nutche skriver:
da jeg nu er begyndt at handle lidt på nettet, både med køb og salg, er der nogle ting jeg er begyndt at spekulere på:
* køber i tøj ubeset?
* køber i mest brugt eller nyt
* hvilke krav stiller i til det tøj i køber, jeg tænker på fx. slitage, blegede farver og lign.
*klager i nogensinde til sælger over et køb, og evt. hvorfor? hvor meget skal der til før i gør det?
* hvad hvis i sælger ting, hvor meget gør i det i stand inden afhentning? vasker, nusser og ordner i det, eller lader i køber selv gøre det?
grunden til alle disse spørgsmål er naturligvis min manglende erfaring. jeg har købt tøj som krympede efter første vask, tøj som på ingen måde svarede til den forventning jeg havde....og tøj som var langt mindre end den størrelse der stod på mærket. til gengæld er jeg blevet super overrasket når jeg har byttet tøj og modtaget virkeligt velholdt og pænt tøj.
men måske er det fordi jeg indtil videre kun har købt privat.?? eller er det bare den slags ting man må tage med? for så tror jeg nok jeg hopper tilbage til butikkerne.
Haaiiii
Jeg køber helst på trendsales, da man kan læse andres vurderinger af sælger og at man igennem det system ved der er styr på sælger - altså, hvis der sker noget f.eks. tøjet ikke kommer frem osv. så ved man hvor man kan skaffe adresse og få kontakt.
Jeg har købt det meste af mit børnetøj fra nyt - men sys det er skide smart at købe brugt pænt tøj til babyer - da de jo ikke når at slide det op, inden de allerede er vokset ud af det igen.
Jeg køber kun pænt og velholdt tøj, og de får det lige på hoved tilbage hvis jeg er utilfreds - men sys de fleste sælgere er ærlige omkring kvaliteten af tøjet inden salg. Jeg ville heller aldrig personligt sælge ting der ikke er vasket, eller på anden måde gjort i stand.
Tror du har været uheldig mht. tøjet der krympede efter vask - det sys jeg ikke sælger kan gøre for, og der ville jeg nok ikke brokke mig. Men hvis du modtager tøj der ikke lever op til din forventning, ja så ville jeg klage lige med det samme og kræve handlen retur