Cecilia84 skriver:
Super sej kage! Hvordan har du lavet den? Skal selv holde dåb d. 14. marts og er HELT på bar bund når det kommer til kager Ved ikke om jeg tør rode mig ud i at lave en selv
nej det vidste jeg heller ikke lige om jeg gjorde, men må sige den smagte rigtig godt
jeg lavede 2 chokoladebunde, der fyldte ca. en bradepandestr. fredag aften, det er en supergod og MEGET nem muffinsopskrift, som der bare aldrig bliver tør
250gr. mel
225gr. sukker
50gr. kakao
1 tsk. vaniliesukker
1 tsk. natron
50-100gr. hakket chokolade
De tørre ingredienser blandes i en skål
1½ dl. mælk
2½ dl. natural yougurt/tykmælk eller lign.
1 dl. margerine
1 æg
De våde ingredienser blandes med en ske i en skål og hældes over i de tørre og der røres sammen.
Fandt en stor plade, som jeg dækkede med staniol og vendte den ene bund derpå. Lørdag lavede jeg så fyldet som bestod af blendede jordbær vendt i ½ liter pisket fløde, smagt til med sukker. Ovenpå kom der lys købebund, som jeg bare brækkede i stykker så det passede og så kom der ½ l. pisket fløde med knuste makroner derpå. Så den anden chokladebund øverst.
Har købt det blå og hvide fondant fra en netbutik i England, men kan simpelhen ikke finde ud, af at rulle det hvide ud, så det blev noget værre noget. Men det lyse og mørkeblå er lidt nemmere, hvis det kun er til pynt man skal bruge det.
Istedet for det, kunne man jo evt.komme glasur med blå farve ovenpå og så dække kanterne med marcipan (kan jo købe noget der er rullet ud) og så pynte med hagesmækken, som du kan skære ud af marcipan og lave små huller hele vejen gundt i kanten med en lille gaffel og så sort lakridssnørrebånd.
Billederne er lavet af rispapir og købt inde på trendsales, du kan få enten en stor eller 12 små , jeg gav 90incl og synes det var lidt anderledes og gæsterne var da også imponeret
Anmeld