Hvor fødte i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Corn

Idag, den 13. januar, var så første gangs jm-besøg med baby3.

Vi snakkede lidt om brev fra reumatologen vedr. tilskud af d-vitamin, og jeg spurgte, som lovet, om Andreas måtte komme med til jm ved et senere besøg.

Vi snakkede stille og roligt, og jeg nævnte mit ønske om at føde hjemme...

Og så tog fanden da ved hende. Hun punkede min stakkels mand med alverdens facts om hvor godt det var for mor, barn, søskende, far osv at føde hjemme, og sørme om han ikke begyndte at lyde positiv overfor det.....

Så nu har han lovet hende at komme med til næste møde i april...

Så fra at have afsat 20 minutter til jm, så gav hun os en time

Nu vil jeg så gerne høre jer, hvor i hjemmet i fødte?? Jeg har ikke den store lyst til vand, men hvad gør man så, føder på spisebordet. Det må da have den rette arbejdshøjde

Åhhhh jeg håber han går med til det, tænk hvis det er vores sidste barn, og jeg så ikke får det prøvet...

Majken 15+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg skal selv føde hjemme, i vand godt nok, men det bliver i dagligstuen.   Dels fordi det er tæt på badeværelset så vi kan fylde vand i karret og ud igen, dels fordi karret kan stå foran sofaen så min kæreste og jordmoderen kan sidde ved mig og dels fordi det ville virke underligt på mig at føde i sengen eller i spisestuen...

Vores jordmoder + jordmoderpraktikant var heldigvis også overvældende positive overfor ideen om hjemmefødsel. Glæder mig! (Og så siger de at kun 20% af de som føder hjemme skal sys- mod 80% på hospitalet)

Anmeld

13. januar 2010

Corn

Rosa skriver:

(Og så siger de at kun 20% af de som føder hjemme skal sys- mod 80% på hospitalet)

Uhhh niceDen statistik havde jeg ikke hørt før, måske jeg så slipper for de få sting denne gang

Anmeld

13. januar 2010

BOBS

altså jeg var rigtig glad for at være i karret herhjemme men lå også meget på vores seng i soveværelset og madras i stuen, og da jeg spurgte til deres arbejdsstilling sagde de at det skulle jeg ikke tænke på (ved besøgene inden) jeg endte dog med et stille og roligt aks på sygehuset men havde en fantastisk oplevelse her hjemme.

der hvir de ligger vægt på evt. arbejdsstilling belysning er hvis du har brug for at blive syet efter fødslen....men det snakker i om når de kommer og besøger jer...

kan kun anbefale hjemmefødsel, og jordemoderen kommer til dig (det gjorde hun i hvert fal her) ved jordemoderkonsultationer, og synes de gav sig god tid ved besøgene så dejligt...

mvh bobs

Anmeld

24. januar 2010

creative

jeg skal føde vors datte hjemme til marts, da jeg er første gang fødne ved jeg ikke hvordan jeg vil have det med at ligge i kar så jeg vil søre for at jeg har flere mulighed så jeg kan mærke efter hvad der føles rigtig for mig, glæder mig utrolig meget og føler mig helt tryk ved at føde hjemme,

Jeg vil råde dig til at læse bogen om hjemme fødsler sammen med din kæreste, den gjor at jeg gik fra at være bange for at føde til at glæde mig til at føde hjemme og den har givet rigtig mange gode snakke mellem mig og Lars og har været en stor hjælp til at gøre os klar til en hjemme fødsel

held og lykke med det

Anmeld

25. januar 2010

Slettet

Jeg fødte i min seng og det var rigtig fint

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. januar 2010

Simplyred

Ihh, hvor synes jeg bare det lyder tiltalende med en hjemmefødsel!! Nu har jeg jo født to gange¨på hospitalet, og ja, et kar hjemme i stuen lyder fantastisk!!!

Det der gør at det, i hvert fald indtil videre, kun forbliver ved tanken, er frygten for at noget går galt.....-ved min sidste fødsel, scorede min lille puge lavt på apgar-tavlen, og ja, hun endte med at ligge de føste to dage på neontal-afdelingen....

Men igen....med nr.1, gik fødslenbare lige som den skulle!!

Ihh...what to do??   Min mand vælger helt klart hospitalet, tror jeg...

Anmeld

25. januar 2010

Corn

Thomsen77 skriver:

Ihh, hvor synes jeg bare det lyder tiltalende med en hjemmefødsel!! Nu har jeg jo født to gange¨på hospitalet, og ja, et kar hjemme i stuen lyder fantastisk!!!

Det der gør at det, i hvert fald indtil videre, kun forbliver ved tanken, er frygten for at noget går galt.....-ved min sidste fødsel, scorede min lille puge lavt på apgar-tavlen, og ja, hun endte med at ligge de føste to dage på neontal-afdelingen....

Men igen....med nr.1, gik fødslenbare lige som den skulle!!

Ihh...what to do??   Min mand vælger helt klart hospitalet, tror jeg...

Det var ikke et valg jeg havde første gang, fordi han er født før 37. uge og så var jeg for usikker 2. gang.

Men efetr nr. 2 var født sagde JM at jeg skulle overveje hjemmefødsel hvis vi skulle have flere, da vi nok ikke nåede frem næste gang.

Og jeg har næsten fået mit ja fra manden, og jeg er helt rolig i sindet, hvis det ender med en fødsel på sygehuset, da jeg jo ved at det sagtens kan virke for os.

Så nu glæder jeg mig og nyder at planlægge fødslen som jeg regner med skal foregå delvist stående i vores ene stue...

Og nu vil den ældste af ungerne også gerne være med, så den overvejer jeg

Anmeld

25. januar 2010

Mumto3

Jeg fødte hjemme i sengen. Jeg var i kar lige indtil jeg skulle føde. Jordemoderen ville gerne lade mig føde i vandet, men det havde jeg bare slet slet ikke lyst til. Så kort før hovedet blev kronenet (men mens jeg var i fuld gang med presseveerne) gik jeg ind i sengen. Vi havde en lille børnestol hun kunne sidde på, men det gjorde hun nu ikke.

Vi havde to jordmødre og den ende sad vist nok på hug, den anden stod op. Selve fødslen tager jo ikke ret lang tid, og i de mange lange timer der går med udviddelsesveer, der behøver jordemoderen jo ikke at sidde og glo en op i underlivet

Den med køkkenbordet, det er vist nok til når man skal syes, så er det godt med en god belysning og en god arbejdsstilling.

Held og lykke med det!

-og husk så, man kan ALTID fortryde en hjemmefødsel, og tage ind på hospitaltet. Da jeg fødte anden gang, tog vi ind da jeg var 9½ cm åben, for jeg var bare ikke tryg ved den jordemoder de havde sendt ud, og hun var meget utryg ved at stå med hele ansvaret alene. Så vi tog lige en tur ind og fødte, og så hjem igen med det samme. Men det var stadig skøøøønt at have alle de mange første timer hjemme!!!

Anmeld

25. januar 2010

BinaMor

jeg fødte før på hospital men vil føde hjemme denne gang. tror det blir i sofaen selvf med plastik over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.