Autostole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

TbCp

Altså nu er der nogle der hedder fra 15- 36(eller deromkring)kg... men på nogle af dem står der så fra 4 år. 
Vi vil så gerne snart have Liva over i en anden men hun er altså kun knap 2 1/2. Skal vi virkelig vente til hun er 4 før hun kan komme i næste str?

Den hun sidder i nu sidder ret højt og hun sidder og sparker ind i sædet foran konstant. Så vi tænkte  at næste str. sidder længerenede og måske også længere tilbage så hun ikke kan nå at sparke til sædet.

Hvad har i andre gjort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
TbCp skriver:

Altså nu er der nogle der hedder fra 15- 36(eller deromkring)kg... men på nogle af dem står der så fra 4 år. 
Vi vil så gerne snart have Liva over i en anden men hun er altså kun knap 2 1/2. Skal vi virkelig vente til hun er 4 før hun kan komme i næste str?

Den hun sidder i nu sidder ret højt og hun sidder og sparker ind i sædet foran konstant. Så vi tænkte  at næste str. sidder længerenede og måske også længere tilbage så hun ikke kan nå at sparke til sædet.

Hvad har i andre gjort? 

Er lige med på en lytter

Luka er 2 år og 3 mdr. og sidder i en Rømer King. Den vil vi gerne have til hans lillesøster Lina på 9 mdr. De autostole vi så har kigget på til Luka er samme størrelse; 15 kg og op, men der står fra 4 år.

Anmeld

11. januar 2010

anneR

jeg har fået fortalt,at med de store autostole, skal man gå efter kilo, og ikke alder. min søn vAR 2½år da han røg op i den kun med ryglæn, og det var fordi den passede bedere kilo messigt, og i ryglæns højden.

anne

Anmeld

11. januar 2010

Pige2009

anneR skriver:

jeg har fået fortalt,at med de store autostole, skal man gå efter kilo, og ikke alder.

Den samme oplysning fik jeg i Babysam og i Ønskebørn Jeg tror ikke man skal hænge sig for meget i alderen. Det vigtigste må være at barnet sidder godt og sikkert. I d fleste forretninger, kan man også teste stolen og barnet kan få lov til at sidde i den.

Anmeld

11. januar 2010

Nadi

Jeg vil også altid gå efter kg og ikke alder når det gælder autostole.

Min søn er 2 ½ år og han skal snart over i en større model end den han har nu. Vi har nemlig også samme problem med at han sparker ind på sædet, plus at han er begyndt at sidde dårligt i den.

Jeg vil rigtig gerne have en maxi-cosi rodi XR, den er fra 15-36 kg

Maxi-Cosi Rodi XR

Anmeld

11. januar 2010

TbCp

anneR skriver:

jeg har fået fortalt,at med de store autostole, skal man gå efter kilo, og ikke alder. min søn vAR 2½år da han røg op i den kun med ryglæn, og det var fordi den passede bedere kilo messigt, og i ryglæns højden.

anne

Det lyder dælme godt, så er der ikke så lang vej endnu! 

Anmeld

11. januar 2010

SpunkenJo

En lille video til eftertanke, når man vælger autostol til de små

Tjek det her link:
http://www.youtube.com/watch?v=ktn0lke2RhA

Men hvilken stol, som er den bedste, er jo noget der handler om hvilken bil man har ......
Og hvorår man skal skifte, handler jo om hvor gammel barnet er/alder/højde i forhold til netop den stol man har fingrene i. Så, det er jo ikke entydigt at svare på.

Men en go ide, er at tage barnet med ud, og prøvesidde stolene. Evt. en tur forbi FDM!!

Kender også en, som man kan besøge og få prøvemonteret stolen i egen bil, og med barnet i, men hun forhandler dem ikke. Hun hjælper kun med at finde frem til den rigtige stol til netop jeres bil, og jeres barn.

Go jagt derude..... Det er en jungle!!!!!

Anmeld

11. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

TbCp skriver:

Hvad har i andre gjort? 

Nu er det kommet en ny som hedder fra 9-36 kg.. Den ligner de stole børnene kommer i, efter den stol der hedder fra 9-18.. Den er kommet frem pga det har testet at det er bedre trykket er ved maven end brystet mener jeg.. Den eneste forskel der er på stolen 9-36kg og 18-36kg er at på den 9-36kg går en pude over benene/maven..

Jeg har en Rømer 9-18kg. Og den vil jeg bruge indtil vægten passer med 18-36kg. Så hvis din datter vejer nok til den næste så skift..

Anmeld

12. januar 2010

LinLin

David er 3,4 år, vejer 15 kg. Hans autostol hedder Recaro young sport eller noget i den retning og gælder fra 9- 36 kg

Anmeld

15. januar 2010

Cookie

Når selen kommer ud af stolen under barnets skulder skal man skifte - så er stolen nemlig for lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.