Nogen andre "tynde" PCO´er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.402 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

-Milla-

Hej.

Jeg har i dag fået svar på mine blodprøver for mandligt kønshormon, og de er forhøjede. Så derfor jeg ikke får ægløsning og mens. Ud fra dette tror jeg godt jeg kan sige jeg har PCO- har dog ikke PCO-æggestokke.

Ville høre om der er andre herinde, som hører under kategorien tynde PCO´er og hvad er jeres erfaringer?

Har/får I hjælp til graviditet eller hvordan?

Håber der er nogen, som kan hjælpe/dele erfaringer for ved ikke selv så meget, og er godt forvirret over det.

Kh. Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

gittn

jeg ved ikke om jeg har pco, men det tror jeg. Jeg fik målt mandligtkønshormon da jag var 8år og igen da jeg var 15 begge gange var det for højt. Der ud over har jeg flere symptomer der tyder på pco, men jeg er ikke tyk.

Den 26 skal jeg til lægen så må vi se hvad hun siger.

Anmeld

18. januar 2010

-Milla-

gittn skriver:

jeg ved ikke om jeg har pco, men det tror jeg. Jeg fik målt mandligtkønshormon da jag var 8år og igen da jeg var 15 begge gange var det for højt. Der ud over har jeg flere symptomer der tyder på pco, men jeg er ikke tyk.

Den 26 skal jeg til lægen så må vi se hvad hun siger.

Jeg har fået svar på mine prøver for mandligt kønshormon og de var forhøjede, men har ikke fået af vide om det er PCO 100%, det er bare noget jeg tror.

Synes ikke det er fordi der ellers er de store symptomer på PCO, udover den uregelmæssige/udeblevne mens, og let forhøjet ALAT-levertal.

Anmeld

26. januar 2010

Faith

Hejsa Ja jeg er osse "tynd" og har PCO. Jeg er 171 cm og vejer normalt 55,5 kg (nu dog 58,5 fordi jeg er gravid med tvillinger). Mange tror ikke på mig når jeg siger jeg har PCO fordi de har en forestilling o at alle PCO piger er overvægtige..... Men det behøver de altså ikke at være.

Anmeld

26. januar 2010

leneholst

Kender flere tynde PCOer. De er blevet gravide med hjælp- enten på metformin, hormonstimulering eller kunstig befrugtning.

Anmeld

26. januar 2010

-Milla-

smillaluna skriver:

Hejsa Ja jeg er osse "tynd" og har PCO. Jeg er 171 cm og vejer normalt 55,5 kg (nu dog 58,5 fordi jeg er gravid med tvillinger). Mange tror ikke på mig når jeg siger jeg har PCO fordi de har en forestilling o at alle PCO piger er overvægtige..... Men det behøver de altså ikke at være.

Okay, jeg har ikke fået det konstateret 100 %, da jeg ikke havde PCO æggestokk. Men har udebleven menstruation og så lidt forhøjet mandligt kønshormon.

Har læst en del om det bl.a. om insuliresistens, da jeg tror det kunne være endnu et tegn jeg måske (har)havde, for mit ALAT har været forhøjet 68, og det skal normalt ligge på max 45.

Efter jeg har lagt min kost lidt om, så er den nede på 45 (bare her fra januar af), så håber det kan stabilisere min cyklus.

Hvilke symptomer har du ellers og har du fået hjælp til din graviditet?

Og selvfølgelig et stort tillykke

Anmeld

26. januar 2010

-Milla-

leneholst skriver:

Kender flere tynde PCOer. De er blevet gravide med hjælp- enten på metformin, hormonstimulering eller kunstig befrugtning.

Okay, synes bare ikke man hører så meget om den kategori. Det er primært om overvægtige og hvad de skal gøre.

Har de alle sammen fået behandling eller har nogen klaret det selv fx via kost omlægning?

Anmeld

26. januar 2010

Faith

Ja du har da symptomerne på PCO.... Håber de snart finder ud af om det er det, så du kan komme videre i systemet.

Ja jeg er blevet gravid vha. ægdonation. Min mands sæd er prima kvalitet, men mine æg dur ikke for fem flade ører. Så efter alverdens andre behandlingsformer (IVF og IUI bla), kom de frem til at ægdonation nok var vores eneste chance ud over adoption. Så det har vi prøvet 2 gange, og 2. gang skulle altså være lykkens gang.

Mange gange held og lykke til dig!

Anmeld

26. januar 2010

-Milla-

smillaluna skriver:

Ja du har da symptomerne på PCO.... Håber de snart finder ud af om det er det, så du kan komme videre i systemet.

Ja jeg er blevet gravid vha. ægdonation. Min mands sæd er prima kvalitet, men mine æg dur ikke for fem flade ører. Så efter alverdens andre behandlingsformer (IVF og IUI bla), kom de frem til at ægdonation nok var vores eneste chance ud over adoption. Så det har vi prøvet 2 gange, og 2. gang skulle altså være lykkens gang.

Mange gange held og lykke til dig!

Mange tak.

Har lige fået bekræftet af min læge at jeg har PCO, eller det er det tætteste man kommer på en diagnose.

Man skal opfylde to ud af tre kriterier og det gør jeg.

Håber at kosten kan hjælpe på problemet, da der tilsyneladende ikke skulle være noget galt med mine æggestokke.

Vi skal til gyn midt i marts og inden da skal vi også have testet min kærestes sædkvalitet.

Vi har ikke så travlt(læs: de næste måneder) med at blive gravide, da jeg er ved at afslutte min uddannelse og lige har fået job, som jeg skal starte på bagefter. Så jeg vil jo helst ikke være gravid lige med det samme, når man er startet i nyt job.

Men nu må vi se, bliver i hvert fald klogere en gang til marts.

Og super det er lykkedes for jer, hvor langt henne er du?

Anmeld

26. januar 2010

Faith

Selvom PCO er en træls sygdom så er det alligevel rart nok at få en diagnose. Det kan jeg i hvert fald huske at jeg syntes. Og de kan heldigvis gøre meget for en i dag.

Ja det er dejligt at det endelig er lykkedes for os efter næsten 3 år i behandling.  Jeg er 11+4 henne så er jo ikke så langt endnu, men man begynder da at kunne ane en lille topmave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.