hvor meget deltagelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

Lone Jakobsen

den har sikkert været oppe og vende før, men synes det er på tide igen. hvor meget deltager "den anden forældre" i barnets liv og hverdag.

lad mig forklare:

her har jeg en bonus søn som er hos os hver anden weekend. udover det, deltager vi i forældre møder, skole arrangementer, og de håndboldkampe han spiller de weekends hvor han er her. vi har dog snakket om at tage ud og se de andre også.

mine 2 mellemste drenge har en far som ikke altid er lige klar, men dog er begyndt at deltage rigtigt meget. han har været med til forældremøde, forældre kaffe i børnehaven, og han skal med til skolefest.

min datter derimod har en meget velfungerende far, som ikke rigtigt deltager i noget. vi invitere ham ofte, men han takker altid nej, med en undskyldning om at han skal tidligt op eller ikke har tid.

de 3 børn er hos deres fædre hver anden weekend, plus ferier (for min datters vedkomne)

så hvor meget deltager i, hvor meget deltager faderen, moderen....altså udover det almindelige fastsatte samhver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

ekzunz

Herhjemme er det hurtigt overstået. Børnene bor hos os, mor bor i jylland og deltager selvsagt aldrig i noget. Men hun benytter heller ikke sin ret til samvær og har pt. ikke set dem siden sidste sommer....

Anmeld

24. januar 2010

Honningblomst

Ja...her er det jo sådan at Jeppes far slet ikke deltager, for han findes ikke og det har han selv valgt. Hellere intet end halvt i den sammehæng, synes jeg.

De to små ser deres far(ham regner jeppe også som far, men han gider ikke på weekend der, så det skal han heller ikke.) hveranden weekend og hver onsdag og så alt det løse når de vil.

Rasmus er lige så meget med til møder, fritidsinteresser og hvad der ellers er..men mindre kan heller ikke gøre det

Knus Eva..

Anmeld

24. januar 2010

Lone Jakobsen

Znuzke skriver:

Herhjemme er det hurtigt overstået. Børnene bor hos os, mor bor i jylland og deltager selvsagt aldrig i noget. Men hun benytter heller ikke sin ret til samvær og har pt. ikke set dem siden sidste sommer....

hold da op det kan man slet ikke forstå

Anmeld

24. januar 2010

mullesmith2

Her hos os er min kærestes søn på 3 år her en uge af gangen hver anden ugen. Så det er da meget naturligt at jeg er med i alt der nu foregår omkring ham og med børnehave og daglige rutiner.  

Anmeld

24. januar 2010

Lone Jakobsen

mullesmith2 skriver:

Her hos os er min kærestes søn på 3 år her en uge af gangen hver anden ugen. Så det er da meget naturligt at jeg er med i alt der nu foregår omkring ham og med børnehave og daglige rutiner.  

deltager du også i ting der foregår den uge han er hos hans mor? fx. et forældre møde eller lign?

Anmeld

24. januar 2010

DK

Kirstine er jo så heldig at hun er den stolte ejer af et styks bonusfar.

Mikkel Bonusfar, udfylder 100% far-rollen, med både hensyn til arbejdsopgaver og alt det sjove.

Kirstines biologiske far, er hun hos hver anden weekend. Han betaler de der 1170 kr. om mdr. og det er det eneste han bidrager med økonomisk. Derudover har han været med til et enkelt før-skole møde, og et enkelt afdansningsbal på danseskolen. Kirstine har lidt sit "eget/seperate" liv når hun er hos ham, og det er SJÆLDENT vi laver noget sammen. Jeg tror dog at han fremover vil deltage mere ved skolearrangementer og den slags. Vi er ikke oppe at skændes over hans indsats, og han er en super god far der passer hans weekender og ferier.

Alt i alt har vi en super god løsning, synes jeg!

Anmeld

24. januar 2010

Lone Jakobsen

DK skriver:

Kirstine er jo så heldig at hun er den stolte ejer af et styks bonusfar.

Mikkel Bonusfar, udfylder 100% far-rollen, med både hensyn til arbejdsopgaver og alt det sjove.

Kirstines biologiske far, er hun hos hver anden weekend. Han betaler de der 1170 kr. om mdr. og det er det eneste han bidrager med økonomisk. Derudover har han været med til et enkelt før-skole møde, og et enkelt afdansningsbal på danseskolen. Kirstine har lidt sit "eget/seperate" liv når hun er hos ham, og det er SJÆLDENT vi laver noget sammen. Jeg tror dog at han fremover vil deltage mere ved skolearrangementer og den slags. Vi er ikke oppe at skændes over hans indsats, og han er en super god far der passer hans weekender og ferier.

Alt i alt har vi en super god løsning, synes jeg!

synes det lyder som en rigtig god ordning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.