Ambulance og skadestue:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. januar 2010

Tina2

Vi er hos mine forældre i Thisted- og har været det siden i fredags pga vi jo er ved at tage det HELT store ryk i renoveringen af huset. Så min far, Thomas' far og Thomas har knoklet i huset fredag til tirsdag og tirsdag middag kom betonvognen og pumpestation, og så fik vi støbt gulv....:-)))))

Nå, men lørdag ville Filuca og jeg lave mad og vi ville lave wok.... Min mor havde så bla købt sådan en grøntsagsblanding, jeg bruger det aldrig selc, da jeg ikke er så vild med de blandinger og iøvrigt ikke er så vild med frosset grønt.

Nå, men vi kom den i sammen med alt det andet.... Da vi så spiste begyndte Filuca at brokke sig over wokblandingen... Der var for meget krydderi i, (hvilket der ikke var)... Det er ret normalt Filuca brokker sig over noget med maden og jeg tænkte ikke lige på noget...

Så ville hun dog ud at ha' tørret sine læber- klagede over det stak i dem pga krydderi. Min mor gik med hende på badeværelset og heldigvis gik jeg derud for fik da et chok da jeg kom ud i lyset, hun lignede sgu Anni Fønsby!!!!!!!!! Total opsvulmede læber! :-( Undersøgte hendes tunge og hals men der var heldigvis fin passage, så jeg ringede til vagtlægen. Vi havde nemlig ingen antihistaminer med:-( De lå selvfølgelig derhjemme og det samme gjorde vores epi-pen....

Da jeg spurgte hende hvad søren hun havde spist (kunne jo se reaktionen lignede peanuts men der var jo ikke peanuts i maden???) gik hun ud i køkkenet, hen til sin mad og pegede på en lille hvid ting i wokken. Jeg syntes det lignede en bønne men det VAR sgu en peanut!!!!!! Lignede noget der var kogt! Havde aldrig drømt om det lort var i en grøntsagsblanding! Er ellers SÅ påpasselig med at tjekke alt hun spiser men det her smuttede sgu:-((((((

Vagtlægen sagde med det samme at han sendte en ambulance.... Lige som jeg var færdig med at snakke med ham fik filuca voldsomme mavesmerter, lå og skreg og græd og krøllede sig sammen. Det var tydeligt at det var mavekramper der kom i ryk... Lige da ambulancen kørte opad vejen kastede hun op udover det hele, HELDIGVIS!!!!!!

Øjeblikkeligt forsvandt hævelsen i læberne og hendes mavesmerter!!!!!

Der kom både ambulance og paramediciner væltende ind af døren og vi fik fortalt hvad der var sket.... De løftede hende ud i ambulancen og jeg gik med. Min mor blev hos Milas, som intet havde opdaget...

Vi kørte så på skadestuen, hvor de så faktisk ikke må behandle børn, da regionerne er lagt sammen, så vi skulle faktisk til Aalborg!!!!!

Jeg sagde at jeg syntes det var spild af deres og min tid + at det var spild af ressourcer- Filuca havde det fint efter nødden var væk fra kroppen igen, og jeg kunne ikke se nogen grund til vi skulle helt til Aalborg. De kunne se jeg var rolig og tryg, og derfor mente de det var ok hun kom med hjem igen. Jeg sagde at både min mor og jeg havde oplevet det før.

De ville så lægge drop så hun kunne få binyrebarkhormon, men de måtte stikke flere gange og kunne ikke finde en åre. De sagde det da godt nok blev et problem, da alternativet var tabletter. Jeg sagde de bare kunne give hende dem, hun er jo bedre end mange voksne til at sluge piller, da hun har fået så meget allergimedicin. Så hun slugte pillerne og fik antihistamin bagefter og så fik hun simpelthen så meget ros!

Hun var også bare SÅ dygtig, sagde intet i ambulancen til alt det de satte på hende og intet til masser af stik i hånden, piller osv.... Så hun fik en rigtig sød bamse som hedder Thea:-) Jeg ringede til min mor og så kom hende og Milas og hentede os:-) Filuca faldt hurtigt i søvn på sofaen da vi kom hjem....

Men huuuuha for en aften!!!!!! Hun har jo ikke fået peanuts siden dengang vi opdagede hun var allergisk overfor dem..... Og tænk- hun fik EN HALV nød i lørdags..... Tænk hvis hun havde spist 5???!! Puha, det tør man sgu da slet ikke tænke på........!

Nå, men nu går jeg sgu ingen steder uden den epi-pen og jeg ved til næste gang at jeg ringer 112 direkte og IKKE vagtlægen først.... Det fik jeg besked på.....

Men hun har det fint igen og det var bare rigtig godt hun kastede op.....

Knus Tina (som glæder sig meget til at komme hjem til sin mand og sit hus imorgen efter 1 uge i Thisted)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HOlddahelt...

