Anonym skriver:
Jeg er bonusmor til en skøn knægt på 3år (4år til april). Han bor skiftevis en uge hos os og en uge hos hans mor og hendes kæreste. Det skal siges at min kæreste og jeg kun har været sammen i godt 7mdr nu og det er 10mdr siden han blev skilt, så det er gået forholdsvis hurtigt det hele, men det var nok skæbnen der ville vi skulle mødes
Nå men nu er det at jeg er bekymret over knægtens adfærd og jeg er meget bekymret for om ikke det kan komme til at ødelægge noget for ham at han ikke har en Fast base og har lidt mere ro på, han er en meget hyperaktiv dreng og jeg tror bare han ville få det så godt hvis han kun boede hos os og så var hos mor hveranden weekenden. Grunden til jeg ikke mener det skal være omvendt er fordi at moderen har nogle psykiske problemer og min kæreste snakkede med børnehaven igår og de sagde at han virkede mere rolig de uger han var hos os. Han mor nævner også at hun nogengange ikke kan tackle ham og hun nævner flere episoder der fåe en til at spekulere. Han har heller ikke et ordentlit værelse hos han mor, det er bare en madras på gulvet og legetøj i kasser rundt omkring. Ved det vil blive svært og ret umuligt at min kæreste får den fulde forældremyndighed fordi moderen ikke vil gå med til det. Det er ikke en nem situation.
faldt lige over din tråd.
umiddelbart har jeg også svært ved at forstå at nogen vil dele børn så de bor en uge hvert sted, for jeg har aldrig forstået hvem det gavner. hvis barnet så tilmed har problemer med at tilpasse sig...ja så er det en langt mere vanskelig situation for den stakkels dreng.
umiddelbart (ud fra det du skriver) lyder det naturligvis som om barnet vil ha det bedst hos jer....men der er utrolig mange ting man skal tage med...og da du kun beskriver det negative hos moderen og det posetive hos jer....ja så vil det være noget statsamtet skal tage beslutning om.
det er blevet utroligt svært at få fuld forældremyndighed over et barn....men din kæreste opnår slet ingen ting, hvis han ikke prøver. bare vær sikre på at i gør det for drengens skyld....og ikke for jeres egen.
Anmeld