Kan man tillade sig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.612 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

quity

Hvad synes I om navnene

Luca Isabella

Maisha Isabella

Det næste spørgsmål er, om man kan tillade sig at give sin datter mellemnavnet Cecilia (skal dog ikke bruges), når ens niece hedder Cecilie?

14. før hun blev født havde jeg bestemt mig for navnet Cecilia, da min niece så kom til verden kom hun til at hedde Cecilie. De vidste dog ikke at jeg havde bestemt mig for det andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Ansemusen

Selvfølgelig kan du da det! Specielt når det er som mellemnavn og ikke et meget specielt navn. I det hele taget synes jeg man kan kalde sine børn lige det man vil, navnene findes jo i forvejen, så ingen har patent på dem!

Maisha er da egentlig ret sødt, har ikke hørt det før!

Anmeld

21. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det kan man sagtens Jeg overvejede et sekund Sofia og min kusine hedder Sofie...

Jeg er mest til Luca af de to valgmuligheder.

Kh

Rosa

Anmeld

8. februar 2010

minmau

For mig er Luca et drengenavn..?

Cecilia/Cecilie synes jeg er helt ok, jeg har selv nogle yngre piger i familien/omgangskredsen som har fået samme navn som mig, og det er jeg da slet ikke sur over, synes bare det er pænt jo

Anmeld

8. februar 2010

Ox.

minmau skriver:

For mig er Luca et drengenavn..?

Cecilia/Cecilie synes jeg er helt ok, jeg har selv nogle yngre piger i familien/omgangskredsen som har fået samme navn som mig, og det er jeg da slet ikke sur over, synes bare det er pænt jo

Ja samme her, vi har snakket om at hvis vi får en dreng næste gang skal han hedde Luca :-)

Men Maisha er VILDT sødt! Og selvfølgelig kan du tillade dig det ...

Min kusine hedder Lily til mellemnavn og jeg kaldte min datter for Lilje ..

Anmeld

8. februar 2010

prettybutterfly

Selvfølgeligt kan du kalde hende Cecilia til mellemnavn! Ærgerligt du ik føler du kan bruge det som fornavn længere når du nu er så glad for det!! 

Jeg syntes også(som en anden har svaret) at Luca lyder som et drenge navn, og hvis hun fx får en cykel(eller hvad som helst andet, det er blot et eksempel) og man skal omtale den, siger man "det er Lucas cykel" og så lyder det jo ihvertfald som et drengenavn - det er lidt forvirrende. MEN hvis du elsker det navn skal du bruge det, for DET er dog det aller vigtigeste!!!!!

Held og lykke med at finde det rette navn

Anmeld

9. februar 2010

Morsnarttil2?

JA det synes jeg sagtens du kan...

Jeg har en neice der hedder Cecilia.. da vi fik vores datter havde vi ikke tænkt over det men vi gav vores datter navnet Celina.. (Det ligger også meget tæt op af hinanden..) Men det var det navn vi kunne lide..

Og som du skriver bliver det ikke engang hendes 1. navn, så vil sige at du sagtens kan..

Anmeld

13. februar 2010

quity

prettybutterfly skriver:

Selvfølgeligt kan du kalde hende Cecilia til mellemnavn! Ærgerligt du ik føler du kan bruge det som fornavn længere når du nu er så glad for det!! 

Jeg syntes også(som en anden har svaret) at Luca lyder som et drenge navn, og hvis hun fx får en cykel(eller hvad som helst andet, det er blot et eksempel) og man skal omtale den, siger man "det er Lucas cykel" og så lyder det jo ihvertfald som et drengenavn - det er lidt forvirrende. MEN hvis du elsker det navn skal du bruge det, for DET er dog det aller vigtigeste!!!!!

Held og lykke med at finde det rette navn

Tak for svaret. Den pointe du kommer med har jeg slet ik haft i tankerne. Det er jo rigtigt.

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

Sagtens...men hvorfor ikke bruge det som fornavn, det er jo ikke det samme navn... cecilia er da meget smukkere og mere specielt og let i det end det lidt tunge Cecilie....

Anmeld

13. februar 2010

BK

Jeg synes altså også at luca er et drenge navn, kender faktisk en dreng der hedder det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.