køb af barnevogn i sverige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.273 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. januar 2010

LHB

hej,

jeg har prøvet at søge på barnevogne i sverige, da jeg tænkte der nok kunne være noget at spare.

men kan ikke finde de alm danske modeller på hjemmesiderne. kan kun se kombi og klapvogne. kan det passe at de ikke sælger alm. barnevogne som i danmark?

håber nogen kan hjlæpe, evt med hvilke butikker der er gode, hvis det kan lade sig gøre at købe de danske modeller af f.eks. brio og emmaljunga - som mig bekendt er svenske mærker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

MTS

Jeg har lige været hjemme i Sverige. Vi fik min svigerindes emmaljunga som de ikke hade brug for længere. Nu ved jeg ikke helt de rigtigt ord for alt, men man kan også skifte så det bliver en klapvogn når babyen er større.

Det jeg undrede mig over var at der ikke var nogen lift og at den så så smal ud. Min svigerinde sa til mig at man brugt slet ikke lift og at man bare lyftede af barnevognen fra stellet. Der er også håndtag i den og den vejer ikke særligt meget. Det er så meningen at man skifter til klapvogn når babyen er 6-7 mdr. Tror måske det er derfor at de ikke er til at finde i Sverige. Fordi at de bliver lavet på en anden måde.

Jeg kan selfølgelig ikke være helt sikker, det er lang tid siden jeg boede i Sverige, men kan ikke huske nogen der har brugt en lift til deres barnevogn.

Anmeld

20. januar 2010

SaNiNa

De er vist kun her i danmark vi bruge stor barnvogn i sverige bruger de kombivogne.

Vi kiggede osse efter barnvogn i sverige og tyskland den det findes ikke i disse lande.

Anmeld

21. januar 2010

DK

Det er fordi at Danmark er det eneste land med tradition for at stille børnene udenfor og sove. I udlandet er barnevognen derfor et "transport middel" og derfor er der jo ingen grund til at den er så kæmpestor, da man så alligevel skifter til en klapvogn når barnet kan sidde selv!

Så det vi tager for givet, er vi nogen af de eneste i verden der praktiserer!

Anmeld

2. februar 2010

Bebbs

Ja jeg er svensk, men bor i Danmark. Det er helt rigtigt som I skriver,  i Sverige er der andre babytraditioner. Man bruger barnevognen som transportmiddel og nogle bruger det til at sove i den første tid. Men så snart barnet kan sidde så skifter man til klapvogn i sted.

Tror heller ikke de haver nogle mindre modeller med sele i fordi de regner med at når barnet er stort nok til at det kan tage sig ud så har man allerede skiftet til en sitmodel som der er sele på.

Men om man finder nogen model man kan lide i Sverige så er der penge at spare på Emmaljunga barnvagn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.