Hejsa Piger!
Søger lidt råd, et kærligt spark bagi eller måske bare det at høre jeg ikke er den eneste som har det sådan....
Jeg har jo en søn fra et tidligere forhold, som overhovedet ikke har eller har haft kontakt til sin biologiske far. Derfor har jeg det første 1½ år af hans liv stået helt alene med ham, med hvad alt da der tilhøre.
Nu venter jeg så barn nr 2 med min forlovede, jeg er 28 uger henne og vi glæder os selvfølgelig rigtig meget.
MEN, jeg er alt for dominerende, eller selvhjulpen. Har svært ved at finde det rette ordn for det.... Jeg er rigtig glad ved at have en og dele det hele med, men omvendt så har jeg rigtig svært ved det, syntes faktisk på nogen områder det var meget nemmere at stå alene med det. Jeg tager fx ik hensyn til om han vil med til Jm eller læge, for jeg tager som en selvfølge at det kun er mig der skal afsted.
Også kan jeg mærke at jeg allerede nu har en smule ejerfornemmelse over vores kommende søn. Ikke fordi jeg ikke tror min forlovede kan gøre det godt nok, men igen den der med at skulle dele noget der er så betydningsfuld for mig, den er svær, jeg har jo været van til at jeg selv tog mig af ALT med Nicklas....
Jeg tænker rigtig meget over det, og forsøger at slå bremserne i, men gør mig alligevel ked af det at jeg har så svært ved at lukke min forlovede ind i min lille verden som gravid. I starten kunne jeg fx heller ikke have han skulle røre min mave, det virkede bare så forkert.
Ved ikke om det er en mur jeg laver for at passe på mig selv, for selvom jeg godt ved han ikke smutter nogen steder, så ligger den der måske stadig i min underbevisthed, fordi min eks gjorde det...
Også en anden ting: Min svigermor mener vi skal ringe til dem lige så snart jeg får veer, så de kan være her og komme ind på fødestuen lige så snart jeg har født... Det har jeg det rigtig svært ved, vil da gerne lige have ham ud af mig inden de står der. Skal have min forlovede og min mor med til fødsel, men regnede da ikke med at det skulle vrimle ind med mennesker lige bagefter. Er det helt forkert at have det sådan? Jeg havde tænkt at vi ku ringe når vi tager på fg så de ved det, også ringe når jeg har født, også tager det dem ca to timer at køre herover. Også kan jeg da lige nå at falde lidt til ro igen, inden de kommer...
Undskyld det blev lidt langt, men nu skulle jeg af med det....
Kram