En fars ret - hvad med barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.530 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Anonym trådstarter

Ihh jeg kan simpel hen blive så tosset over, at loven er skruet sådan sammen at en far har RET til at se sit barn. Men ikke skal. Det vil sige, at han til tid og anden kan sige sit barn fra, men stadig har RET til at se barnet. Han har nu for 2. gang sagt barnet fra pga personlige problemer. Men da jeg så kontakter statsforvaltningen for at høre, hvordan jeg og mit barn så står, ja så bliver jeg mildt sagt noget overrasket. Han kan efter eget velbefindende optage kontakten til vores barn når han lyster. Og så skal vores barn på samvær hos ham, om hun ønsker det eller ej. Jeg har så svært ved at se, at det er for barnets bedste. Vi går her i uvished. Vi ved ikke om han ringer i næste uge og siger at han vil genoptage samværet eller om det først bliver om 2 mdr. Vores barn er 6 år, så hun forstår meget af det som sker omkring hende. Og uvisheden fylder også i hende. Ark bliver bare så arrig over, at han kan gøre som han vil, og at vi bare skal rette os efter det!!!!

Puha skulle bare lige ha luft......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Ihh jeg kan simpel hen blive så tosset over, at loven er skruet sådan sammen at en far har RET til at se sit barn. Men ikke skal. Det vil sige, at han til tid og anden kan sige sit barn fra, men stadig har RET til at se barnet. Han har nu for 2. gang sagt barnet fra pga personlige problemer. Men da jeg så kontakter statsforvaltningen for at høre, hvordan jeg og mit barn så står, ja så bliver jeg mildt sagt noget overrasket. Han kan efter eget velbefindende optage kontakten til vores barn når han lyster. Og så skal vores barn på samvær hos ham, om hun ønsker det eller ej. Jeg har så svært ved at se, at det er for barnets bedste. Vi går her i uvished. Vi ved ikke om han ringer i næste uge og siger at han vil genoptage samværet eller om det først bliver om 2 mdr. Vores barn er 6 år, så hun forstår meget af det som sker omkring hende. Og uvisheden fylder også i hende. Ark bliver bare så arrig over, at han kan gøre som han vil, og at vi bare skal rette os efter det!!!!

Puha skulle bare lige ha luft......

Øj hvor kender jeg godt de følelser.. Man går og venter på noget man ikke ved hvornår kommer, og man kan ikke planlægge noget længere frem i tiden. Det er vildt irriterende at have sårn en sag hængende over hovedet.
- Men er det ikke noget med at når han ikke har haft samkvem med din datter i en hvis tidsperiode så kan du sige nej til samkvem?
Altså en periode over et halvt år måske.. For nej det er ikke for barnets bedste de nye regler de har lavet.

Knus Betina..

Anmeld

19. januar 2010

Anonym trådstarter

BetinaMørk skriver:

Øj hvor kender jeg godt de følelser.. Man går og venter på noget man ikke ved hvornår kommer, og man kan ikke planlægge noget længere frem i tiden. Det er vildt irriterende at have sårn en sag hængende over hovedet.
- Men er det ikke noget med at når han ikke har haft samkvem med din datter i en hvis tidsperiode så kan du sige nej til samkvem?
Altså en periode over et halvt år måske.. For nej det er ikke for barnets bedste de nye regler de har lavet.

Knus Betina..

Ikke i følge det svar statsforvaltningen gav mig da jeg spurgte dem. Så kan han til enhver tid genoprette kontakten og så skal vi rette os efter den samværsordning der blev lavet i retten. Men Jeg kan så ansøge om at få den ændret, men indtil det bliver godkendt, skal jeg lade vores barn komme på det samvær som blev besluttet i retten

Anmeld

19. januar 2010

BOBS

kan virkelig godt følge dine frustrationer, og håber aldrig nogensinde jeg komme i den situation...tænk at man kan få lov at vælge sit eget barn til/fra som en pose slik

så kan det godt være din x har personlige problemer men det må han så blive hjulpet igennem .....eller selv hjælpe sig igennem hvis de har en sådan karakter....personlige problemer kan jo spænde vidt.

herfra

Anmeld

19. januar 2010

Honningblomst

Ja, der er noget galt...kender følelsen og tænker hvad der ville ske hvis mødre også bare sagde til og fra...hvem skulle børnene så være hos?

