Raklette (staves)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.808 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. januar 2010

Diana...

Hej alle sammen

Jeg fik lige lyst til at lave raklette men det er så lang tid siden jeg har lavet det så kan slet ikke huske hvad jeg lavet.

Så hvad laver i når i laver raklette?

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Mette - mor til Gustav og Marcus

Uhh der er jo mange ting man kan lave der i

Vi har som regel Kylling i små stykker og en anden form for kød i små stykker. bacon, coktailpølser, og så har vi som regel lavet en skål med æg osv. så man kan lave en lille omelet.

Af tilbehør plejer vi at få alverdens salat og bagt kartoffel

Anmeld

20. januar 2010

Munder

Forskelligt kød, store rejer, æggemasse til omelet, tomater, champignoner, pebre, løg og andre gode grøntsager til at stege, pølser og bacon.

Derudover kan man koge nogle aspargeskartofler, som man kan lave til flødekartofler i de der små pander, sammen med revet ost og en masse gode krydderier.

Vi gør nogle gange også det, at vi renser panden, når vi har spist hovedret, og så griller forskelligt frugt til dessert med vanilieis

Anmeld

20. januar 2010

Mira0911

DianaMoar skriver:

Hej alle sammen

Jeg fik lige lyst til at lave raklette men det er så lang tid siden jeg har lavet det så kan slet ikke huske hvad jeg lavet.

Knus Diana

Elsker Raclette... Mums...

Her bruger vi, bacon, pølser, forskellige slags marineret kød, peberfrugter, champignon, Æggekage.. alt muligt...

Anmeld

20. januar 2010

oo

genialt! vi fik en raclette af min mor i julegave, men vi har aldrig prøvet at spise ved en, så vi var sådan lidt hmmm over det, for vi kunne ikke se formålet. så det er jo perfekt at I kan skrive herinde hvordan I bruger den

er der nogen vegetarer der har prøvet at bruge den og hvad lavede I??

jeg får nemlig besøg af to veninder i weekenden hvoraf den ene er vegetar og den anden ikke spiser svine- og oksekød

Anmeld

20. januar 2010

Diana...

Dorte W. skriver:

Forskelligt kød, store rejer, æggemasse til omelet, tomater, champignoner, pebre, løg og andre gode grøntsager til at stege, pølser og bacon.

Derudover kan man koge nogle aspargeskartofler, som man kan lave til flødekartofler i de der små pander, sammen med revet ost og en masse gode krydderier.

Vi gør nogle gange også det, at vi renser panden, når vi har spist hovedret, og så griller forskelligt frugt til dessert med vanilieis

Den med fløde kartofler den var sgu smart  Hvor længe skal de ca have kan du huske det?

Anmeld

20. januar 2010

Munder

DianaMoar skriver:

Den med fløde kartofler den var sgu smart  Hvor længe skal de ca have kan du huske det?

Hvis kartoflerne er kogt og skåret i tynde skiver, skal de jo bare have til de er gennemvarme. Omkring 3-5 min i den der lille pandedims man sætter nedenunder... Det smager MUMS (hvis man er ligeglad med sidebenene den dag, kan fløden med fordel blandes op med mornaysovs)

Min tommelfingerregel er den er færdig når fløden begynder at boble lidt.

Anmeld

20. januar 2010

Diana...

Dorte W. skriver:

Hvis kartoflerne er kogt og skåret i tynde skiver, skal de jo bare have til de er gennemvarme. Omkring 3-5 min i den der lille pandedims man sætter nedenunder... Det smager MUMS (hvis man er ligeglad med sidebenene den dag, kan fløden med fordel blandes op med mornaysovs)

Min tommelfingerregel er den er færdig når fløden begynder at boble lidt.

Uhh man skal jo næsten ikke tænke på sidebenene når man skal have sådan noget  1000 tak det helt sikkert noget vi skal prøve 

Anmeld

20. januar 2010

LotteGabriella

Hej alle sammen

Knus Diana

Vi plejer at ha' nedenstående på bordet/p>

cocktailpølser

bacon

revet ost

cherrytomater

perleløg

sammenpisket æg

kamsteg uden ben skåret i tynde skiver¨

en eller anden form for oksesteg også skåret i tynde skiver

salat med diverse tilbehør

flødekartofler eller hasselbagte kartofler og hvidløgsflûte

Det var det hele

Anmeld

26. januar 2010

Helle30

LotteGabriella skriver:

Vi plejer at ha' nedenstående på bordet/p>

cocktailpølser

bacon

revet ost

cherrytomater

perleløg

sammenpisket æg

kamsteg uden ben skåret i tynde skiver¨

en eller anden form for oksesteg også skåret i tynde skiver

salat med diverse tilbehør

flødekartofler eller hasselbagte kartofler og hvidløgsflûte

Det var det hele

Tilslutter mig ovenstående liste, og så er champignon i kvarter og marinerede hvidløg også ret gode.

Jeg spiste en gang hos en familie i Frankrig, og de brugte røde kartofler i papirtynde skiver med sådan en mornay/flødesauce. Mit franske var ikke helt skarpt, men værtinden forklarede noget med, at de røde kartofler mørnes hurtigere.

- Helle - skal vist have fundet dyret frem igen snart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.