Aftensmadsspørgsmål (2-årig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. maj 2008

Ny mor

Hej Tøser

Jeg har læst at børn ikke kan lide man blander de forskellige ting sammen, derfor har vi indtil nu lagt grøntsager, kød etc., for sig på tallerken, med det resultet at han kun spiser f.eks pastaen......:@

Har nogle prøvet at lave pastasalat etc. hvor tingene er blandet med en dressing? Vil de ha´det?

Birgitte (træt af at finde på....) & Julius 2 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2008

Honningblomst

Prøv det....min søn som ellers lever et liv som temaspiser, har lige spist en meget blandet pastasalt...herhjemme bliver der ikke lavet særkost, men alle må altid tage rugbrød i stedet...intet problem.
Eva

Anmeld

6. maj 2008

Pia.

det fik vi til aftensmad i går - kæmpe succes ....

jeg blander pasta, fetaost, rød,gul og grøn peber sammen med en cremefraiche dressing med dild, ciron, salt og hvidløg i... ved siden af steger jeg små stykker bacon og pølser som bliver drysset ud over (hvis man har lyst)... som tilbehør får vi grov flute... det er noget alle min tre børn ELSKER og de spiser det hele op, sker ellers ikke så tit ;)

de får det gerne med i madpakken dagen efter...

Så det syntes jeg bestemt du skal prøve...

knus fra Pia.

Anmeld

7. maj 2008

MorCamilla

Hejsa..

Her hjemme hos os, har vi ikke rigtig haft problemer med at Mikkel på 2 år ikke vil spise det, hvis vi blander grøndsager, kød og kartofler sammen... Det begyndte vi at gøre da han ellers kun ville spise kødet..;)
Men får vi nu alm. salat til maden, får han det på en anden tallerken, mest fordi jeg selv ville synes at det var træls at spise sadan en gang blandet kartofler med frisk salat blandet i..:P
Jeg vil råde dig til at prøve dig frem.. Sådan finder man bedst ud af hvordan ens egne børn spiser bedst..
Held og lykke her fra..

Knus fra Camilla.

Anmeld

7. maj 2008

Ny mor

Tak for jeres indlæg, tøser - jeg vil prøve med en pastasalat i aften ;)

God idé Eva, med "fri rugbrød" om aftenen - jeg laver heller ikke særkost - bestemt ikke, men jeg stesser bare når han går i seng uden næsten at have spist noget :-o

Selvfølgelig spiser han så en ekstra stor potion havregrød om morgenen, men alligevel.....

Nå, men på et eller andet tidspunkt bliver han vel træt af kun at spise rugbrød, frokost og aften :))

knus Birgitte & Umulius

Anmeld

14. maj 2008

Ny mor

Lige en opdate ;) Nu har vi prøvet pasta-salat to gange - og tænkt, Julius spiste både peberfrugter, gulerødder, bacontern og fetaost udover pastaen, det havde jeg slet ikke troet :)) !!!!!!!! Jeg havde også hakket persille i marinaden, og det røg også ned!!!! Så, hvor svært kan det være ,ha, ha, ha, nogle gange er det vist bare moaren.....
knus Birgitte & Julius

Anmeld

14. maj 2008

gda

Hej

Kan man få opskriften på denne pasta salat?

Anmeld

14. maj 2008

Ny mor

Gitte D. Andersen skriver:

Hej

Kan man få opskriften på denne pasta salat?

He, he, det var bare fri fantasi med lidt idé efterPiaR med peberfrugter i forskellige (sjove)farver, fetaer og små gulerods-tern og her en olie/lime/salt/peber/hakket persille-marinade over! - ja, og så kom jeg lidt ristede bacontern i!

kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.