, men vil bare sige at Celina (8 måneder) også er lidt af en rod når det kommer til aftenputning.
Og jeg har læst om flere andre med børn på samme alder, hvor der pludselig er bøvl om aftenen. Så jeg tror faktisk, at det er meget almindeligt på dette tidspunkt ....den alder de har, det sted de er i deres udvikling.

Jeg ved ikke hvad der kan hjælpe... Desværre. For det kan være opslidende!
Men mon ikke vi må trøste os ved troen på, at det bare er (endnu) en fase, som nok skal gå over igen.... Det håber jeg!

Du har helt sikkert ret.

Det er bare så synd han ikke kan finde ro i sin lille krop, man ville ønske man kunne hjælpe ham på vej i søvnen, for han er jo så stage træt han knap kan hænge sammen, men når hovedet rammer puden er har han helt umulig

Men nu skal mor snart i skole og flips i dp det bliver godt

Hvornår starter i?

Anmeld

26. januar 2010

JustAnotherName

Du har helt sikkert ret.

Det er bare så synd han ikke kan finde ro i sin lille krop, man ville ønske man kunne hjælpe ham på vej i søvnen, for han er jo så stage træt han knap kan hænge sammen, men når hovedet rammer puden er har han helt umulig

Men nu skal mor snart i skole og flips i dp det bliver godt

Hvornår starter i?

Jeg har barsel indtil midt i april.
Jeg håber på at skulle starte på SOSU-hjælper uddannelsen til maj.

Celina har endnu ikke fået tildelt et pasningssted. Men vores behovsdato hedder 1/4 2010. Så jeg kan nå at køre hende ordentligt ind, inden jeg enten skal igang med at læse, eller igang med at lede efter nyt arbejde.

Jeg håber VIRKELIG også på, at hun sover igennem til dén tid.
For det bliver da ekstremt hårdt, at skulle tidligt op hver eneste dag, afsted med 2 små børn, og passe studie/job. Inden man skal hjem og være mor, indtil ungerne er puttet (hvilket hun SKAL have lært! - at blive puttet og sove alene) .....og så er der lige evt. lektier at lave, når der endelig er ro.

PUHA ..... Bare tanken!! ....Jeg håber virkelig, at det bliver muligt at få lidt aften fri for sig selv, og at kunne få ordentlig søvn om natten til den tid. Ellers kommer jeg da vist til at få det meget svært...
Som det ser ud lige nu, så kan Celina IKKE finde ud af at sove alene.
Og hun vågner stadig flere gange om natten. Nogle gange er hun hurtig til at falde i søvn igen. Men andre gange pepper hun sig selv op, vækker sig selv, og begynder at holde en fest for sin sure trætte mor... *g*

Anmeld

26. januar 2010

mor_sabina

JustAnotherName skriver:

Jeg har barsel indtil midt i april.
Jeg håber på at skulle starte på SOSU-hjælper uddannelsen til maj.

Celina har endnu ikke fået tildelt et pasningssted. Men vores behovsdato hedder 1/4 2010. Så jeg kan nå at køre hende ordentligt ind, inden jeg enten skal igang med at læse, eller igang med at lede efter nyt arbejde.

Jeg håber VIRKELIG også på, at hun sover igennem til dén tid.
For det bliver da ekstremt hårdt, at skulle tidligt op hver eneste dag, afsted med 2 små børn, og passe studie/job. Inden man skal hjem og være mor, indtil ungerne er puttet (hvilket hun SKAL have lært! - at blive puttet og sove alene) .....og så er der lige evt. lektier at lave, når der endelig er ro.

PUHA ..... Bare tanken!! ....Jeg håber virkelig, at det bliver muligt at få lidt aften fri for sig selv, og at kunne få ordentlig søvn om natten til den tid. Ellers kommer jeg da vist til at få det meget svært...
Som det ser ud lige nu, så kan Celina IKKE finde ud af at sove alene.
Og hun vågner stadig flere gange om natten. Nogle gange er hun hurtig til at falde i søvn igen. Men andre gange pepper hun sig selv op, vækker sig selv, og begynder at holde en fest for sin sure trætte mor... *g*

Jeg tror også det er en kæmpe fordel at have god tid til at køre ind.

Men måske er der bare noget over den her tid, for synes faktisk jeg har hørt flere der døjer i tiden.

Men man kan jo trøste sig med at de selv kan stå op når de bliver 10

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.