Ville i ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

BK

hvis jeres barn var faldet ned af en trappe køre på skadestuen med det samme, om ikke andet for at få barnet undersøgt for at være sikker på at der ikke var sket noget...

Grunden til at jeg spørger er at min brors datter er åbenbart drattet ned af en trappe i går aftes, men de har åbenbart først været ved læge med hende i dag... og ja hun har brækket kravebenet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Anja

Hvis barnet virkede okay og hurtigt faldt til ro igen, så tror jeg ikke, at jeg ville tage på skadestuen ..... men det kan jo være vanskeligt at vurdere.

Anmeld

17. januar 2010

Louise mortil4

det kommer helt an på hvordan barnet er bagefter, er det frisk og hurtigt holder op med at græde og ikke klager over ondt nogen steder, så ville jeg nok se tiden lidt an, det er alligevel hva man får at vide ved vagtlægen når man ringer til dem.

Anmeld

17. januar 2010

Lise

Det var da pokkers uheldigt.

Men altså, jeg ville se på barnet om der var blå mærker, buler, noget der hævede med videre. Og så ville jeg se på hvor ked af det "det" blev, og hvordan kontakten var bagefter.

Vi har været til en dåb idag, hvor der var tre ret høje trappetrin, som Simon og hans lille jævnaldrende ven Tobias drønede op og ned af hele dagen. Ingen af dem havde sovet middagslur, så som dagen skred frem blev det mere og mere usikkert det de lavede på trappen. Tobias tog den TO gange på hovedet ned af trappen - hylede i to minutter og legede så videre. Der var der jo ikke én der tænkte at han skulle på skadestue...

Anmeld

17. januar 2010

BellaT

Nej, det ville jeg faktisk ikke. Phillip er en gang faldet ned af trappen herhjemme. Han var meget hurtigt glad og aktiv igen. Men hvis han ikke var sig selv efter faldet, så jo. Afsted afsted.

Av, et brækket kraveben. Stakkels pige. Pyyh, forældrene må have det dårligt nu.

Anmeld

17. januar 2010

BK

Det er en førstesals trappe hun er faldet ned af... 3 alm trin havde jeg nok ikke sagt så meget til...

Ved ikke om forældrene har det dårligt...

Anmeld

17. januar 2010

BellaT

Phillip faldt skam også ned af vores 1.sals trappe. Dog kun halvvejs. Han trillede rundt som en kludedukke nogle gange. 

Men som sagt var han hurtigt sig selv igen.

Og vi fik sat en gitterlåge op!!

Anmeld

18. januar 2010

Helle30

Jeg synes, det er en vurderingssag. Jeg tror, det hjælper på beslutningen, hvis man både har set faldet og så lige holder barnet under observation, efter man har tjekket for skrammer/blødninger.

Nu har jeg aldrig prøvet at brække noget, men gør det ikke så sindssygt ondt, at man ikke kan lade være at tude - og sådan et brækket kraveben - vil det ikke få armen til at sidde påfaldende ulig den anden arm?

- Helle

Anmeld

18. januar 2010

Loggidut

hvad vil det sige at dratte ned af en trappe...1 trin`2 trin? 1 meter? 2 meter?

nej umiddelbart ville jeg lige vurdere, og kigge barnet an, bruge min sunde fornuft, og køre hvis der er en lille alarmklokke der ringer...

Men et brækket kraveben...den burde måske være gennemskuelig, afhængig af hvor gammelt barnet er

Anmeld

18. januar 2010

BK

Loggidut skriver:

hvad vil det sige at dratte ned af en trappe...1 trin`2 trin? 1 meter? 2 meter?

nej umiddelbart ville jeg lige vurdere, og kigge barnet an, bruge min sunde fornuft, og køre hvis der er en lille alarmklokke der ringer...

Men et brækket kraveben...den burde måske være gennemskuelig, afhængig af hvor gammelt barnet er

Pigen er 2½ år bliver 3 i april... 

Har fået af vide at hende og en dreng hun legede med, væltede ned af trappen enten på vej eller ned, der var ikke nogen af "de voksne", der rigtigt viste hvad der var sket...

Personligt var jeg nok selv kørt lige meget hvad... Men der er jo nok bare mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.