GODT der ikke skete mere...!!!

Og hun KAN vokse fra det. Tom reagerede på samme måde da han var barn.

KRAM til jer.

Anmeld

20. januar 2010

Tina2

Zafir skriver:

HOlddahelt...

GODT der ikke skete mere...!!!

Og hun KAN vokse fra det. Tom reagerede på samme måde da han var barn.

KRAM til jer.

Ja, det er sgu lidt vildt, så voldsomt hun reagerer! Der gik ikke 3 min fra hun havde taget den bid til hun snakkede om det kradsede på læberne....:-(

Ja, jeg håber hun kan vokse sig fra det, men Thomas har det også, dog kan han godt spise peanuts men ikke andre nødder. Filuca er også allergisk overfor hassel- og valnødder. Ikke så voldsomt som peanuts, men hun slår ret meget ud af det ved priktest. Men ikke i forhold til peanuts. Hassel- og valnød har hun aldrig fået.....

Min lillebrors svigermor er biokinesiolog og min bror siger hun helt sikkert kan finde frem til problemet.... Han siger hun kan finde frem til det hun indtager som fremprovokerer den reaktion ved peanuts. Altså noget hun fx spiser, som hun ikke reagerer allergisk på men som provokerer indtagelsen af peanuts...

Hun ville kunne finde frem til det med mig også, jeg har samme reaktion på skaldyr, som Filuca har på peanuts.

Min bror skal giftes på Bornholm til sommer, så satser stærkt på at skulle testes af Deas mor:-) Og Filusen også:-)

Anmeld

20. januar 2010

Fines mor

Sådan en grim oplevelse.

Det lyder spændende med din brors kone, det må vi altså høre lidt mere om;-))

Men godt i er hjemme igen, og i ved hvad i skal være opmærksomme på.

Anmeld

20. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tina2 skriver:

Ja, det er sgu lidt vildt, så voldsomt hun reagerer! Der gik ikke 3 min fra hun havde taget den bid til hun snakkede om det kradsede på læberne....:-(

Ja, jeg håber hun kan vokse sig fra det, men Thomas har det også, dog kan han godt spise peanuts men ikke andre nødder. Filuca er også allergisk overfor hassel- og valnødder. Ikke så voldsomt som peanuts, men hun slår ret meget ud af det ved priktest. Men ikke i forhold til peanuts. Hassel- og valnød har hun aldrig fået.....

Min lillebrors svigermor er biokinesiolog og min bror siger hun helt sikkert kan finde frem til problemet.... Han siger hun kan finde frem til det hun indtager som fremprovokerer den reaktion ved peanuts. Altså noget hun fx spiser, som hun ikke reagerer allergisk på men som provokerer indtagelsen af peanuts...

Hun ville kunne finde frem til det med mig også, jeg har samme reaktion på skaldyr, som Filuca har på peanuts.

Min bror skal giftes på Bornholm til sommer, så satser stærkt på at skulle testes af Deas mor:-) Og Filusen også:-)

Det bliver spændenden!!... HÅber det lykkes!

Anmeld

21. januar 2010

tumle81

Puha for en oplevelse, men lyder til at I alle tog det i stiv arm...

Filuca er en sej pige, og dejligt at hun bare klarede det hele. Det hjalp sikkert også at I andre var rolige...

Lyder spændende med at finde frem til problemet, håber I kan få det løst...

Knus Kathrina

Anmeld

21. januar 2010

Tina2

Tak for det, ja hun klarede det superflot:-)

Jeg håber Deas mor kan finde problemet, når viskal til Bornholm.... Hun er rigtig dygtig på det område..... Healer også...

Anmeld

25. januar 2010

Avi

PUHA Tina det er da helt vildt !!! min mor er også helt hys med at vores børn ikke må få peanuts, det er åbenbart ret farligt hvis de reagere på dem, det kan komme ud af den blå luft, også kan de blive kvalt. Hendes veninde er sygeplejerske på OOU og hun har været med til en operation med et barn som havde spist peanuts....Brrrr....frygteligt

Knus avi

Anmeld

26. januar 2010

Marie;-)

Viiiiildt!!! Jeg var slet ikke klar over at man kunne reagere så vildt - og så på så lidt!! Godt det endte godt - så kan i også bruge oplevelsen til noget, som du skriver med hensyn til medicin og 112. Puhaaa...

Anmeld

28. januar 2010

Tina2

Ja, det er sgu lidt vildt som hun reagerer... Har lavet seddel til børnehaven, hvor der står meget præcist beskrevet, hvad de skal gøre, hvis lign sker dernede.....

Thomas er til bestyrelsesmøde lige nu, hvor han bla også skal vise hvordan den epi-pen fungerer, og de har brød i fryseren til Filuca i tilfælde af der er brød med nødder i dernede....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.