Barsel - hvordan gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Ranarupta

Der er sikkert spurgt og skrevet om det før, man kan umiddelbart ikke finde det.

Jeg er offentligt/statsligt ansat og pt sygemeldt pga. opkast/kvalme.

Ved I hvordan man gør, når man engang skal til at anmelde sin barsel? 
Altså man melder det vel til arbejdet, men får kommunen så automatisk anmeldelsen fra arbejdet? Eller skal jeg selv sørge for kommunen?

Jeg synes, at det er noget af en jungle...  

/Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

mor_sabina

Jeg meldte ihvertfald bare til arbejdet, og så får du en frygtelig masse papirer fra det ene og det andet sted, for arbejdet søger refusion fra kommunen. Men ja du melder grasviditeten på arbejdet og så kommer det vist no først papirer på arbejdet og når det så kører kommer deer et brev om måneden spm skal underskrives for at sikre du har modtaget pengene

God bedring og held og lykke i junglen

Anmeld

18. januar 2010

Ranarupta

Ok, og er det et skema el. lign. man skal udfylde eller skriver man bare et brev, hvori der står, hvornår man har termin?

Og mange tak for svaret! 

Anmeld

18. januar 2010

Tvilling

Hej Karina

Mit arbejde bad første gang om en kopi af min vandre journal hvorpå der var påskrevet den forventede termins dato, det er ligesom dokumentation for at den er god nok. Jeg har hørt man gør sådan i både Vejle og Fredericia kommune. Herefter kommer der nogle forskellige dokumenter der skal underskrives. Af dig selv og hvis man er sygemeldt forud for barsell, skal nogen også udfyldes af lægen. Her går det helt automatisk. Papirne vælter ind af døren

K Mette

Anmeld

19. januar 2010

Ranarupta

Hej Mette, 

Tak. 
Ok, det lyder jo ligetil

Jeg har allerede skulle sende den første kopi af vandrejournalen afsted til kommunen pga. min sygemelding. 

Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.