Autostol og airbag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Tynen

Nogen der lige kan svare mig på om den airbag i passagersiden skal være slået til eller fra hvis man har en fremadvendt autostol (Stellas) på forsædet?

/Trine - Ny i gul-plade-branchen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

Nadi

Dennis og jeg mener begge to at den skal være slået fra. Og har lige googlet det og så vidt jeg lige kan se så skal den vøære sæået fra. Du kan selv lige læse nermere her:

http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernbil.htm 

Anmeld

19. januar 2010

Nadi

Og forresten har I fået ny dyt??

Anmeld

19. januar 2010

Tynen

Nadi skriver:

Og forresten har I fået ny dyt??

Nej, nej
Det er min fars bil jeg skal låne i weekenden når Stella og jeg skal have alenetid.

Må lige tjekke linket ud - Tark!

(Og se så at få født! Vi venter jo helt vildt!!)

Anmeld

19. januar 2010

Mikkelmusen

Jeg tror faktisk kun der er regler når det er bagudvendt, men hæng mig ikke op på det.

nevermind... sakset fra trafikken.dk :
"Mange undersøgelser dokumenterer, at mindre børn kan blive alvorligt kvæstet af airbags. Det er derfor en god ide, at undersøge hvor mange airbags bilen har samt hvilke muligheder der er for at koble dem fra eller at få dem afmonteret. I mange bilmodeller kan et autoriseret værksted koble airbagen fra.

Børn under 140 cm bør derfor ikke sidde på forsædet medmindre airbag'en er koblet fra.

Børn over 140 cm kan sidde på forsædet, hvis de kan benytte trepunktssele uden ekstraudstyr, men man skal altid sørge for at trække sædet så langt tilbage fra airbag'en som muligt."

Anmeld

20. januar 2010

Nadi

Tynen skriver:

Nej, nej
Det er min fars bil jeg skal låne i weekenden når Stella og jeg skal have alenetid.

Må lige tjekke linket ud - Tark!

(Og se så at få født! Vi venter jo helt vildt!!)

Ej hvor hyggeligt!! Hva er jeres planer så?

(Jeg skal prøve, men kan jo ikke rigtig love noget)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.