Må jeg se jeres bæreseler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.175 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

Gobbel

Jeg overvejer lige pt at købe enden en vikle eller en slynge.. Men kan ikk vælge..

Så det ville være super fedt hvis jeg måtte se jeres og hører hva I anbefaler!

På forhånd tak!

Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

mor2piger

Hej Hej

jeg har en pige på 4½ måned. da hun var nyfødt brugte jeg en vikle og en ringslynge da det er det bedste for helt små babyer da de kan ligge i vuggestilling og derfor kan være i den i lang tid uden det skader deres ryg.

nu hvor hun er 4½ måned har jeg købt en beco bæresele, den er godt nok ikke helt så ergonomisk som vikle/slynge, men tæt på da den er lavet med et bredt stykke ved numsen så den støtter baby ud til knæhaserne og de derfor ikke sidder og dingler på et smalt stykke og belaster deres ryg, ydermere er den super god for den der bærer også, med et bredt hoftestykke og ekstra polstret skulderstropper

jeg har også en mai tai liggende som jeg glæder mig til at tage i brug, den anbefaler de dog først fra 4 måneder

jeg bruger også stadig min strækvikle, dog i siddestilling nu

held og lykke med at finde det helt rigtige og spørg endelig hvis der er noget du ønsker at vide

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. februar 2010

dorthemus

mor2piger skriver:

Hej Hej

jeg har en pige på 4½ måned. da hun var nyfødt brugte jeg en vikle og en ringslynge da det er det bedste for helt små babyer da de kan ligge i vuggestilling og derfor kan være i den i lang tid uden det skader deres ryg.

nu hvor hun er 4½ måned har jeg købt en beco bæresele, den er godt nok ikke helt så ergonomisk som vikle/slynge, men tæt på da den er lavet med et bredt stykke ved numsen så den støtter baby ud til knæhaserne og de derfor ikke sidder og dingler på et smalt stykke og belaster deres ryg, ydermere er den super god for den der bærer også, med et bredt hoftestykke og ekstra polstret skulderstropper

jeg har også en mai tai liggende som jeg glæder mig til at tage i brug, den anbefaler de dog først fra 4 måneder

jeg bruger også stadig min strækvikle, dog i siddestilling nu

held og lykke med at finde det helt rigtige og spørg endelig hvis der er noget du ønsker at vide

Ihh hvor er den pæn, den Beco bæresele...har selv købt en strækvikle som skal bruges i starten

Anmeld

7. februar 2010

mor2piger

dorthemus skriver:

Ihh hvor er den pæn, den Beco bæresele...har selv købt en strækvikle som skal bruges i starten

tak

er også bare super glad for den til kortere ture feks ud at gå med hunden

ellers er strækviklen stadig et hit

Anmeld

7. februar 2010

Sissel

Jeg har både en strækvikle og en manduca bæresele. Og manducaen er GULD værd, den går du virkelig ikke galt i byen med..

Anmeld

7. februar 2010

mor2piger

kan se jeg ikke rigtig fik svaret på spørgsmålet, hvis jeg skulle vælge mellem slynge eller vikle er det helt klart vikle, jeg syntes når jeg har brugt min ringslynge i længere at jeg har fået ondt i skulderne da den kun bruges over den ene skulder hvor en vikle bindes så den giver støtte på hele ryggen. ydermere har jeg syntes at det var nemmest at få hende til at sidde/ligge ordenlig i viklen, hvor i slyngen havde jeg tit problemer med hvordan hun lå

Anmeld

7. februar 2010

mor2piger

Sissel skriver:

Jeg har både en strækvikle og en manduca bæresele. Og manducaen er GULD værd, den går du virkelig ikke galt i byen med..

ja manduca kender jeg også en del som er super glade for, jeg købte også en fik den bare aldrig til at fungere for mig, ved ikke helt hvad jeg gjorde forkert men jeg valgte at sælge den igen og købe en beco i stedet for, princippet er vel egentlig det samme men den sad bare bedre på mig

det bedste er nok hvis man kan finde et sted hvor man kan prøve dem og så mærke hvad man syntes er bedst

Anmeld

7. februar 2010

dorthemus

Sissel skriver:

Den har jeg også tænkt mig at ønske..fedt design og ergonomisk korrekt

Anmeld

7. februar 2010

dorthemus

mor2piger skriver:

ja manduca kender jeg også en del som er super glade for, jeg købte også en fik den bare aldrig til at fungere for mig, ved ikke helt hvad jeg gjorde forkert men jeg valgte at sælge den igen og købe en beco i stedet for, princippet er vel egentlig det samme men den sad bare bedre på mig

det bedste er nok hvis man kan finde et sted hvor man kan prøve dem og så mærke hvad man syntes er bedst

Tak for tippet

Anmeld

7. februar 2010

mor2piger

Tak for tippet

hos sneglehuset har man mulighed for at komme ind i deres butik/hjem og prøve mange former for bæreseler, blandt andet beco, manduca, mei tai, strækvikler m.m så man har fornemmelsen inden man køber

alle kropper er jo bygget forskelligt

http://www.sneglehuset.com/group.asp?group=610

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.