Opskrifter på Babymad (mos)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.467 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

LMM

Hej Alle

Jeg vil gerne selv lave babymad, til vores kommende dreng,

- Er der nogen af jer der har nogle gode opskrifter?

- kender i en kogbog man kan købe med babymad?

har hørt at man bare skal mose en katofel, eller en gulderod, eller en banan, eller en advokado, men skal der ikke andet i når man moser det??

har hørt om nogle dråber der skal i??

Tager imod gode råd, med kyshånd

VH Lærke uge 34, vendter en dejlig dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

LMM

LMM skriver:

Hej Alle

har hørt at man bare skal mose en katofel, eller en gulderod, eller en banan, eller en advokado, men skal der ikke andet i når man moser det??

Hvornår begyndte I at give babymos istedet for mælk?

Anmeld

16. januar 2010

Trollebaby

Vi har fået et hæfte af vores sundhedsplejerske hvor der står noget om børn og mad, og bag i den er der nogle opskrifter på grød osv.

Ellers skulle der være en bog der hedder noget i retningen af : "mad til spædbørn og småbørn" - eller noget i den stil, og den skulle være en rigtig god "kogebog"

Ved ikke selv det hele endnu, da vi først er gået så småt i gang med mad i denne uge

Anmeld

16. januar 2010

Pige2009

Jeg har en bog der hedder "Sund mad til babyer og tumlinger", som er købt i Bilka til 29,- Kan varmt anbefales. Jeg mener ikke man kan starte med kartoffelmos og gulerodsmos, når de kun er 4 mdr. Her er det f.eks. risgrød man kan servere:

1 dl. vand
3 spsk. rismel
1 tsk. fedtstof
1/2 dl. færdig MME eller sødmælk

Rismelet koges i vandet i ca. 2 min. Fedtstoffet røres i, og modermælkserstatningen tilsættes, til konsistensen er passende.

K.h. Linda med Laura på 12 uger, som inden længe starter op på grød

1 dl vand     3 spsk rismel     1 tsk fedtstof     ½ dl færdig modermælkserstatning eller sødmælk

Anmeld

16. januar 2010

Ni-ko-li-ne

hej

jeg har et rigtig godt råd til dig:0) vent med at give jeres lille bebs mos indtil der er bejov for det:0) de små har rigtig godt af at leve af modermælk så længe det er nok:0)

når mos tiden kommer, så har sundhedstyrelsen alletiders gode kogebog med en masse gode råd:0) den kan også findes på adressen her:

sst.dk og i søgefeltet søger du på mad

for at grøntsagsmos og grød har det rette indhold af energi, putter man en tsk. rapsolie, eller smør i hver portion:0) de små har brug for fedtstifferne til hjernecellerne:0)

men hvis du læser i den der bog, står der en masse gode ting...

Nikoline begyndte med smagsprøver på grød da hun var 5 mdr....

knus

Anmeld

16. januar 2010

mor_sabina

LMM skriver:

Hej Alle

Der er jo længe til nu han stadig ligger i maven, men måske manden vil være forsøgskanin

Jeg startede med risgrød helt plain (majsgrød siges dog at være mere mildere mod maven)

Så gik jeg videre til most kartoffel, med gulerod, broccoli, blomkål, jordskokker og alverdens andre grøntsager som kan koges ud og moses.

Først da han var godt igang med grøden, begyndte jeg at komme lidt frugtmos på risgrøden, og efter 6 mrd. havregrøden. Der finder du bare en frugt, æble, pære, sveske, jordbær, bærblanding eller hvad du kan finde på og koger det ud, og så giv det med stavblenderen bagefter så der ingen klumper er.

Mener du d-dråber? Det er dråber de skal have fra 2 uger - 1 år. 5 dråber dagligt.

Al grød og mos skal tilsættes ½ tsk fedtstof.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.