Endelig synes at jeg at kunne tage mig sammen til at skrive Claras fødselsberetning. 
Som mange ved skulle jeg sættes igang mandag den 28 dec. pga graviditetssukkersyge. Jeg fik en stikpille om morgenen som jeg fik hyppige og regelmæssige plukkeveer af, jeg blev derfor sendt hjem og skulle komme igen næste morgen hvis intet var sket. jeg kunne sagtens sove fra plukkeveerne.
Jeg dukkede op tirsdag morgen og samme procedure gentog sig.
onsdag havde de besluttet sig for at give mig to stikpiller og en morgen og en eftermiddag.
jeg gik i seng onsdag aften med mange plukkeveer, men ingen der gjorde ondt. pænt bitter og ked af det over de 3 døgn hvor der intet var sket. 
jeg nåede lige at lægge hovedet på puden kl ca 00.00 og så gik vandet i hele sengen. heldigveis havde vi lagt et "tisselagen" under, hvis vandet skulle gå. Jeg beordrede min kæreste i seng og sagde at han skulle tage de tiner han kunne få inden veerne gik igang. 
Allerede 00.45. gik veerne igang. der var imellem 4-7 minutter imellem dem. og de var ca 45 sek. lange. jeg skiftede imellem at ligge på sofa og gå i meget varmt bad, da veerne tiltog. kl. ca 5 om morgenen kunne jeg ikke stå på benene når jeg fik en ve, og jeg ringede til fødeafd. og sagde at jeg kom nu, for jeg skulle have smertestillende. Jeg vækkede min kæreste, som fik givet mig tøj på og jeg krabbede mig ned i bilen og på fødeafd. 
Jeg fik i løbet af morgenen og formiddagen morfinindsprøjtning x 2, som tog toppen af smerterne, så man bedre kunne slappe af under veerne og imellem.( kan bestemt anbefales)
Kastede dog op 3 gange pga. morfinen.
omkring kl. 14 fik jeg klyx, hvilket der ikke kom noget ud af overhovedet. jeg tog et langt varmt bad og kom da på en fødestue.
hele eftermiddagen og aftenen fik jeg ve-drop og epiduralblokade for at sætte skub i veerne, da jeg ikke åbnede mig hurtigt nok.
kl. ca. 22. havde jeg kun åbnet mig ca. 6 cm. der blev kaldt læger, laboranter m.fl. og det blev besluttet at jeg skulle have akut kejsersnit, da min livmoder ikke kunne lave kraftige veer nok (trods ve-drop). 22 timer med veer
kl. 23.11 - nytårsaften
kom Clara til verden. 4140 gram og 51 cm lang. De var enormt kække på OP-stuen. de havde nytårshatte på.
Hun er et utrolig nemt og veltilfreds barn.