Anmeld

20. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg koger så meget at jeg må få luft et eller andet sted.... Dejligt med baby.dk

Så har min datters far meldt sig på banen... Fik en besked om at han vil have min datter på sommerferie i uge 26 og 27!!  Jeg skrev tilbage til ham, at jeg slet ikke kan forstå, at han snakker ferie, når han ikke har haft hende på weekend samvær i 4 mdr! Og er han ikke klar til weekend samvær kan han vel langt fra være klar til ferie. Så skrev han tilbage at han var klar til at have hende på samvær igen, så det var sådan det blev. Jeg koger  Har lige snakke med Statsforvaltningen. Hvis jeg ikke udleverer min datter til ham som han ønsker, kan han kontakte fogeden som så vil kontakte mig. Ej det skal min datter sgu ikke rodes ud i. Hun savner selvfølgelig også sin far, så på den ene side, er jeg glad for, at han føler sig klar igen. Men han har ikke været i behandling. Bor i et kælderværelse har ingen arbejde. Så kan slet ikke se, hvad der gør, at han nu er klar. Fryger SÅ meget at han knækker igen og min datter så endnu engang skal opleve at blive frasagt. Jeg har spurgt ham om vi ikke kunne starte roligt op med samvær f.eks. hver 3 weekend. Men så begyndte han at snakke om hans ret (HANS ret) og så var der vist ellers ikke mere at snakke om

Har allermest lyst til at råbe og skrige af ham - men gør det ikke. Og har aldrig gjort det, for ved det ikke løser noget som helst. Men ihh altså..... han gør jo bare som det passer ham og så skal alle andre rette sig ind efter det. Øv hvor er jeg ked, sur, vred og ikke mindst skuffet...

Anmeld

20. april 2010

lion

Anonym skriver:

Jeg koger så meget at jeg må få luft et eller andet sted.... Dejligt med baby.dk

Så har min datters far meldt sig på banen... Fik en besked om at han vil have min datter på sommerferie i uge 26 og 27!!  Jeg skrev tilbage til ham, at jeg slet ikke kan forstå, at han snakker ferie, når han ikke har haft hende på weekend samvær i 4 mdr! Og er han ikke klar til weekend samvær kan han vel langt fra være klar til ferie. Så skrev han tilbage at han var klar til at have hende på samvær igen, så det var sådan det blev. Jeg koger  Har lige snakke med Statsforvaltningen. Hvis jeg ikke udleverer min datter til ham som han ønsker, kan han kontakte fogeden som så vil kontakte mig. Ej det skal min datter sgu ikke rodes ud i. Hun savner selvfølgelig også sin far, så på den ene side, er jeg glad for, at han føler sig klar igen. Men han har ikke været i behandling. Bor i et kælderværelse har ingen arbejde. Så kan slet ikke se, hvad der gør, at han nu er klar. Fryger SÅ meget at han knækker igen og min datter så endnu engang skal opleve at blive frasagt. Jeg har spurgt ham om vi ikke kunne starte roligt op med samvær f.eks. hver 3 weekend. Men så begyndte han at snakke om hans ret (HANS ret) og så var der vist ellers ikke mere at snakke om

Har allermest lyst til at råbe og skrige af ham - men gør det ikke. Og har aldrig gjort det, for ved det ikke løser noget som helst. Men ihh altså..... han gør jo bare som det passer ham og så skal alle andre rette sig ind efter det. Øv hvor er jeg ked, sur, vred og ikke mindst skuffet...

Jeg kan godt forstå du er pist og sur det ville jeg også være.

Men det er da utroligt at de hele tiden snakker som farens RET til at se sit barn og havde samvær. Hvad med barnets RET OG TARV, hvad med hvad der er godt for barnet og det er da ikk en far som vælger en fra og til som om barnet er en ting.

Anmeld

20. april 2010

tkj

Jeg føler simpelthen så meget med dig og din datter Kan fandeme godt forstå du bliver vred. De nye regler giver bare ingen plads til at du kan sige fra på din datters vegne.

Anmeld

20. april 2010

angelmom

Jeg har faktisk nogle bekendskaber og tidliger klienter som har oplevet det du oplever, men de fik fat i en knald god advokat som fik det vendt til barnets bedste!!

( min egen sag er noget mere anderledes hvor loven talte til min søns fordel)

En af dem havde sådan set givet op overfor sin eks, han kom og gik som det passet ham og hvis hun ikke lige var hjemme når han kom så var der ballade i luften!! Hun tog kontakt til en af mine bedste veninder som derefter fik pustet luft ind i hovedet på hende, og en advokat blev hyrede, faren fik sin ret til at se sit barn inddraget, han kan komme igen når han kan bevise at han er blevet vosken!! altså når barnet bliver 18 år!

En veninde af mig, hendes eks mand ikke nok med at han havde et alkohol problem og var voldelig og meget egotiske, havde statsforvaltningen kun set til hans ret og ikke til at den skade han pådrog sine to børn, moren måtte hende sin søn på skadestuen hver eneste samvære, statsforvaltningen vente det i mod hende, indtil hun en dag ringede tudene i min telefon, jeg henviste hende til  min egen advokat, som fik ventet det hele, faren har nu fået besked på at blive tørlagt og komme i behandlingen for sit alkohol misbrug samt hans voldelige adfærd, hvis han skulle gøres sig forhåbninger om at se sine 2 børn igen!!

Det kan lade sig gøre, men det kræver at man få fat i en af de gode advokater!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.