Fladskærms TV uden DVB-C. Vi er blevet snydt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Det forholder sig således, at min mand og jeg i april/maj sidste år, købte 3 stk. fladskærms tv i Elgiganten til en værdi af ca. 20.000.-

Vi gjorde utrykkeligt klart for sælgeren - som i øvrigt er vores genbo! - at vi KUN ønskede tv apparater, hvor på man efter d. 31 okt. 09 ville kunne se alle de digitale kanaler.

I starten af nov. begynder vi at undrer os over, at vores billede på alle skærme i huset er så "grumsede" at se på, og retter derefter henvendelse til Yousee, da vi mener det må være signalet den er gal med.

Yousee kommer efterfølgende på besøg hos os igår, og kan konkludere at det IKKE er signalet den er gal med, men vores TV. Det går simpelthen op for os, at vi er i besiddelse af 3 stk. fladskærnmstv der ikke kan modtage de digitale programmer, da det hele kører analog. Altså medmindre man køber 3 stk. bokse til en værdi af 2700.- stk

Min mand var iaftes ovre ved vores genbo som i sin tid har solgt os disse tv apparater og klager til ham. Han får så trumfet igennem, at vi får en boks gratis til stuen. Det er også fint nok - men hvad med de andre 2????!

Jeg har så idag klaget til forbrugerklagenævnet, og får af vide at jeg skal holde på i butikken at de har pligt til at udlevere 3 stk. bokse, uden bregning overhovedet! Såfremt de ikke agter at gøre dette, skal jeg henvende mig til f.klagenævnet endnu engang, og de vil tage sagen i egen hånd.

Er der nogle der har erfaringer med sager som dette hos forbrugerklagenævnet - og hvad er sandsynligheden for at man vinder en sag som denne???

Jeg er mest af alt rigtig ked af det, og frustreret over at vores genbo overhovedet kunne finde på at sælge os 3 stk. "ubrugelige" tv apparater til så mange penge...... ØV!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

SaNiNa

Ej hvor frækt hvis det var mig der stod i det ville jeg for lange 3 nye flafskærme da jeg har købt noget som ikke passe med det de har solgt mig.

men nu handler vi heller aldrig i elgiganten da de er meget svære at de til at rep. ting. vi har et venner par som hvade en af der der meget fine kaffemaskiner som kan det hele og den gik i stykke hele tiden og de ville bare ikke lave den. så vi holder os meget meget langt væk fra elgiganten

Anmeld

20. januar 2010

oo

det kørte i nyhederne noget tid efter de skiftede signal og der var en masse mennesker der havde fået forkerte tv...vist nok primært ældre mennesker, men i hvert fald så kunne man få nogle penge refunderet. jeg tror det var 500 kr, hvilket jo ikke er meget. men hvis forbrugerklagenævnet siger I skal holde fast i at skulle have 3 nye bokse, så gør det. og nævn dem nede i butikken, nogle gange kan man forskrække butiksansatte til bedre service. eller så gå ned og sig I vil tale med chefen og forklar hele historien!

Anmeld

20. januar 2010

Ja! Jeg er sgu også godt gal i hovedet

Det værste er næsten at vores genboer, på daværende tidspunkt var 2 mennesker, som vi ugenligt grillede, og spiste god mad sammen med! Så gør det mig enormt ked af det, at han sådan tager røven på os på den måde. Sådan føles det ihvert fald!

Vi valgte jo sådan set kun at handle i hans butik, for at kunne give ham ekstra bonus (jo flere tv de sælger, jo flere penge får de som bonus sidst på året), da vi alligevel ville have købt vores tv i elgiganten - blot i Herning, som ligger tættere på hvor vi bor. Men det har jeg da godt nok fortrudt inderligt at vi ikke gjorde!!!

Problemet med at kræve 3 nye tv er, at det er 8 mdr. siden at de blev købt, og at ankenævnet højest sandsynligt ikke vil gå med til det, hvis elgiganten har sagt: "Ok, i får 3 bokse gratis". Så må vi ligesom tage imod eller lade være.

Anmeld

20. januar 2010

Nej, 500 kr er ingenting i forhold til hvor dyre tv er.

Hi hi, jeg kan godt lide at du skriver, at det primært var ældre mennesker der havde købt forkert tv - ha ha, vi er bare så unge herhjemme, men alligevel er der ingen af os der har forstand på tv/signaler osv!

Jeg kan godt sige dig, at de også får med hård hånd, når vi kommer derned! Sådan en behandling vil jeg sgu ikke finde mig i. De må udlevere 3 bokse på stedet - endvidere sende en mand ud og installere dem, ellers går jeg videre med sagen, og det bliver højest sandsynligt langt dyrere for dem i sidste ende, hvis de ikke er til at rokke med. Nu må vi se.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.