walkie talkie som babyalarm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.806 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

LauraLW

Nogen der har erfaring med det? Godt/skidt?

Jeg kunne, helt drømme agtigt, godt tænke mig en en super nova, men har simpelthen ikke råd... så dette er et billigere alternativ, dog ikke hvis det er noget hø.

Så kom gerne med alle jeres gode råd og erfaringer

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

LineD

Uha uha, kan desværre ikke hjælpe på den front, men vi overvejede selv samme mulighed, jeg endte dog med at købe den gamle model af Super Nova til 50 kr, og så 300 kr i en butik for nye batterier... Måske du skulle overveje en brugt

Anmeld

11. januar 2010

Gitte

I starten ville jeg også helst have en med skærm og alverden, men manden fik mig overtalt til en walkie talkie/baby alarm fra Harald Nyborg, og den har fungeret upåklageligt.

Anmeld

11. januar 2010

luckas-mor

hey

jeg ville oss gerne ha en med skærm men de koster jo som bare,,,,
vi har købt et sæt i biltema til 159 og de sku være goe nok

Anmeld

25. januar 2010

OZ2AFR

Jeg kunne, helt drømme agtigt, godt tænke mig en en super nova, men har simpelthen ikke råd... så dette er et billigere alternativ, dog ikke hvis det er noget hø.

Laura

Jeg har solgt kommunikations- radio i 35 år, men da jeg fik mit første barnebarn For 15 år siden fik hun en Walkie Talkie en såkaldt PMR radio ud i barnevognen

Og det var et suppe system som kunne række op til flere km og så var de radioer meget billiger en dem der blev solgt som babyalarm,  som kun var noget af det mest simpel Walkie talkie der kunne købes, det var kun en sender i den en enhed og en modtager i den andre enhed Sender blev lagt i barnevognen og så modtageren ind i huset.

Men jeg kunne ikke forstå hvorfor et sådan babyanlæg skulle koster det dobbelt at hvad et sæt PMR radioer som var er et komplet sæt med sender og modtager i begge apparat Jeg kunne ikke finde anden forklaring end når nye forældre skal købe til deres kære barn så blev der ikke valgt det til den laveste pris.

Så derfor er mit råd til dem der skal købe et anlæg køb et godt sæt PMR radioer og evt. En ekstra mikrofon en lille dims der kan hæftes på ved siden af barnet og kan radioen ligge i bunden af vognen.

Du kan ser mere på :

http://midtkom.forumup.dk/about115-midtkom.html

Der kan du ogse skrive til mig på hvis du vil vide mere.

Mvh. Bestefar Ejnar

Anmeld

25. januar 2010

LISBETH:-)

Jeg har/havde en super nova (den nye model) til mit første barn. Vi købte den i 2007 og den virkede upåklageligt det første 1/2 år - men så startede problemerne. Vi har haft den til rep. et utal af gange, og fået nye batterier, men lige lidt har det hjulpet. Vi har også flere gange oplevet at vores datter har grædt uden den har registret det, og så der den jo til ingen hjælp. Vi har derfor nu smidt den ud, og køber en fra Harald Nyborg til den næste. (man kan trods alt købe 4 sæt, for den samme pris som en super nova)

Lisbeth

Anmeld

25. januar 2010

OZ2AFR

Jeg har solgt kommunikations- radio i 35 år, men da jeg fik mit første barnebarn For 15 år siden fik hun en Walkie Talkie en såkaldt PMR radio ud i barnevognen

Og det var et super system som kunne række op til flere km og så var de radioer meget billiger en dem der blev solgt som babyalarm,  som kun var noget af det mest simpel Walkie talkie der kunne købes, det var kun en sender i den en enhed og en modtager i den andre enhed Sender blev lagt i barnevognen og så modtageren ind i huset.

Men jeg kunne ikke forstå hvorfor et sådan babyanlæg skulle koster det dobbelt at hvad et sæt PMR radioer som var er et komplet sæt med sender og modtager i begge apparat Jeg kunne ikke finde anden forklaring end når nye forældre skal købe til deres kære barn så blev der ikke valgt det til den laveste pris.

Så derfor er mit råd til dem der skal købe et anlæg køb et godt sæt PMR radioer og evt. En ekstra mikrofon en lille dims der kan hæftes på ved siden af barnet og kan radioen ligge i bunden af vognen.

Da hun så blev lidt støre kunne hun bruge det til at lege med.

Du kan ser mere på :

http://midtkom.forumup.dk/viewtopic.php?t=117&mforum=midtkom

De kan købes på www.midtkom.dk

Der kan du ogse skrive til mig på hvis du vil vide mere.

Mvh. Bestefar Ejnar

Anmeld

25. januar 2010

Misjelle

LauraLW skriver:

Laura

Jeg tror sagtens man kunne få det til at fungere fint, men da jeg ledte efter babyalarmer for et års tid siden, faldt jeg over en test af strålinger i babyalarmer. De anbefalede bestemt ikke walkie talkie til at ligge ved babys hoveder da de havde meget større strålings niveau end en almindelig baby alarm.
Det var super Nova der havde det mindste strålings niveau, men de andre baby alarmer var også meget lavere end walkie talkierne.
Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg fandt den henne tror bare jeg havde siddet og googlet lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.