barnedåb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

DkzMariia

Hej skønne mavse piger & fantastiske nybagte mødre!!
Her kommer lige en omgang barnedåbstråd....

Vi står i lidt af et dilemma økonomisk set. Derfor skal vi finde på en billig barnedåb uden den bliver FOR billig, og vi har derfor snakket om at gøre dette: Vi lejer stadig et forsamlingshus (1200kr for en hel weekend), og har derudover tænkt os at lave pålægsbord med div. slags pålæg & brød til. Derefter kaffe & dåbskage.... Tror i det er OK? Og at folk stadig vil se det som en god barnedåb og ikke en kedelig, tam udgave?

Mangler dog lidt inspiration til borddækning, bordpynt, bordkort, invitationer osv. Har i nogle gode sider liggende omkring dette evt? Eller har i nogle gode ideer? 

Og hvad gør i mht barnedåb? Holder i traditionel med 3-retters eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

louise8723

DkzMariia skriver:

Vi står i lidt af et dilemma økonomisk set. Derfor skal vi finde på en billig barnedåb uden den bliver FOR billig, og vi har derfor snakket om at gøre dette: Vi lejer stadig et forsamlingshus (1200kr for en hel weekend), og har derudover tænkt os at lave pålægsbord med div. slags pålæg & brød til. Derefter kaffe & dåbskage.... Tror i det er OK? Og at folk stadig vil se det som en god barnedåb og ikke en kedelig, tam udgave?

Mangler dog lidt inspiration til borddækning, bordpynt, bordkort, invitationer osv. Har i nogle gode sider liggende omkring dette evt? Eller har i nogle gode ideer? 

Hvordan jeres dåb skal være er helt op til jer selv!

hvad i har lyst til og råd til er hva det blir. nogen disker op med det helt store.. andre invitere kun li de nærmeste på kaffe og kage!

Det er så forskelligt hvad man har lyst til jo. så dit forslag lyder for mig længe fint.

Anmeld

28. januar 2010

mafalck

DkzMariia skriver:

Jeg synes da at det lyder som en ganske fin barnedåb....

Jeg havde selv tænkt at det også bare blev noget i den retning med forskelligt slags pålæg og måske lidt lune ting også brød...

Så er det jo hvad man gør det til.... ikke alt behøver at være suppe, steg og is...

mht borddækning og den slags...
Du kan jo pynte bord i farver du synes passer.. lys, servietter og lidt blomster på en hvid dug? Med matchene bordkort i farverne der passer til blomster, lys og den slags...
Invitationerne kan du også selv lave, køb noget farvet (kan evt matche farverne du vil bruge til bordpynt) karton eller papir og fin et motiv du synes er sødt og klip ud og skriv på den ene side..
Det er både sødt og billigt...

Håber du kan bruge det til et eller andet...

Anmeld

3. februar 2010

Dictes mor

Jeg synes at det lyder som en dejlig barnedåb. Jeg har også selv tænkt på at servere smørrebrød og kage og kaffe. Jeg holder det hjemme, da vi kun bliver 16 personer, så vi kan sagtens være her, det sparer jo en del på pengene, og så køber jeg noget pålægskagemand udefra, så jeg ikke selv skal stå med det hele, det er jeg ikke sikker på, at jeg har overskud til

Anmeld

3. februar 2010

Karo

Jeg er enig med de andre. Det lyder til at blive en fin barnedåb. Da min søn blev døbt holdt vi det på min kærestes arbejde og her lavede vi en buffet. Denne gang har vi tænkt os at holde barnedåben samme sted, men ændre på mnuen så det bliver brunch. Vi havde sidst købt godt med vi, øl og vand, men der en søndag omkring kl 12. ryger der ikke så meget øl og vin så vi havde massere tilbage.

mht. pynt så jeg en herinde engang der havde pyntet op med forskellige ting hun havde fundet på stranden. Sten, drivtømmer og sand og det var bare super flot.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.