Deleforældre får et mindre stresset liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2010

DK

Her er Kirstine hos sin far hver anden weekend, og helt ærligt!! Så er det af og til virkelig skønt med en "fri-weekend" til at sove lææænge, drikke drinks, have sex midt på dagen, have et godt lille skænderi eller holde en fest! Det tog mig et par år før jeg ikke have virkelig dårlig samvittighed over at "tage mig selv i" at nyde en friweekend. Men altså, sådan er det jo og så kan vi lige så godt få det bedste ud af det. Derudover så savner jeg hende altid HELT VILDT søndag eftermiddag og frem, og så er det så skønt at se hende igen!!!

Jeg ville aldrig tilbyde Kirstine en uge hvert sted. Jeg kendte mange skilsmissebørn som barn der gjorde det, og det var så skrækkeligt for dem at leve deres liv i "tasken" som de havde med frem og tilbage hver fredag!

Mikkel og jeg er enige om, at når vi får vores "eget" barn så vil vi prøve at se om det ikke kan blive passet en weekend om måneden når det bliver stort nok. Så vi stadig af og til har helt "fri weekend". Jeg ved godt der er dem der holder på : jeg har ikke fået børn for at få dem passet! Men altså, jeg har heller ikke fået børn for at ALDRIG være mig selv igen eller aldrig have tid til kæresten uden afbrydelser og de trælse følger det kan få.

Derudover, så PLAGER Kirstine sin mor om at få lov til at komme på weekend hos mormor og morfar, og jeg tror altså oftest at det er forældrene der er mere afhængige af børnene end omvendt...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.