Fødslen af Yazmin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. maj 2008

Lullaby

Vi har hele tiden snakket om, at jeg fødte før tid. Mine plukveer har været meget kraftige og jeg har haft mange jag. Men at det rent faktisk skete før tid var ingen af os sådan rigtig forberedte på.
Om morgenen afleverede vi Izabella i børnehaven og tog derefter ud og handle ind. Da vi gik i netto fik jeg smerter som bredte sig til lænden og kom hver gang jeg havde en plukve. Jeg sagde til min mand, at det kunne ikke være veer. Men eftersom de kom hver gang der var en plukve måtte det jo være veer. Vi tog hjem og jeg tog tid. Da klokken var 10.30 kom de med ca 5 minutters mellemrum og gjorde lidt ondt men ikke noget der ikke var til at holde ud. Jeg ringer til fødegangen der siger, at når de varer ca 1 minut skal jeg ringe igen. Derefter går det lidt i stå. Jeg er desperat for at få hende ud så min mand og jeg dyrker sex (svært at gøre når der hver 5 minut kommer en ve) men bagefter går de rigtig igang igen og nu kommer de bare og gør nas. Da kl er 1 ringer jeg igen til fødegangen og de varer nu ca 1 minut. De siger, at vi skal komme for et tjek. Min svigermor skal med til fødslen men hun har glemt sin tlf derhjemme så vi venter på, at hun kommer hjem. Da hun kommer hjem kommer hun hæsblæsende ind til os for at vi kan komme afsted. Men vi har ikke en madras til liften så vi er nødt til at stoppe forbi en børnebutik på vejen. Turen derop er hård da veerne bider til. Da vi ankommer derop er der vagtskifte så vi venter i 3 kvarter på en jordemoder der kan se mig. I mellemtiden er jeg sikker på vandet er sivende da jeg er våd imellem benene og tager for en sikkerheds skyld et bind på sådan så de kan se hvis det er. Så kommer jordemoderen og vi kommer ind på en forberedelsesstue. Da hun ser bindet er det grønt og jeg har på fornemmelsen, at det er skidt men hun beder mig om at lægge mig på briksen så vi kan se om det er mit vand. Hun mener at det er udflåd da hinderne stadig er på hende men jeg syntes ikke at jeg nogensinde har oplevet grønt udflåd. Vi får kørt strimmel og venter. Ca 20 min senere går mit fostervand. Og det er grønt. Jordemoderen siger så bare, at nu skal hun fødes. Jeg tror, at det er ks men hun siger, at det er det trods alt ikke. Det betyder bare at Yazmin på et tidspunkt ikke har fået ilt og derfor har åbnet for tarmene. Mere får vi ikke af vide og både min mand og jeg er bange for, at det betyder muligvis hjerneskade men får ikke spurgt da hun går og ind kommer der 2 andre der skal hjælpe mig over på en fødestue. Der kommer vi over og jeg lægger mig. Der skal køres en ctg strimmel hele tiden da fostervandet er grønt og jeg kan derfor hverken komme i bad eller noget som var min store drøm. De næste par timer kommer veerne med 2 min mellemrum og jeg skriger og græder efter noget smertestillende. Det gør så ondt og jeg kan ikke gøre noget. Min mand masserer min lænd imens svigermor holder hånd og jeg tuder ud over det hele og siger, at jeg vil ikke mere. Akupunktur bliver prøvet men det har ingen effekt. Min ve måler er på max hele tiden og de varer ca 1 minut. Hvert minut hvor jeg ahr pause æder jeg vingummier i lange baner og råber ad jordemoderen som kommer med de mærkeligste forslag. Siger til mig, at jeg skal stå på føderne istedet for på tæerne når jeg har en ve og om hun må mærke på mig om hvor langt jeg er udvidet når jeg har en ve. Jeg råber ad hende de fleste gange da jeg syntes at de forslag er da vildt latterlige. Da kl er kvart over 7 har jeg pressetrang men hun siger, at det kun er en ½ time siden, at jeg er blevet tjekket og at jeg ikke er så åben endnu. Da kl er halv siger jeg at nu skal de tjekke mig. Jeg har så meget pressetvang og det er så modbydeligt ikke at måtte presse. Jeg kommer op og ganske rigtigt, så er jeg åben. Jeg bliver helt panisk da jeg opdager det for jeg kan huske hvor ondt det gjorde sidst at presse. Min mand holder mit ene ben. Min svigermor holder iltmasken og min hånd og så presser jeg. 3 presseveer og 8 min senere er hun ude. Hun er lidt blå da navlesnoren var omkring hendes hals et par gange og hun ser lidt medtaget ud da hendes hånd sad i vejen i kanalen men ud kom hun da. Jeg gik ikke i stykker :-) Hun vejer 3200 gram og er 51 cm :) En flot basse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.