Børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Snuffler25

Mor til David skriver:

De kommer bare

Når hvor smart så er man da fri for OGSÅ at skulle tænke på det... baby er ikk engang kommet ud og synes der er pænt meget at tænke på, datoer at huske, ting at købe, forberedelse forberedelse hehe Dejligt sådan en ting bare kommer dumpende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

LinLin

Snuffler25 skriver:

Når hvor smart så er man da fri for OGSÅ at skulle tænke på det... baby er ikk engang kommet ud og synes der er pænt meget at tænke på, datoer at huske, ting at købe, forberedelse forberedelse hehe Dejligt sådan en ting bare kommer dumpende

Det er der også!

Anmeld

18. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Snuffler25 skriver:

Spændende tråd faktisk jeg er sat til 11. april - så udfra jeres svar kan jeg regne ud, at jeg også først vil få børnepenge i juli?

Hvordan foregår det, er det noget man bare automastisk får når kommune har registreret at der er dukket en ny borger op med CPR nummer? - eller skal man gøre noget aktivt selv?

Hos os gik det automatisk, da hun havde fået sit personnummer. Vi skulle på kirkekontoret og ordne det, fordi hun jo er født hjemme. Men jeg ved ikke hvordan det foregår, når man føder på sygehuset, om man også selv skal ordne det.

Men vi skulle altså ikke be om pengene den efterfølgende juli. De kom bare

Anmeld

18. januar 2010

Stumpen

kiroo skriver:

når du skriver bagud betalt, hvad fik du så?

jeg fødte d.2 okt.09 og skal have børnepenge for første gang her onsdag til den lille, men der er da kun et standart beløb? hvis jeg nu havde født d. 30 dec.. havde jeg så stadigvæk fået det samme...
forstår du hvad jeg mener?

Bagudbetalt var forkert... Du får omkring 3500 nu her... Den du så blev "snydt" for fordi du fødte "for sent" får du til gengæld i den anden ende... Dvs du får en gang børnepnge mere end andre gør.. Alle får lige mange rater -du bliver blot "snydt" nogle penge da beløbet er væsentlig mindre til den tid...

Anmeld

18. januar 2010

louise8723

Slog mig lige at man får børnepenge i denne måned. Men kunne så os hurtigt regne sammen at de kommer til April hvor jeg har termin.

Med Karoline føde jeg d. 19 Juli og fik den først udbetaling i Oktober..

Hvordan er reglerne egentlig med det? Jeg har termin d. 14 April...

Og hvordan er reglerne med 2 børn. Bliver de reduseret, eller får man bare dobbelt alt efter alder...

/Kristina - som ikk aner en dyt op de regler, men synes pengene er gode..

De nye takster..

just in case hehe

• 0-2-årige: 4.247 kr. per kvartal (2010)
  • 3-6-årige: 3.362 kr. per kvartal (2010)
  • 7-17-årige: 2.645 kr. per kvartal (2010)
  • Anmeld

19. januar 2010

Kristina V

Lige et surt opstød..

Kan godt blive irriteret over at se vi igen nu er steget i børnepenge.. Synes det er rigtig fint de kommer, det er slet ikke det, dog må jeg indrømme jeg bliver lidt bitter når man så stiger 600 i vuggestueplads.. hvorfor ikk bare lade det udligne.. Deres begrundelse er alligevel hen i vejret! Ved godt det ikk kommer fra samme kasse, nogle gange er denne her kommune/verden skruet forkert sammen!! 

....og tilbage til emnet 

Anmeld

19. januar 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
    Kristina V skriver:

Slog mig lige at man får børnepenge i denne måned. Men kunne så os hurtigt regne sammen at de kommer til April hvor jeg har termin.

Med Karoline føde jeg d. 19 Juli og fik den først udbetaling i Oktober..

Hvordan er reglerne egentlig med det? Jeg har termin d. 14 April...

Og hvordan er reglerne med 2 børn. Bliver de reduseret, eller får man bare dobbelt alt efter alder...

/Kristina - som ikk aner en dyt op de regler, men synes pengene er gode..

Hej

Jeg er selv født d. 19 april 1984, og der fik min mor selvfølgelig ikke børnepenge d. 20. Men hun fik så pengene dagen efter min 18 års fødselsdag.

Jeg tror ikke antallet af børn har noget at sige, man får vist ligesom alle andre udfra alderen på børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.