Den store tråd om blødning tidligt i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

37.308 visninger
9 svar
2 synes godt om
16. januar 2010

Bavianis

Hej med Jer

Jeg fandt for et par uger siden ud af, at selvom alle troede jeg havde aborteret, så havde jeg ikke alligevel. Nu er jeg dog begyndt at bløde kraftigt igen, med mange smerter, er blevet sygemeldt. Jeg så på internettet en tråd der handlede om blødning tidligt i graviditeten, og tænkte, at jeg ville starte en herinde, for at høre om jeres erfaringer.

Jeg starter:

Blødning: Første gang: (da jeg første gang skulle have min mens)var lille pletblødning,

Anden gang (5+ noget) var der lyserødt udflåd og derefter meget blod om aftenen og natten. Derefter stoppede det.

Nu (uge 9+10) blod hele tiden

Beskrivelse af blodet: anden gang: mørkt blod, Nu: blanding af nyt og gammelt (med slim), men der bliver mere og mere at det friske.

Tidspunkt i graviditeten: Se ovenfor, da jeg har blødt mange gange

Lægens forklaring: Kan ikke give nogen. Er blevet cannet på kryds og tværs, og der er ikke noget usædvanligt. Baby har det (indtil videre) godt, og lægerne er optimistiske på babys vegne.

Efterfølgende SA/MA: Ikke indtil videre. Skal nok opdatere.

Andet: Kraftige smerter, der er værst eftermiddag og aften samt når jeg står op eller belastes.

Håber I andre der har prøvet det kan supplere.

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

Vial

Jeg blødte de tre dage, hvor jeg skulle have haft menstruation. Kun gammelt blod og i små mængder. Håber det bliver det sidste. Jeg blev simpelthen så utryg og ked af det. Jeg har læst i den bog, man får fra lægen, at mange bløder omkring uge 9. Det gjorde min tvillingesøster også ved nr. 2 graviditet. Jeg er nu 6+5.

Anmeld

16. januar 2010

baby2010

Stakkels dig Sus... Det må være enormt hårdt, at forløbet indtil videre har været SÅ kaotisk og usikkert - og nu med smerter. Jeg føler virkelig med dig, søde pige.

Jeg er jo hjemme, så du ringer bare, hvis du har lyst til at snakke, ok?

Julie

Anmeld

3. juli 2011

brikble

Jeg er gravid for 7. gang (havde en spontan abort for 5 år siden), jeg er i uge 6, og begyndte at bløde lidt i går middags.

Det er ikke så meget, så jeg har fyldt bindet, men det har været en smule ligesom i slutningen af en menstruation. Samtidig har jeg en "murren" ligesom ved menstruation, men det har jeg ikke sådan hæftet mig ved, da jeg har det de første 2-3 måneder af en graviditet alligevel.

Jeg talte med en vagtlæge i dag, fordi jeg aldrig har prøvet at bløde under en graviditet før, så jeg blev noget bekymret, men han mener lige som så mange andre at det er helt normalt, når det ikke er mere, end det er, og det ikke gør decideret ondt.

Jeg håber da, at det er det samme som med dig.

Knuser, Britta.

Anmeld

3. juli 2011

Mettefpigen

Godt at høre at der ikk er noget galt.....

Jeg blødte til jeg var ca 12 uger henne.... Og det var alt fra en lille smule til at toilettet var smurt ind i blod.... Og der var ingenting galt....

Anmeld

3. juli 2011

Kofoed.

Godt nok en gammel tråd, men man kan nu stadig svare Bemærk, to graviditeter.

Blødning: Første gang: 8+1-8+3, der fik jeg konstateret MA.
Anden gang: 12+1 (troede jeg var 11+6).

Beskrivelse af blodet: Første gang: Plet blødte let og der kom mere og mere de følgende dage.
Anden gang: Blod ved toiletbesøg og en enkle dråbe i truserne.

