vores søn vågner igen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

nilletøz

Ja så har jeg igen brug for jers råd ang. vores søn Lukas på 11mdr..

Her hjemme har vi et problem med vores søn, og hans sengetider..
Han får sin nat flaske mellem 20:30 - 21:00 han falder i søvn, og bliver lagt i seng..

Dejligt nu har vi voksen tid..... NOT..... For lige nøjagtig 1 time efter Lukas er lagt i seng, sidder han op og vil ikke sove igen..
Har nu prøvet stort set alt, og intet er lykkes, han vil bare ikke blive liggende når vi går hen og ligger ham ned..
Når vi så har været over og ligge ham ned til skrækkelig mange gange,
bliver han ked, og vil op- i stedet for at tag ham op, går vi der over og trøster ham, han falder til ro, vi ligger ham ned, men straks sidder han op igen...

Vi kæmper flere timer for at få ham til at sove i sin seng,
og ja intet hjælper.
ville have snakket med min sp på mandag, men hun er syg og kommer ikke, og ved ikke hvornår hun kommer igen..
Hjælp mig piger.

knus nilletøz- som er løbet tør for ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Cris

Jeg kan ikke anbefale noget til dig. Vores søn har altid været meget dygtigt til at puttes... meeeeen, han vågnede jo 117 gange og det gør han stadig en gang i mellem selv om han er næsten 2. Jeg ville bare sige til dig, at jeg kikkede meget på den her side i kategori "sovevaner" og jeg har altid fundet en masser råd, som jeg kunne bruge. Det har hjulpet mig i alle min søns udvikling ink søvn. Han begyndte at sove bedre, da vi begyndte at være mere konsekvente (ikke onde! men bare at holde, hvad vi siger og dybt fra hjerte mene det, de kan sagtens mærke, at du er usikkert på eller at du er bange) Jeg blev klogere med at læse nogle af brevene og fik nogle gode tips.

Og faktisk noget som har hjulpet, at han sov bedre var at jeg mente, at jeg ikke længer var bange og ked af det for at han brokkede sig. Nej. Det var ikke syndt for ham, han skulle sove fordi det er det man skal. Men han kan ikke forstå alt det der, at man skal sove for kroppen skal hvile sig og alt det der. Og han kunne self hellere ikke sove på komand, ingen af os kan. Så jeg blev meget konsekvente, han skulle blive siddende eller liggende, men han kom ikke mere ude i stuen osv.

Men læs lidt i siden og så kan du finde måske nogle ting, som kan hjælpe dig!

http://www.netsundhedsplejerske.dk/

Anmeld

15. januar 2010

nilletøz

Cris skriver:

Jeg kan ikke anbefale noget til dig. Vores søn har altid været meget dygtigt til at puttes... meeeeen, han vågnede jo 117 gange og det gør han stadig en gang i mellem selv om han er næsten 2. Jeg ville bare sige til dig, at jeg kikkede meget på den her side i kategori "sovevaner" og jeg har altid fundet en masser råd, som jeg kunne bruge. Det har hjulpet mig i alle min søns udvikling ink søvn. Han begyndte at sove bedre, da vi begyndte at være mere konsekvente (ikke onde! men bare at holde, hvad vi siger og dybt fra hjerte mene det, de kan sagtens mærke, at du er usikkert på eller at du er bange) Jeg blev klogere med at læse nogle af brevene og fik nogle gode tips.

Og faktisk noget som har hjulpet, at han sov bedre var at jeg mente, at jeg ikke længer var bange og ked af det for at han brokkede sig. Nej. Det var ikke syndt for ham, han skulle sove fordi det er det man skal. Men han kan ikke forstå alt det der, at man skal sove for kroppen skal hvile sig og alt det der. Og han kunne self hellere ikke sove på komand, ingen af os kan. Så jeg blev meget konsekvente, han skulle blive siddende eller liggende, men han kom ikke mere ude i stuen osv.

Men læs lidt i siden og så kan du finde måske nogle ting, som kan hjælpe dig!

http://www.netsundhedsplejerske.dk/

Jeg takker mange gange for dit svar....
Noget jeg helt klart vil prøve...

Har lige hurtigt været inde på den side, og kigge. men har gemt siden, og vil kigge på den igen.. (når lukas er faldet i søvn)

Jeg har ikke lige det stor overstud til at svare tilbage, da jeg er mega træt, i dag, Lukas har været vågen det meste af natten, og og har ikke sovet reet meget i dag, og han sover ikke endnu..

men takker for dit svar..

Anmeld

16. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Hej, det er ikke fordi han sover for meget i løbet af dagen, og han så ikke er træt til om aftenen??

Anmeld

16. januar 2010

nilletøz

RikkeØ skriver:

Hej, det er ikke fordi han sover for meget i løbet af dagen, og han så ikke er træt til om aftenen??

Har selv haft tanken. han sover fra 11 til 13-13:30 også nogen gange ved 17tiden, der er det lige en powernap, så bliver han lagt i seng som jeg har skrevet....

Anmeld

16. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Har selv haft tanken. han sover fra 11 til 13-13:30 også nogen gange ved 17tiden, der er det lige en powernap, så bliver han lagt i seng som jeg har skrevet....

Måske han skulle nøjes med den ene lur? Det var da en ide at prøve det. Hvis han sover kl. 17 og så måske indtil kl.18 har han jo kun et par timer til at blive træt i.

Måske du så kan rykke middagsluren en times tid eller 2. Hvis han ikke bliver for træt.

Anmeld

16. januar 2010

Mum33

Uha - den kamp har vi lige taget. Det var SÅ hårdt. Men en uge ca. så holdt han op (han er lige blevet 1 år) Vi gik derop hvert 5 minut. Han fik sutten, vi sagde godnat og så ud igen. Dette kunne gentage sig 25 gange - men nu sover han igennem uden at vågne.

God fornøjelse.

Anmeld

16. januar 2010

nilletøz

RikkeØ skriver:

Måske han skulle nøjes med den ene lur? Det var da en ide at prøve det. Hvis han sover kl. 17 og så måske indtil kl.18 har han jo kun et par timer til at blive træt i.

Måske du så kan rykke middagsluren en times tid eller 2. Hvis han ikke bliver for træt.

Ja det har jeg også selv tænkt på, men han er bare så mega træt ved 17 tiden. Men må prøve og se om vi ikke kan holde ham vågen. Idag er han først kommet ud og sove ved 11:30, og bliver han vækket igen her klokken 14.

Så må vi se om vi kan holde ham vågen til han skal i seng...

Anmeld

16. januar 2010

nilletøz

I.E.K. skriver:

Uha - den kamp har vi lige taget. Det var SÅ hårdt. Men en uge ca. så holdt han op (han er lige blevet 1 år) Vi gik derop hvert 5 minut. Han fik sutten, vi sagde godnat og så ud igen. Dette kunne gentage sig 25 gange - men nu sover han igennem uden at vågne.

God fornøjelse.

Godt så er vi ikke de eneste der kæmper... Men det største problem er at vi bor i 1 værelses lejlighed, så når han vågner kan han jo se os, sidder og snakke, og se tv...
Men kan høre vi bare skal kæmpe videre, og være stærke, for som du selv siger, så er det hårdt, og man har allemerst lyst til at tag ham om, men så lære han de jo aldrig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.