AV AV.. 5 mdr. har suttet hul...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Knudsen

Min søn på 5½ mdr har nu suttet hul på mit ene bryst, av det gør bare herre nas.. Jeg føler, at jeg er helt tilbage til amme start og synes næsten ikke at jeg orker alle smerterne igen og overvejer amme stop..

Jeg troede virkelig ikke, at det kunne lade sig gøre nu, når jeg har ammet i over 5 mdr.. Jeg bruger suttebrikker hele tiden, da jeg har svamp. Jeg har haft svamp gennem hele forløbet, mine bryster kan ikke tåle, alle de herlige proteiner og bakterier som er i mælken. Men det kan holdes nede med suttebrikkerne, så min søn heller ikke bliver smittet..

Men av for helved hvor gør det bare ondt og jeg synes slet ikke at jeg kan få det til at hele igen, det bliver bare værre og værre..

Jeg bruger engangsammeindlæg pga svampen, da jeg smørrer brysterne 4-6 gange om dagen med salve og skifter derved indlæggene.. I starten af ammeperioden brugte jeg uldindlæg, men de skal koges hele tiden pga svampen og var svære at få ordentlig rene pga salven..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

DK

Hej

Jeg havde også svamp/trøske da jeg ammede. Men det fik jeg kun når jeg brugte engangs-indlæg. De holdt ikke brystet tørt nok. Derfor brugte jeg uldindlæg, og selv om jeg da lige et par dage skulle skifte ofte, så gik det altså hurtigt væk, da jeg brugte uldindlæg.

Jeg smurte ikke med creme... Kunne ikke holde ud at mit barn evt. fik det ned i maven. Men jeg tørrede med danskvand, som min gamle sundhedsplejerske anbefalede. Det gik væk i løbet af et par dage, da jeg skiftede til uldindlæg.

Men jeg kan godt huske HVOR ONDT det gjorde!

Anmeld

19. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

For filan!!! DUMME ROSA!!! Jeg skal holde op med at læse de her tråde- hvornår lærer jeg det??!!

Anmeld

19. januar 2010

Knudsen

Jeg havde også trøske/svamp, da jeg ammede vores den første. Jeg må have meget nemt ved at få det.. Og der gjorde det bare mega ondt. Denne gang har det ikke været særligt slemt. Suttebrikkerne har hjulpet rigtig godt på det..

Det har bestemt ikke gjort så ondt at jeg har tænkt, at jeg må stoppe, men nu hvor der så er gået hul og han er 5½ mdr, så daler lysten for at amme.

Jeg har stort set prøvet alt og har fået at vide ved lægen at det nok først vil forsvinde helt når jeg stopper med at amme. Så jeg tror at vi meget snart begynder på nedtrapning

Anmeld

19. januar 2010

Cris

Først og fremmes: TILLYKKE!!! Hvor er du sej!!!! Det er altså ikke nemt at amme når man skal tænke på svamp og når man skal bruge suttebrikker!!! Du er så stærk!!!

Nu ved jeg ikke, om du har prøvet det, men i ammenet.dk (hvor jeg skulle "uddanne" mig om amning, første gang jeg fik et barn (jeg troede at amme var noget af det mest nemmest og simpelt i denne verden.... ha!) der ver nogle som har skrivet tak, for de fik at vide, at de kunne behandle svampen med danskvand! Jeg vidste ikke noget om, men der var åbenbar nogle som vidste det og det skulle fungere. Har du prøvet?

Hvis der er nogle, som aldrig har hørt om svamp kan læse lidt om det herinde: http://ammenet.dk/wiki/svamp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.