Tidspunkt i graviditeten: Se ovenfor.

Lægens forklaring: Første gang: Baby var gået til 1½ uge forinden.
Anden gang: Tvillinge graviditets belastning.

Efterfølgende SA/MA: Ja, første var det en MA, anden gang var der forsterdød i uge 20+, er nu 29+0 med den anden tvilling.

Andet: Der var INGEN smerter nogle af graviditeterne. Blødte yderligere en gang i anden graviditet, bare 3 dage efter første.

Anmeld

3. januar 2014

Xana

Blødning: lige trådt ind i uge 6

Beskrivelse af blodet: Først brunt. Så holdt det op. Så kom der lidt rødt blod når jeg tørrede mig. Det tog til og blev rigtigt menstruationsagtigt

Tidspunkt i graviditeten: Se ovenfor

Lægens forklaring: Rigets udredning viste en graviditet uden for livmoderen, som min krop selv ordnede.

Efterfølgende SA/MA: Graviditet uden for livmoderen pga. en naturligt snæver æggeleder (tror jeg)

Andet: Jeg havde INGEN smerter. Kun lidt mensmurren, men det var alt. Min krop udstødte selv graviditeten udenfor livmoderen, men Riget gav mig medicins behandling - just in case. Fik topklasse behandling af dem og har ingen mén af det. Ej heller har min æggeleder ;0)

Anmeld

3. januar 2014

Sandratoft

Xana skriver:

Blødning: lige trådt ind i uge 6

Beskrivelse af blodet: Først brunt. Så holdt det op. Så kom der lidt rødt blod når jeg tørrede mig. Det tog til og blev rigtigt menstruationsagtigt

Lægens forklaring: Rigets udredning viste en graviditet uden for livmoderen, som min krop selv ordnede.

Efterfølgende SA/MA: Graviditet uden for livmoderen pga. en naturligt snæver æggeleder (tror jeg)

Andet: Jeg havde INGEN smerter. Kun lidt mensmurren, men det var alt. Min krop udstødte selv graviditeten udenfor livmoderen, men Riget gav mig medicins behandling - just in case. Fik topklasse behandling af dem og har ingen mén af det. Ej heller har min æggeleder ;0)

Blødning: Uge 13

Beskrivelse af blodet: Lyst rødt blod, så det kun når jeg tørrede mig, men der var der til gengæld en del

Lægens forklaring: Jeg havde haft svamp i en måneds tid, og det havde givet sarte slimhinder. Så jeg fandt ud af at det var når jeg havde kastet op at det kom. En såkaldt overanstrengelsesblødning

Efterfølgende SA/MA: Nej, akutscanning i samme uge viste en ganske levende bebs

Andet: Ingen smerter what so ever

Anmeld

3. januar 2014

Annette A

I min anden graviditet fik jeg en pletblødning i uge 7 (frisk blod) og i uge 11 begyndte en reel blødning (frisk blod igen) og det var en SA. Havde ingen smerter før uge 11 dagen efter blødningen startede.

I min fjerde graviditet fik jeg en pletblødning i uge 11 (mørkt blod) og igen i uge 14 En større mængde mørkt og brunligt udflåd/blod. Her var der ingen forklaring og havde i 13 uge set et sundt og raskt foster og efter uge 14 skete det aldrig igen men efter fødslen fik jeg af vide at der var en defekt i moderkagen med placeringen af blodkar og det kan måske havde været årsagen men vides ikke med sikkerhed. Havde lettere smerter i uge 14 i et par timer i forbindelse med blødningen men ikke ved første pletblødning.

Anmeld

3. januar 2014

Ciss

I første graviditet fik jeg gradvist tiltagende blødninger og smerter i løbet af uge 9. Et "foster" (ved ikke lige, hvad jeg skal kalde det) kom ud 9+6. Var til kontrolscanning dagen efter. Der var der sandelig et hjerteblink. Hun går i dag i første klasse og alt er vel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.