Hvor lang ventetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej Piger, ville blot høre jer ad, hvor længe der gik fra i var færdige med udredning (i mit tilfælde HSG) og til i kom i Behandling (Jeg regner med IUI)  Jeg skal have lavet en HSG torsdag,  derefter til Gyn om små 3 uger for at tale om resultatet, og så videre i systemet. Men hvor længe ventede i på at komme igang med selve behandlingen?

Hilsen Alexis der er nervøs for torsdag - især resultatet, og ikke mindst for en al for lang ventetid til IUI...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

oo

vi blev henvist af egen læge og fik at vide, at hvis vi ikke havde hørt fra dem inden en måned, så skulle vi sige det til hende, så ville hun rykke dem. allerede en 3 uger efter var vi til samtale på klinikken og så startede vi behandling ved den efterfølgende menstruation. så det gik rigtig rigtig hurtigt. faktisk snakkede vi med lægen da jeg havde mens mellem september og oktober (jeg har altid mens omkring den 30. i hver måned) og så gik menstruationen mellem oktober og november og ved menstruation november/december startede vi behandling. så temmelig hurtigt

Anmeld

17. januar 2010

vi blev henvist af egen læge og fik at vide, at hvis vi ikke havde hørt fra dem inden en måned, så skulle vi sige det til hende, så ville hun rykke dem. allerede en 3 uger efter var vi til samtale på klinikken og så startede vi behandling ved den efterfølgende menstruation. så det gik rigtig rigtig hurtigt. faktisk snakkede vi med lægen da jeg havde mens mellem september og oktober (jeg har altid mens omkring den 30. i hver måned) og så gik menstruationen mellem oktober og november og ved menstruation november/december startede vi behandling. så temmelig hurtigt

Jeg overvejer at få min Gyn. som skal henvise os til at give os en henvisning i god tid... Måske inden næste møde med hende hvis muligt. I morgen ringer jeg og får en tid til resultat af HSG og anden sædprøve(Så jeg kommer til hurtigst muligt) Jeg vil bare så gerne ha`at der sker noget snart... SUK

Hvor længe har i egentlig prøvet at få barn?

Anmeld

18. januar 2010

Sofiedk

Ja du ved jo nok hvor hurtigt det gik med os. Så snart mandens kvalitet var oppe og det passede ind med min cyklus fik vi første iui 5 dage senere og så var vi igang Men det virker som om der er væsentlig længere ventetid hos din gyn/fertilitetslæge ... Jeg ventede jo også kun 3-4 dage på Hsg, så min læge er ret fleksibel og hurtig.

Bliver spændende at se hvad svaret bliver og om i kommer videre i systemet

Anmeld

18. januar 2010

oo

Alexis skriver:

Jeg overvejer at få min Gyn. som skal henvise os til at give os en henvisning i god tid... Måske inden næste møde med hende hvis muligt. I morgen ringer jeg og får en tid til resultat af HSG og anden sædprøve(Så jeg kommer til hurtigst muligt) Jeg vil bare så gerne ha`at der sker noget snart... SUK

Hvor længe har i egentlig prøvet at få barn?

vi har prøvet siden maj 2007 og Søren sagde så i september 2008, at nu skulle vi gå til lægen (det ville jeg nemlig ikke).

Så det er snart 3 år - forhåbentlig er jeg gravid inden vi når årsdagen

Anmeld

18. januar 2010

Sofiekdk skriver:

Ja du ved jo nok hvor hurtigt det gik med os. Så snart mandens kvalitet var oppe og det passede ind med min cyklus fik vi første iui 5 dage senere og så var vi igang Men det virker som om der er væsentlig længere ventetid hos din gyn/fertilitetslæge ... Jeg ventede jo også kun 3-4 dage på Hsg, så min læge er ret fleksibel og hurtig.

Bliver spændende at se hvad svaret bliver og om i kommer videre i systemet

Tja, måske går det lidt hurtigere for dig... HSG skal jo helst passe ind i cyklus. Så da jeg fik min mens dagen efter sidste lægebesøg, har jeg måtte vente 7 dage... Men det er ok. Håber bare ikke jeg skal vente for længe på IUI

Anmeld

18. januar 2010

Sofiedk

Ja det er jo ret hurtigt at komme til, så mon ikke du kommer hurtigt til med iui også ... Har du fået taget alle de blodprøver som man skal have taget, ellers kunne du jo evt bede om at få dem taget. HIV, klamydia ... udover det er det meget godt at få taget dem der stamcelletest for livmoderkræft samtidig, så er det overstået

Anmeld

18. januar 2010

Sofiekdk skriver:

Ja det er jo ret hurtigt at komme til, så mon ikke du kommer hurtigt til med iui også ... Har du fået taget alle de blodprøver som man skal have taget, ellers kunne du jo evt bede om at få dem taget. HIV, klamydia ... udover det er det meget godt at få taget dem der stamcelletest for livmoderkræft samtidig, så er det overstået

Klamydiatest fik jeg taget her inden HSG. Det forlanger de jo, og den for livmoderhalskræft er på plads også, da jeg (da vi startede med at forsøge) allerede var igang med at få det tjekket grunden lette forandringer (På laveste stadie - vi holder øje med udviklingen stadiet ) Men de var heldigvis helt væk igen her i efteråret da jeg fik taget min sidste biopsi så håber ikke de viser sig igen. Skal tjekkes til Maj igen med alm. Smear, men blev så tjekket for et par måneder siden, og det jo fint.

Hm... er der andet man skal have styr på, som jeg kunne mangle?

Jeg har fået taget 2 blodprøver. Ved ikke om det hele er dækket ind derunde. Det tror jeg næsten, for min Gyn. siger, at næste skridt er IUI. Men jeg kan selvf. få taget en ny for en sikkerheds skyld.

Anmeld

18. januar 2010

dorthemus

Alexis skriver:

Hej Piger, ville blot høre jer ad, hvor længe der gik fra i var færdige med udredning (i mit tilfælde HSG) og til i kom i Behandling (Jeg regner med IUI)  Jeg skal have lavet en HSG torsdag,  derefter til Gyn om små 3 uger for at tale om resultatet, og så videre i systemet. Men hvor længe ventede i på at komme igang med selve behandlingen?

Hilsen Alexis der er nervøs for torsdag - især resultatet, og ikke mindst for en al for lang ventetid til IUI...

Jeg fik min HSG i august 2009 og havde en aftale om fertillitets-samtale på Riget den 16. september. Hvis jeg var fortsat i det offentlige system var der nok gået ca. 2 måneder efter HSG´en...men jeg sprang jo fra og blev insemineret på privatklinik allerede den 2. september..så der gik jo ikke så længe

Knus Dorthe

22 + 1

Anmeld

18. januar 2010

dorthemus skriver:

Jeg fik min HSG i august 2009 og havde en aftale om fertillitets-samtale på Riget den 16. september. Hvis jeg var fortsat i det offentlige system var der nok gået ca. 2 måneder efter HSG´en...men jeg sprang jo fra og blev insemineret på privatklinik allerede den 2. september..så der gik jo ikke så længe

Knus Dorthe

22 + 1

Puuuhhh jeg orker ikke at vente to måneder. Er også meget fristet til bare at gå til en privat klinik... hm.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.