Amme Bh og "ammetøj" - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.784 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Happy

Hej,

jeg vil jo gerne købe en eller to amme bhér til lige i starten og hospitalet, men hvordan finder jeg ud af hvad størrelse de skal være hvis jeg allerede køber dem nu? Er i 28. uge. Hvor mange har man brug for alt i alt?

Hvad gjorde I med amme tøj? Alle siger at jeg bare skal bruge tøj me dknapper men det eneste jeg har med knapper er mine  pæne skjorter til arbejdet og brysterne er jo så store så de skjorter kan da betemt ikke lukkes på en pæn måde?

Er der nogen gode råd og er ammetøj nødvendigt?

Hilsen hende der gerne vil spare på tøjet til mig selv og købe det til babyen istedet:-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Corn

Ammetøj er jo ikke en nødvendighed... Man kan stadig på gammeldaws vis hive babs op af en bluse med udskæring eller løfte bluse over babs... Sidst brugte jeg meget stropbluser/toppe og så cardigan udover...

Indtil du ved hvor stort et mejeri du slår op, så nøjes med at købe 2 amme-bh'er (som jo heller ikke er et must, men det er nemt) fra føtex/hm hvor de er billige, og når du så ved om du vil fortsætte amningen, og hvor store bryster du har fået, så ville jeg nok ofre en del på nogen af en rigtig god kvalitet, for dine bryster fortjener helt sikkert et godt hvilested, når der ikke malkes på dem. De arbejder hårdt

Anmeld

21. januar 2010

Happy

Macaab skriver:

Ammetøj er jo ikke en nødvendighed... Man kan stadig på gammeldaws vis hive babs op af en bluse med udskæring eller løfte bluse over babs... Sidst brugte jeg meget stropbluser/toppe og så cardigan udover...

Indtil du ved hvor stort et mejeri du slår op, så nøjes med at købe 2 amme-bh'er (som jo heller ikke er et must, men det er nemt) fra føtex/hm hvor de er billige, og når du så ved om du vil fortsætte amningen, og hvor store bryster du har fået, så ville jeg nok ofre en del på nogen af en rigtig god kvalitet, for dine bryster fortjener helt sikkert et godt hvilested, når der ikke malkes på dem. De arbejder hårdt

Ok tak for gode råd, skal jeg bare købe ammebherne i den størrelse jeg bruger nu eller lidt større allerede?

Anmeld

21. januar 2010

Corn

Happy skriver:

Ok tak for gode råd, skal jeg bare købe ammebherne i den størrelse jeg bruger nu eller lidt større allerede?

Køb nok nummer større. Så er der plads til ammeindlæg. HM har en "start" pakke amme-bh'er, 2 for 129 tror jeg. sort/hvid

Så har man indtil man får købt noget god kvalitet og ved hvilken størrelse man er

Anmeld

21. januar 2010

mrsMary

øh, jeg ville vente til lige inden! Jeg købte 1-2 før jeg skulle føde, men den største forandring kom dagene efter fødslen, hvor mælken rigtigt løber til!

Jeg gik fra A til dobbelt D! Og ja måske et par i en god kvalitet, når de ligesom har fundet deres størrelse. Det fortjener de. Nogen har endda lille 'huske-vedhæng' i stroppen, så man kan huske hvilket bryst der står for tur.

H&M har helt fint udvalg til billige penge. Specielt deres tanktoppe med mulighed for at åbne til hver sit bryst er et hit! Det er ikke sjovt og møgbesværligt at bakse bryst op over udskæring eller hive blusen helt op og blotte mave!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.