Når barnet spørger til "far"!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

Mutti2

Hej Piger.

Dette spm er nok mest beregnet til de mødre der er alene omkring deres barn. Men jeg vil da elske at få indlæg fra alle andre også!!

Jeg tænkte på, hvordan takler i lige spørgsmålet om "far"??

Min datter har i knap et halvt år, kaldt de andre børn i dagplejens fædre for "far".....

Nu her de sidste par mdr er hun så begyndt at kalde mig for far. Jeg afviser hver gang, og siger hun er fjollet, og at hun da godt ved at jeg hedder mor!!

Nu er hun så også begyndt at pege på mænd i blade og fjernsynet, og igen kommer det, der knuser mit lille hjerte: "FAR"....

Hvordan takler i den??

Jeg har fra start besluttet at være ærlig over for hende, og fortælle at hendes far ikke kan være hos os lige nu!! Men jeg synes godt nok det er en smule sværer end forventet!!

Knus Pernille , som håber at hun snart kan give hendes datter en far!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Honningblomst

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej Piger.

Dette spm er nok mest beregnet til de mødre der er alene omkring deres barn. Men jeg vil da elske at få indlæg fra alle andre også!!

Min datter har i knap et halvt år, kaldt de andre børn i dagplejens fædre for "far".....

Nu her de sidste par mdr er hun så begyndt at kalde mig for far. Jeg afviser hver gang, og siger hun er fjollet, og at hun da godt ved at jeg hedder mor!!

Nu er hun så også begyndt at pege på mænd i blade og fjernsynet, og igen kommer det, der knuser mit lille hjerte: "FAR"....

Hvordan takler i den??

Jeg har fra start besluttet at være ærlig over for hende, og fortælle at hendes far ikke kan være hos os lige nu!! Men jeg synes godt nok det er en smule sværer end forventet!!

Fortæl hende om far...giv hende noget hun kan forholde sig til og så ville jeg bare lade hende lege du er far...hun er ved at finde ud af hvad det er, tror jeg...

Min søn fik sandheden på det plan han nu var i stand til det...da han var 4-5 år fik han hele forklaringen også rent teknisk hvordan han var kommet til verden..

Har du ikke et billede af far..

Knus..

Anmeld

17. januar 2010

smokin

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej Piger.

Hvordan takler i den??

Jeg synes du skal være åben om far, og hvorfor han ikke er der. (måske ikke lige hvis han har fravalgt hende).

Jeg selv er vokset op uden far, og havde også svært ved især i børnehaven at andre blev hentet af deres far, men at det altid var min mor der kom. Min mor har bare aldrig ville tale om det, før jeg blev stor nok til selv at regne ud at han nok ikke lige var så interesseret i at få et barn da jeg kom til verden. 

Det har så også resulteret i at jeg da heller ikke har plads til ham, hvis han en dag skulle stå der. Og det synes jeg inderst inde er ærgeligt. 

Åhh hun må have svært ved at forstå hvad far egentlig er. Sender masser af til både hende og dig!

Zette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.