Amning og p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. januar 2010

svaller

Hejsa, vores lille datter er nu blevet 8 uger, og jeg vil gerne begynde på p-piller igen, men min læge siger det kan påvirke smagen i mælken og at bebs måske ikke vil spise hos mig så.

Har i prøvet det???

Annette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Knudsen

Jeg bruger mini piller, mens jeg ammer og skal starte på p-piller med det samme jeg stopper amningen..

Min læge frarådede også brugen af p-piller mens jeg ammer. Mener at det også kan gå ud over mælkeproduktionen, men hæng mig ikke op på det, hvis det ikke passer..

Anmeld

20. januar 2010

svaller

ØHH, hvad er forskellen på mini pille og p-pille???

Anmeld

20. januar 2010

Pige2009

ØHH, hvad er forskellen på mini pille og p-pille???

Når du tager P-Piller, tager du dem i 3 uger, hvorefter du holder pause 1 en uge, når du har mens. Det der kan være med P-Piller og amning, er at de KAN og jeg gentager KAN hæmme mælkeproduktionen, pga. hormonerne i pillerne. Min læge sagde, at hvis amningen er etableret, burde der ikke være nogen problemer. Det har ingen indflydelse på smagen af din mælk.

Mini-piller skal man ikke stoppe med at tage, når man har mens, og så SKAL de tages på samme tidspunkt hver dag.

K.h. Linda

Anmeld

21. januar 2010

christina2412

min læge siger også, det kan nedsætte mælke produktionen, ved at tag p.piller, så den chance tør jeg IKKE tag, så den må simpelthen stå på gummi her mens jeg ammer, sådan er det. min amning køre så fint nu, jeg ville virkelig være ked af hvis det pludselig ikke fungerede.

christina

Anmeld

21. januar 2010

Corn

Der er vel også hormon halløj i p-piller, derfor frarådes det.... Eller er der sket så meget på det område siden jeg fødte for 1. gang for 5 år siden...

Jeg tager ikke minipiller igen. Belv angrebet af svamp ca. hver 14. dag, men lægen sagde det ikke kunne være derfor. Indtil jeg snakked med sundhedsplejen og hun fortalte, at det hørte hun ofte med minipiller....

Så droppede vi dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.