På barsel i praktikken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.276 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

Lunae

Hej alle kloge hoveder!

Lige et lille spørgsmål, for jeg er drønforvirret!
Jeg går på pædagogseminariet og skal i min første lønnet praktik til februar! Da jeg har termin d 28 aug og har noget ferie, som skal afholdes, passer det med at jeg skal gå fra i min praktik! Dette medfører så, at jeg er berettiget til dagpenge under barsel, men hvad betyder det?

Hvad er dagpengesatsen for lønnede praktikanter?
Er man så på dagpenge til man påbegynder studiet igen?
Man får ikke de ekstra su klip når man kommer tilbage til studiet vel?

Håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig her!

Venligst Luna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Lunae

Hmm, er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål? Kom nu tøser :-)

Anmeld

24. januar 2010

Lunae

Hmm, er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål? Kom nu tøser :-)

Anmeld

24. januar 2010

LinLin

Jeg er formentlig gået glip af nogle penge dér!

Var, ligesom du skal, i praktik fra 1. feb til 31. juli. Havde termin 17. september, men gad ærligt talt ikke undersøge alt det der... Valgte bare at få SU-klip fra september (oktober???) - skulle starte det følgende år i oktober (midt på semester) Arbejdede i øvrigt som vikar frem til 14. august - og fødte d. 2. september!

Anmeld

24. januar 2010

Mariekjellerup

jeg kigger lige med.

jeg aner det faktisk desværre ikke. jeg når at blive færdig med min uddannelse, inden jeg skal føde, men der er et par mdr til jeg skal på barsel, og tror ikke nogen vil ansætte en gravid kvinde, lidt træls.

Anmeld

24. januar 2010

Jordbærpigen

Du er berettiget til barselsdagpenge når du fx. går på pædagoguddannelsen og er i praktik. Dagpengesatsen er normalt ca. 80 % af din løn, men jeg ved ik om der er særlige regler for studerende i praktik?

Derudover vil du få 12 ekstra SU klip, som du kan benytte sammen med din barsel.

Du kan modtage barselsdagpenge og fødselsklip samtidig, svarende til at du kan have

lønindkomst og SU-klip samtidig. Du skal være opmærksom på, at barselsdagpenge

også indgår i fribeløbet. Du kan ikke modtage barselsdagpenge svarende til 37 timer

pr. uge og samtidig modtage fødselsklip.

Anmeld

24. januar 2010

Jordbærpigen

Mariekjellerup skriver:

jeg kigger lige med.

jeg aner det faktisk desværre ikke. jeg når at blive færdig med min uddannelse, inden jeg skal føde, men der er et par mdr til jeg skal på barsel, og tror ikke nogen vil ansætte en gravid kvinde, lidt træls.

Hvis du skal modtage dagpenge inden du skal føde, skal du melde dig ind i en a-kasse efter din udannelse er færdig.

Anmeld

24. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Lunae skriver:

Hej alle kloge hoveder!

Lige et lille spørgsmål, for jeg er drønforvirret!
Jeg går på pædagogseminariet og skal i min første lønnet praktik til februar! Da jeg har termin d 28 aug og har noget ferie, som skal afholdes, passer det med at jeg skal gå fra i min praktik! Dette medfører så, at jeg er berettiget til dagpenge under barsel, men hvad betyder det?

Hvad er dagpengesatsen for lønnede praktikanter?
Er man så på dagpenge til man påbegynder studiet igen?
Man får ikke de ekstra su klip når man kommer tilbage til studiet vel?

Håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig her!

Venligst Luna

dagpeneg satsen er 80% af din elevløn...

Før jeg gik på barsel læste jeg til social- og sundhedshjælper, da så jeg gik på barsel fik jeg alm elevløn pga jeg kørte kontrakten ud. Nu når jeg skal genoptage min uddannelse bliver jeg ansat forfra ved kommunen. Så jeg ved desværre ikke helt hvordan de gør når det er pædagog du studere..

Anmeld

24. januar 2010

Lunae

Tak for jeres svar! Jeg må nok hellere få snakket med min studievejleder, for det er godt nok en jungle at finde rundt i det her!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.